• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4605 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ اسفند

خبر

از سوي شوراي نگهبان صورت گرفت

رد اصلاح ماده44 قانون مديريت خدمات كشوري

عضو حقوقدان شوراي نگهبان در صفحه اينستاگرام خود به تشريح جلسات شوراي نگهبان در رابطه با طرح‌ها و لوايح اعاده شده توسط اين نهاد پرداخت. به گزارش ايسنا، هادي طحان‌نظيف، عضو حقوقدان شوراي نگهبان در صفحه اينستاگرام خود، جزييات بيست و چهارمين گزارش جلسات شورا را منتشر كرد. او نوشت: «يكي از دستورها طرح اصلاح ماده 44 قانون مديريت خدمات كشوري بود كه در خصوص جذب داوطلبان بومي تغييراتي در اولويت‌ها ايجاد مي‌كرد.» طحان نظيف به موضع شوراي نگهبان درباره اين طرح اشاره و اعلام كرد: «در صورت اجراي اين مصوبه، بر اساس تبصره آن افرادي كه در آزمون اخير نيز نام‌نويسي كرده و پذيرفته شده بودند؛ ولي هنوز نتيجه نهايي به آنها اعلام نشده بود نيز شامل اين مصوبه مي‌شدند و از اين جهت حق آنها كه پيش از تصويب اين قانون مراحل را پشت سر گذاشته بودند، تضييع مي‌شد. لذا تبصره اين مصوبه خلاف نظام اداري صحيح و مغاير بند 10 اصل سوم قانون اساسي شناخته شد و اين يعني تاكيد شورا بر پاسداشت حق مردم و داوطلباني كه چنين مسير دشواري را سپري كرده بودند.»

3 مركز اصلي پخش ويروس‌كرونا؛ بيمارستان‌، پمپ‌بنزين و سوپرماركت‌

محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات در توييتر نوشت: «سه مركز مهم پخش ويروس كرونا در ايران به ترتيب بيمارستان‌ها، پمپ‌بنزين‌ها و سوپرماركت‌ها هستند.» به گزارش اعتماد‌آنلاين، محمدجواد آذري جهرمي در حساب كاربري‌اش در توييتر نوشت: «با دريافت بخشي از اطلاعات مبتلايان به كرونا و تحليل اطلاعات حمل و نقل، پرداخت حضوري و ... آنها توسط متخصصان داده‌كاوي و استخراج مدل شيوع به اين جمع‌بندي رسيديم كه 3 مركز مهم پخش ويروس كرونا در ايران به ترتيب بيمارستان‌ها، پمپ بنزين‌ها و سوپرماركت‌ها هستند.»

 

ابتلاي جهانگيري به كرونا تكذيب شد

به گزارش خبرگزاري آنا، برخي خبرهاي جسته و گريخته طي روزهاي اخير حكايت از مبتلا شدن معاون اول رييس‌جمهوري به كرونا داشت. خبري كه روز گذشته در نهايت تكذيب شد. سليماني، مدير روابط عمومي دفتر معاون اول رييس‌جمهوري، درباره ابتلاي جهانگيري به كرونا، اظهار كرد: «اين خبر صحت ندارد. آقاي جهانگيري در دفتر كارشان حاضر هستند و با استانداران سراسر كشور درمورد ويروس كرونا تلفني گفت‌وگو كرده‌اند و مشكلي وجود ندارد.»

 

نظارت آنلاين مجلس بر عملكرد ستاد مبارزه با بيماري كرونا

عضو هيأت‌رييسه مجلس گفت: «اگرچه زمينه براي برگزاري جلسه به‌منظور اخذ گزارش وجود ندارد اما مجلس به صورت آنلاين عمل كرده و ستاد مقابله با بيماري كرونا را رصد مي‌كند.» به گزارش خبرگزاري فارس، اكبر رنجبرزاده نماينده مردم اسدآباد در مجلس عنوان كرد: «مجلس به صورت روزانه و آنلاين ستاد مبارزه با بيماري كرونا را رصد مي‌كند.» او گفت: «با توجه به شرايط پيش آمده براي كشور امكان برگزاري جلسه بين مجلس و ستاد مذكور فراهم نيست و مجلس به صورت روزانه و آنلاين و البته غيرحضور عملكرد ستاد مقابله با بيماري كرونا را رصد مي‌كند.» در آخرين جلسه هيأت رييسه مجلس اكبر رنجبرزاده، سيداميرحسين قاضي‌زاده و مسعود پزشكيان مامور شدند تا بر عملكرد ستاد مقابله با بيماري كرونا نظارت داشته باشند.

هنگامه شهيدي به مرخصي آمد

هنگامه شهيدي، روزنامه‌نگار و فعال سياسي كه به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محكوم شده بود به مرخصي آمد. مصطفي ترك‌همداني، وكيل شهيدي، اين كنشگر سياسي و مدني در حساب شخصي خود در توييتر نوشت: «پس از پيگيري‌هاي فراوان خانواده و تامين وثيقه، خانم هنگامه شهيدي تا ۱۷ فروردين‌ماه به مرخصي آمد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون