• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4596 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

خبر خوان

وزير صمت: واردات ماسك آزاد شد

در جلسه مشترك اصناف و انجمن‌هاي توليدكننده با وزير صمت و سخنگوي دولت، رضا رحماني وزير صمت گفت: با وجود اينكه در دو روز گذشته فشار شديدي روي برخي اقلام بود ولي خوشبختانه از شب گذشته اين فشار كاهش پيدا كرده و با توجه به اينكه در بحث ذخاير مشكلي نيست براي توزيع سريع كالاها دستورهاي لازم داده شد. از سوي ديگر شوراي امنيت به پليس راه سراسر كشور ابلاغ كرده است كه حركت كاميون‌هاي حامل اين اقلام در اين ايام و تعطيلات عيد بدون مشكل باشد.

او با اشاره به شيوع ويروس كرونا و فرماندهي ستاد مقابله با آن گفت: به دستور رييس‌جمهور، وزير بهداشت مسوول اين حوزه شده است و ما نيز در كنار آنها هستيم و بخش فراهم كردن و لجستيك اقلام بهداشتي به ما محول شده است. من نيز آقاي مدرسي كه در اين حوزه توانايي دارد را مسوول كار كردم.

او افزود: ما در اقلام ضدعفوني كننده و شوينده‌ها هيچ گونه مشكلي نداريم در حالي كه در فضاي مجازي عنوان شده بود كه الكل كم است فقط در يك واحد ما 3 ميليون ليتر الكل وجود دارد و هر كسي كه نياز دارد ما بدون محدوديت مي‌توانيم الكل بدهيم. از سوي ديگر توليد ما نيز شبانه‌روزي شده و توليد اقلام ضدعفوني كننده دو برابر شده است. در حوزه مواد شست‌وشو سال گذشته 250 هزار ليتر توليد داشتيم كه اين نيمي از ظرفيت واحدهاي توليدي ما بوده است.

او ادامه داد: خوشبختانه افرادي كه از اين قضيه سوءاستفاده مي‌كنند، كم هستند ما بيشتر شاهد همكاري مردم و توليدكنندگان هستيم به‌ طوري كه شب گذشته يكي از توليدكنندگان اسپري در جلفا با من تماس گرفت و گفت، حاضر است بدون هيچ چشمداشتي خط توليد خود را به توليد مواد ضدعفوني كننده اختصاص دهد. ما از اين‌گونه موارد زياد داشتيم و قرار بود به اين واحدها مجوز موقت در عرض 24 ساعت داده شود.

او در خصوص ماسك گفت: تعرفه واردات آن صفر شده و اولويت يك به آن داده شده است. ما واحدهايي كه در اين حوزه فعاليت مي‌كنند به ‌طور كامل تحت نظر داريم و يك نفر از وزارتخانه بر كارخانه‌ها مستقر شده است حتي اگر كارخانه كمبود قطعه داشته باشد بلافاصله آن قطعه از هر كجاي دنيا با هواپيما وارد مي‌شود و توليدكننده مستقيم به گمرك مراجعه مي‌كند و آن را تحويل مي‌گيرد.

او ادامه داد: استان‌هاي البرز و قزوين، قطب توليد شوينده‌ها هستند و با استانداران آنها هماهنگي شده تا شرايط لازم را براي آنها فراهم كنند.

 

جزييات استرداد بليت قطارهاي مسافري بدون كسر هزينه كنسلي

معاون مسافري راه آهن جمهوري اسلامي ايران جزييات طرح استرداد بليت قطارهاي مسافري بدون كسر هزينه كنسلي از سوم اسفند ماه تا 16 فروردين ماه سال 99 را به شرح ذيل اعلام كرد.

1- مسافراني كه متقاضي تغيير تاريخ سفر خود هستند، مي‌توانند حداقل 72 ساعت قبل از تاريخ حركت خود با سامانه صداي مسافر راه آهن به شماره 5149-021 تماس گرفته و نسبت به هماهنگي و تهيه بليت جايگزين براي تاريخ مورد نظر خود اقدام كنند.

2- مسافراني كه قبل از تاريخ 3/12/98 نسبت به خريد بليت قطار اقدام كرده‌اند و متقاضي كنسلي آن هستند، مي‌توانند از تاريخ 7/12/98 لغايت 29/12/98 و حداكثر تا ساعت 12 ظهر روز قبل از تاريخ حركت قطار خود به مراكز مجاز فروش بليت مراجعه و نسبت به استرداد بهاي بليت بدون كسر هزينه كنسلي اقدام كنند.

3- مسافراني كه قبل از تاريخ 3/12/98 اقدام به خريد بليت قطار كرده و در 4 روز گذشته(3/12/98 لغايت 6/12/98) نسبت به استرداد بليت خود اقدام كرده‌اند، مي‌توانند از تاريخ 16/1/99 به مدت يك ماه با مراجعه به مركز استردادكننده بليت خود، هزينه كنسلي كسر شده را دريافت كنند.

4- ارايه اصل بليت و يا متن پيامك الكترونيك شده آن به همراه كارت ملي در زمان استرداد الزامي است.

5- بليت قطارهاي مسافري كه از تاريخ 3/12/98 به بعد خريداري شده است، مشمول اين طرح نبوده و استرداد آن بر اساس قوانين و مقررات مربوطه خواهد بود و همه قطارهاي مسافري طبق برنامه، سير خود را در خطوط ريلي كشور انجام خواهند داد.

آذربايجان مرز‌هاي خود را بست اما تردد باري ادامه دارد

نايب رييس اتاق بازرگاني ايران و آذربايجان گفت: ما مرز خود را نبستيم و كاميون‌هاي آذري وارد كشور مي‌شوند و تا ظهر ديروز نيز كاميون‌هاي ما تردد داشتند اما شواهد نشان مي‌دهد كه طي ساعات آينده جلوي تردد باري نيز گرفته خواهد شد. بهروز پورسليمان در خصوص بسته شدن مرزهاي دو كشور گفت: پس از شيوع ويروس كرونا در كشور مقامات كشور آذربايجان تصميم گرفتند، مرزهاي زميني و هوايي خود را ببندند و از ورود اتباع ايراني به كشور خود جلوگيري كنند. او افزود: روز گذشته مرز بيله‌سوار بسته شد و روز سه‌شنبه نيز مرز آستارا بسته شده است اما آذري‌ها هيچ تاريخي براي بازگشايي تعيين نكردند و گفتند تا اطلاع ثانوي بسته خواهد بود. اين درحالي است كه به لحاظ مسافري پس از افزايش قيمت ارز و كاهش ارزش پول ملي كمتر ايراني به اين كشور سفر مي‌كرد و در واقع 95 درصد تردد مسافري براي آذري‌هاست زيرا تردد براي آنها بدون ويزاست اما مسافران ايراني بايد 80 هزار تومان پرداخت كنند. البته با نزديكي تعطيلات نوروزي، مسافران ايراني بيشتر خواهد شد و همين امر باعث نگراني مقامات آذربايجان شده است اما به لحاظ باري ما بيشتر تردد داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون