• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4606 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ اسفند

استعفاي شبانه مديرعامل پرسپوليس

جنگ داخلي در اردوگاه سرخ‌ها

بامداد روز گذشته حوالي ساعت 2 صبح ميزگرد برنامه فوتبال برتر در مورد اساسنامه فدراسيون و فساد در فوتبال به حساس‌ترين لحظات خود رسيده بود و بعد از پخش يك آيتم در مورد عملكرد مهدي تاج، زماني كه تصوير به استوديو برگشت محمدحسين ميثاقي قبل از اينكه بحث از سر گرفته شود، محمدحسن انصاري‌فرد را روي خط آورد. با وجود اينكه مخاطبان گمان مي‌كردند او قرار است در مورد بحث اصلاح اساسنامه يا فساد در فوتبال صحبتي را مطرح كند، در كمال ناباوري شاهد استعفاي مديرعامل باشگاه پرسپوليس بودند. انصاري‌فرد دليل استعفاي خود را رفتار توهين‌آميز رييس هيات‌مديره در جلسات، عزل مدير روابط عمومي باشگاه منصوب مديرعامل بدون هماهنگي با او، حمايت وزير از رفتارهاي هيات‌مديره و سنگ‌اندازي در كارهايش عنوان كرد.

صبح روز گذشته عده‌اي از هواداران پرسپوليس در اقدامي عجيب، در حالي كه بيماري كرونا شايع شده و توصيه اكيد مقامات پرهيز از هرگونه تجمعي است، مقابل ساختمان باشگاه و وزارت ورزش تجمع كردند تا از مديرعامل پرسپوليس حمايت كرده باشند. ظهر روز گذشته خبر استعفاي افشين پيرواني، سرپرست باشگاه پرسپوليس هم شنيده شد. انصاري‌فرد در برنامه فوتبال برتر اعلام كرد: «هيات‌مديره وقيحانه به من توهين مي‌كرد و بارها اين جسارت‌ها را به وزير گزارش دادم. آنها مسائل اقتصادي باشگاه را قفل كرده و با دور زدن ما اسپانسرهاي جديد را دور كردند.» هواداران پرسپوليس كه در فضاي مجازي به نظر موافق بقاي انصاري‌فرد هستند، مشكلات را ناشي از سوءمديريت وزير و البته حضور يك دندانپزشك بدون هيچ سابقه ورزشي در راس هيات‌مديره باشگاه مي‌دانند.

حسن انصاري‌فرد هفت ماه پيش جانشين ايرج عرب شد و از زمان ورودش به پرسپوليس حواشي بسياري را پشت سر گذاشته است. او در همان بدو ورود حسين قدوسي، سردبير سابق روزنامه پيروزي و از ياران قديمي خانواده انصاري‌فرد را به عنوان مدير روابط عمومي منصوب كرد. مديرعامل جديد خيلي زود با كالدرون دچار چالش شد و افرادي كه از او انتقاد كرده بودند را وارد كادر باشگاه پرسپوليس كرد. در نهايت به دليل اختلافات بين انصاري‌فرد و كالدرون، مربي آرژانتيني كه بهانه لازم براي قطع همكاري را داشت بعد از پايان نيم‌فصل به ايران بازنگشت تا باشگاه مجبور شود به زودي تمام مبلغ قرارداد او را پرداخت كند. غير از اين، پرسپوليس در روزهاي اخير با موجي از احكامي سنگين از سوي فيفا مواجه شده و تا بيست روز آينده بايد حدود دو ميليون يورو به بوديمير، گابريل، پاناديچ، زلاتكو ايوانكوويچ، ماركو و برانكو ايوانكوويچ پرداخت كند و اگر اين اتفاق رخ ندهد، ممكن است جرايم سنگيني مانند بسته شدن سه پنجره نقل و انتقالات باشگاه و همچنين كسر امتياز و در نهايت در صورت عدم رسيدگي باشگاه بعد از اين جريمه‌ها، تبعيد به دسته پايين‌تر نيز در انتظار پرسپوليس است.

در چنين شرايطي كه پرسپوليس در بحراني‌ترين روز سال‌هاي اخير است و مطالبات بازيكنان و مربيان پرداخت نشده و حتي چك رضايتنامه يك و نيم ميليارد توماني يحيي گل‌محمدي پاس نشده، اختلافات داخلي مي‌تواند ويران‌كننده باشد. پرسپوليس با 10 امتياز اختلاف در صدر جدول قرار دارد و بعيد است مشكلي بتواند اين تيم را در صورت برگزاري ادامه مسابقات از قهرماني باز دارد. اما مشكلاتي كه براي اين تيم پيش آمده مي‌تواند تمام دستاوردهاي اخير را نابود و اين تيم را چندين سال به عقب براند.

رسول‌پناه، رييس هيات‌مديره باشگاه در واكنش به استعفاي انصاري‌فرد گفت: «بناي كار حفظ اعتماد هواداران و سرمايه مادي و معنوي آنهاست و در اين مورد با كسي تعارف نداريم. ما هم از رسانه‌ها در جريان استعفاي مدير عامل سابق قرار گرفتيم و امروز در جلسه هيات مديره سرپرست مدير عاملي مشخص مي‌شود.» اين واكنش، به خوبي تاييد كرد كه اعضاي هيات‌مديره و در راس آنها رسول‌پناه، با انصاري‌فرد همدل نيستند. اما ساعاتي پس از اين مصاحبه رسول‌پناه، اعضاي هيات‌مديره پرسپوليس با استعفاي انصاري‌فرد مخالفت كردند.

پرسپوليس در آستانه ورشكستگي قرار دارد و به نظر مي‌رسد هيچ برنامه‌اي براي برون‌رفت از اين بحران وجود ندارد. انصاري‌فرد نه‌تنها به حل مسائل مالي باشگاه كمك نكرده كه با پرداخت نكردن حقوق كالدرون (در حالي كه پول كافي وجود داشت) از او يك شاكي جديد ساخت و با آوردن مهاجم بدنامي مثل استوكس و بازيكن معمولي خارجي مثل اوساگانا، بار مالي باشگاه را سنگين‌تر كرد. از سوي ديگر هيات‌مديره بارها نشان داده تمايلي به همكاري با انصاري‌فرد ندارد و نمود آن جلسه محرمانه با ايجنت كالدرون بدون حضور مديرعامل باشگاه در يك رستوران شمال شهر بود. جنگ داخلي اردوگاه پرسپوليس آينده اين باشگاه را نشانه رفته و وزير ورزش به عنوان مسوول بالادستي باشگاه وظيفه دارد در اسرع وقت اين بحران را حل كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون