• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4571 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

خبر كوتاه

مشتركاني كه كمتر برق و گاز مصرف كنند پاداش دريافت مي‌كنند

مصطفي رجبي مشهدي، سخنگوي صنعت برق در خصوص پاداش مشتركان كم‌مصرف برق و گاز گفت: طرح پرداخت پاداش خوش مصرفي به مشتركان به دليل سرماي هوا و افزايش مصرف انرژي اجرايي مي‌شود. مشتركاني كه نسبت به دوره مشابه سال قبل مصرف برق و گاز خود را كاهش دهند مشمول پرداخت پاداش خوش مصرفي مي‌شوند.

مذاكرات ترامپ و رييس WTO براي اصلاح داور تجاري

دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا با اعلام ديدار مديركل سازمان جهاني تجارت (WTO) از واشنگتن در روزهاي آينده، وعده داد اصلاحات چشمگيري در اين نهاد تجارت جهاني صورت بگيرد. سازمان جهاني تجارت پس از اينكه امريكا عملا عملكرد داوري تجاري سازمان جهاني تجارت را فلج كرد، نتوانسته است در مناقشات تجاري مداخله كند. دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا در داووس سوييس گفت: ما كاري خواهيم كرد كه بسيار چشمگير خواهد بود. روبرتو آزودو، مديركل سازمان جهاني تجارت و ساير نمايندگان اين نهاد به زودي به واشنگتن مي‌آيند و ما كار روي اصلاحات سازمان جهاني تجارت را آغاز خواهيم كرد.

انبوه‌سازان تهراني ۵۰ هزار واحد طرح ملي مسكن را مي‌سازند

نايب رييس انجمن انبوه‌سازان استان تهران از امضاي تفاهمنامه ساخت ۵۰ هزار واحد طرح ملي مسكن طي هفته آينده با وزارت راه و شهرسازي خبر داد. ايرج رهبر در پاسخ به اين پرسش كه آيا طبق گفته مديركل راه و شهرسازي استان تهران قرار است واحدهاي نيمه‌تمام انبوه‌سازان در تهران در قالب طرح ملي مسكن عرضه شود، اظهار كرد: چنين موضوعي مطرح نبوده، اما قرار است هفته آينده تفاهمنامه‌اي را با وزارت راه و شهرسازي امضا كنيم. او ادامه داد: بر اين اساس ساخت تعدادي واحدهاي مسكن در طرح ملي را انبوه‌سازان استان تهران انجام مي‌دهند.

سكونت ۲۷ درصد جمعيت ايران در ۹ درصد مناطق زلزله‌خيز

مقام مسوول وزارت راه و شهرسازي از سكونت ۲۷ درصد جمعيت كشور در ۹ درصد مساحت زلزله‌خيز خبر داد و گفت: ‌۱۰ ميليون واحد مسكوني فاقد اسكلت هستند. علي بيت‌اللهي با بيان اينكه تاب‌آوري به معني بازگشت شهرها به شرايط عادي پس از بحران در مدت‌ زمان كوتاهي است، گفت: وضعيت شهرهاي كشور مناسب نيست. طبق استانداردها، شهرهاي تاب‌آور شهرهايي هستند كه بعد از بحران بتوانند به ‌كار و فعاليت پيشين خود بازگردند. بسياري از شهرهاي كشور به دليل رويكرد تاريخي و توسعه نامتوازن بدون در نظر گرفتن زيرساخت‌ها و مخاطرات، تاب‌آور نيستند.

بيش از يك ميليون و ۲۹۰ هزار تن برنج وارد كشور شد

سيدروح‌الله لطيفي، سخنگوي گمرك جمهوري اسلامي ايران از واردات يك ميليون و ۲۹۸ هزار و ۶۴۶ تن برنج از ابتداي امسال تا پايان دي به گمرك‌هاي كشور خبر داد و گفت: به ‌طور كلي از اين ميزان، براي يك ميليون و ۲۴۸ هزار تن پروانه ترخيص صادر شده است؛ اما صاحبان كالا به علت‌هاي مختلف هنوز نسبت به ترخيص بخشي از محموله‌هاي خود، اقدام نكرده‌اند. او افزود: تاكنون يك ميليون و ۵۳ هزار تن به صورت كامل ترخيص و همين طور ۵۱ هزار تن برنج، كوتاژ شده و سير فرآيند صدور پروانه ترخيص در حال طي شدن است.

مشكلات صادرات كفش براي حضور در بازارهاي بين‌المللي

دبير اتحاديه كفش‌هاي ماشيني و لاستيكي با بيان اينكه قاچاق سهم حدود ۳۰ درصدي از بازار كيف و كفش كشور دارد گفت: تهيه مواد اوليه و بروكراسي‌هاي اداري شرايط صادرات را براي توليدكنندگان سخت كرده است. تير ماه سال گذشته بود كه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت سفارش واردات 1339 رديف تعرفه‌اي كالا كه شامل بيش از 1400 قلم كالا است را ممنوع اعلام كرد، لازم به ذكر است كه انواع كيف و كفش نيز در ميان اين كالا‌ها قرار داشتند. به همين جهت توليدكنندگان اميدوار شدند نه تنها تقاضاي داخلي را پوشش دهند، بلكه به سمت بازار‌هاي جهاني حركت كرده و صنعت كيف و كفش ايران را توسعه دهند. به گفته علي اژدركش چين به عنوان دومين اقتصاد جهان سالانه 85 ميليارد دلار درآمد ارزي از صنعت كيف و كفش دارد و ايتاليا نيز سالانه 12 ميليارد دلار از طريق اين صنعت درآمد كسب مي‌كند. به گفته وي ايران نيز مي‌تواند با توليد و صادرات مناسب بخشي از بازار منطقه را به دست آورد. بنابر اظهارات اژدركش، توليدكنندگان ايراني در نظر دارند در چهار سال آينده به هدف صادرات 4 ميليارد دلاري دست‌پيدا كنند.

پرداخت بيش از ۴۴ هزار ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني

محمدباقر نوبخت، معاون رييس‌جمهور شامگاه پنجشنبه شب در نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه سيستان و بلوچستان با بيان اينكه ۱۸۰۰ ميليارد تومان براي جبران خسارت زيرساخت‌هاي سيستان و بلوچستان ناشي از سيلاب تخصيص يافته، افزود: از اين ميزان ۱۱۰۰ ميليارد تومان وام با كارمزد پايين و ۷۰۰ ميليارد تومان وام بلاعوض براي بهسازي و ساخت منازل روستاييان خسارت ديده از سيلاب در جنوب سيستان و بلوچستان اختصاص يافته است. او در بخش ديگري از سخنان خود گفت: هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني در ۹ ماهه امسال در كشور پرداخت شده در حالي كه مجموع هزينه سال گذشته ۴۳ ميليارد تومان بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون