• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3234 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت

بيانيه تشكل‌هاي معلمان به مناسبت روز معلم

روز معلم كه فرا مي‌رسد ذهن هر كسي كه نيمكت‌هاي مدرسه را تجربه كرده باشد ناخودآگاه، به خاطرات تلخ و شيرين دوره دانش آموزي مي‌رود و قبل از هر چيزي حس زيباي شاگردي لبخندي بر لبانش مي‌نشاند. حسي كه معلم و معلمي را تحسين مي‌كند.
مجمع فرهنگيان ايران اسلامي، انجمن اسلامي معلمان ايران و سازمان معلمان ايران به مناسبت روز معلم بيانيه‌هايي جداگانه منتشر كردند.
«روز معلم در حالي فرا مي‌رسد كه همچنان مشكلات معيشتي و تنزل منزلتي به حرفه معلمي آسيب جدي رسانده و اين آسيب بحران چهارگانه معيشت، منزلت، معرفت و مهارت، نظام آموزشي را به شدت تهديد مي‌كند دانش و مهارت معلمي را تحت‌شعاع قرار داده است.
با آغاز دولت يازدهم و رويكرد نسبتا مطلوب به امر مشاركت به ويژه تشكل‌ها در عرصه آموزش و پرورش روزنه اميدي ايجاد شد. اما محدوديت‌هاي اين دولت در زمينه‌هاي اقتصادي مانع از تحقق مطالبات بر حق معلمان از جمله بازنشستگان گرديده است. محدوديتي كه براي معلمان چندان قابل پذيرش نبوده و به حق همچنان خواستار رفع موانع هستند.»
اين بخشي از بيانيه سازمان معلمان ايران بود.
در بخشي از بيانيه مجمع فرهنگيان ايران اسلامي آمده است: «هر چند هنوز آوار ويرانه‌هاي هشت سال برداشته نشده اما اعتماد و اميد به آينده در قلب بيشتر مردم زنده شده است. ما فرهنگيان همراه و همسو با ساير اقشار مردم ايران اسلامي مصمم هستيم زنجيره پيروزي‌هاي خود را با شركت در انتخابات اسفندماه 94 تكميل نماييم و نمايندگاني را براي مجلس انتخاب كنيم كه دغدغه منافع ملي داشته باشند.
ما مي‌دانيم كه معلمان با مشكل معيشت دست به گريبانند و ريشه اصلي مشكلات را در اين مي‌دانيم كه تورم سالانه از درصد افزايش حقوق معلمان بالاتر است. دولت بايد با مهار تورم و افزايش اعتبار پول ملي تورم را كاهش دهد و اين مسير را با شتاب بيشتري طي كند.»
انجمن اسلامي معلمان ايران نيز در بيانيه خود گفته است «آموزش و پرورش كشور در طول سال‌هاي گذشته به‌شدت آسيب ديده است، محدوديت‌هاي حاكم بر فضاي آموزش و پرورش، طرح‌هاي بدون پشتوانه علمي و كارشناسي، بي‌تدبيري و ناكارآمدي، دخالت متوليان متعدد و غيرپاسخگو، دور باطل تغيير پي در پي سيستم آموزشي كشور، افزايش افت تحصيلي، كاهش كيفيت آموزش و پرورش، جدايي و جزيره‌اي شدن روابط ميان بدنه اداري، اجرايي، كارشناسي آموزش و پرورش و معلمان ساختار اين نهاد را به‌ شدت ضعيف و شكننده كرده است. جامعه معلمان ايران بيش از هر چيز بر رفع تبعيض پرداخت‌ها و درآمدها و حفظ جايگاه و شأن معلم و نگاه به آموزش و پرورش به عنوان نهادي راهبردي و زيربنايي تاكيد دارند. صرف اعلام برخي افزايش پرداخت‌ها علاج مسائل آموزش و پرورش نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون