• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4572 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن

رييس دانشگاه تهران در دفاع از طرح ساماندهي دانشگاه تهران چه گفت

محمود نيلي احمدآبادي

قانون اين طرح در شوراي عالي معماري و شهرسازي تصويب شده است، ضمن اينكه كميسيون ماده 5 شهرداري، وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت طرح توسعه‌اي دانشگاه تهران را تصويب نموده‌اند. همچنين شهرداري، استانداري، نمايندگان مجلس و حتي دولت متقاعد به اجراي طرح هستند، بنابراين با اطمينان تاكيد مي‌كنم كه هيچ ابهام و مشكلي براي توسعه دانشگاه تهران و ايجاد شهر دانش نداريم.

اگر برخي از مالكين معترض اجراي اين طرح هستند، به اين دليل است كه بودجه لازم براي تملك مابقي اراضي تامين نشده است. در غير اين صورت طرح به خودي خود مشكلي ندارد و اجراي آن فراتر از دانشگاه تهران در واقع براي شهر تهران مناسب است. ضمن اينكه ما منكر ايجاد مشكل براي ساكنان طرح نيستيم ولي سعي كرديم زمين‌هاي تمامي كساني كه مشكل دارند را خريداري كنيم كه تا حدودي اين امر انجام شده است.

ايسنا 12 مهر 1397، «طرح توسعه دانشگاه تهران از قانوني‌ترين طرح‌هاي توسعه‌اي كشور»

 

براي ايجاد شهر دانش در دانشگاه تهران به مشاركت خيرين و كساني كه علاقه‌مند به فعاليت در اين حوزه هستند نيازمنديم و سعي مي‌كنيم از ظرفيت بخش خصوصي و نهادهايي كه علاقه‌مند به مشاركت در شهر دانش هستند استفاده كنيم.

دانشگاه تهران براي اجراي طرح توسعه‌اي و ايجاد شهر دانش فقط در بحث تملك نيازمند كمك دولت است كه اميدواريم اعتبار آن از سوي دولت تامين شود.

سال گذشته كميسيون ماده 5 شهرداري تهران كليات اجراي اين طرح را تصويب كرد. اميدوارم هر چه زودتر مسائل مالي اجراي اين طرح رفع شود تا بتوانيم بخشي از آن را قبل از پايان سال جاري اجرايي كنيم.

بخشي از مفهوم دانشگاه كارآفرين به هويت پارك‌‌ها و خدماتي كه آنها به جامعه و فارغ‌التحصيلان ارايه مي‌دهند، متصل مي‌شود. تفكر ما بر اين است كه اگر شركت‌هاي درون پارك شركت‌هاي زايشي، محصول پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها باشند، ارزش افزوده بسياري را به همراه خواهند داشت.

براي شهر تهران نمي‌توان يك هويت تعريف كرد، در حالي كه بيشترين تعداد دانشجو و محقق در اين شهر است و دانشگاه تهران از گذشته محيط اطراف خود و همچنين كشور را تحت تأثير قرار داده است. دانشگاه تهران با قرار گرفتن در قلب تجاري شهر تهران به همه زيرساخت‌هاي شهري اتصال دارد و نيازي به سرمايه‌گذاري مجدد در اين زمينه نيست.

با توجه به آن مباحثي كه در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مطرح است، اگر به زنجيره شهر دانش متصل شود اتفاق بزرگي را رقم خواهد زد. بايد گفت كه در كشور ظرفيتي معادل با شهر دانش نيست و هزينه‌هايي كه تاكنون دولت براي توسعه اين پروژه انجام داده بايد به نحو مطلوب وارد چرخه اقتصاد شود.

درخواست ما اين است كه وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات هم به عنوان عضو هيات دولت و هم در جايگاه وزارتي كه دارند، اين طرح را پشتيباني و حمايت كنند.

(20 خرداد 1397، سايت دانشگاه تهران)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون