• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4569 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن

در پايان دور نخست تنيس اوپن استراليا

همه مدعيان صعود كردند

دور نخست رقابت‌هاي تنيس اوپن استراليا، اولين گرانداسلم فصل به پايان رسيد و تمام مدعيان توانستند رقباي خود را شكست دهند. در اين رقابت‌ها كه در شهر ملبورن برگزار مي‌شود و در بخش مردان رافائل نادال مرد شماره يك تنيس جهان در بازي نخست موفق شد، هوگو دلين از بوليوي را به راحتي و در سه ست پياپي شكست دهد. رافا در اين بازي با نتايج 6 بر 2، 6 بر 3 و 6 بر صفر به پيروزي رسيد و راهي دور بعد شد. نادال در اين مرحله با فدريكو دلبونيس از كشور آرژانتين ديدار مي‌كند. در ديگر ديدار مهم دور نخست نواك جوكوويچ مرد شماره 2 تنيس جهان و مدافع عنوان قهرماني موفق شد، جان لنارد استروف از آلمان را با نتيجه 3 بر يك مغلوب كند. جوكو در اين ديدار ست‌هاي اول و دوم را با نتيجه 7 بر 6 و 6 بر 2 پيروز شد، اما در ست سوم غافلگير شد و 6 بر 2 باخت. با اين حال ست چهارم را با اقتدار و با نتيجه 6 بر يك پيروز شد و به دور بعد رسيد. جوكوويچ در اين مرحله با تاتسوما ايتو تنيسور ژاپني مسابقه مي‌دهد. همچنين راجر فدرر نفر سوم رنكينگ جهان نيز در نخستين ديدار به راحتي و با حساب 3 بر صفر استيو جانسون امريكايي را شكست داد. فدرر در اين بازي با نتايج 6 بر 3، 6 بر 2 و 6 بر 2 پيروز شد. راجر بايد در دور دوم به مصاف فليپ كراجينويچ از صربستان برود.

در ديگر ديدارهاي مهم دور نخست مردان دانيل مدودف روس و نفر چهارم دنيا، دومنيك تيم سوييسي نفر پنجم دنيا، استفانوس تيتسيپاس يوناني نفر ششم دنيا، الكساندر زورف آلماني نفر هفتم دنيا و متئو برتيني ايتاليايي نفر هشتم دنيا موفق به شكست حريفان خود و رسيدن به دور دوم شدند. تنها شكست غيرمنتظره مسابقات مربوط به شكست دنيس شاراپواي كانادايي نفر سيزدهم جهان مقابل مارتون فوچوويچ، تنيسور گمنام مجارستاني مي‌شود.

در بخش زنان نيز تمام مدعيان موفق شدند رقباي خود را شكست دهند. اشلي بارتي تنيسور استراليايي و نفر اول زنان جهان در نخستين مسابقه خود موفق شد ليسا ويكتوريوانا از اوكراين را شكست دهد. بارتي در اين بازي و مقابل چشمان هزاران هوادار هموطنش ست نخست را با نتيجه 7 بر 5 واگذار كرد، اما در ادامه دو بار و با نتيجه 6 بر يك به پيروزي رسيد و راهي دور بعد شد. بارتي در دور بعد پولونا هوركيگ از اسلوني روبه‌رو خواهد شد. نفر دوم رنكينگ جهان كارولينا پليسكوا از جمهوري چك موفق شد با نتيجه دو بر صفر كيكي ملادنويچ از فرانسه را شكست دهد و به مرحله دوم رسيد. كارولينا در اين مرحله با لارا سيگموند آلماني مصاف خواهد داد. در ديگر ديدار مهم انفرادي زنان نائومي اوزكا نفر سوم جهان و مدافع عنوان قهرماني دو بر صفر ماري بوزكوا از جمهوري چك را برد و بايد در دور دوم با ژنگ شاي‌شاي از چين بازي كند.در ساير مسابقات مهم زنان سيمونا هالپ رومانيايي نفر چهارم جهان، الينا اسووتلينا از اوكراين نفر پنجم جهان، بليندا بنچيچ سوئدي نفر ششم زنان جهان، پترا كويتواي چكي نفر هفتم زنان و سرنا ويليامز امريكايي نفر هشتم زنان جهان موفق به شكست رقباي خود و راهيابي به دور بعد شدند. در بخش زنان نيز همانند بخش مردان يك نتيجه عجيب رقب خورد و آن هم شكست جوانا كونتا تنيسور انگليسي مقابل اونس جابر تنيسور گمنام اهل تونس بود. كونتا با رنك 12 جهان وارد مسابقات شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون