• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4606 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ اسفند

رقم قرارداد ويلموتس منتشر شد

پيدا كنيد مهدي تاج را!

حالا بيش از 9 ماه از زماني كه ويلموتس قراردادش را با فدراسيون فوتبال امضا كرد، مي‌گذرد. همچنين دو ماه است كه مهدي تاج عطاي رياست بر فوتبال را به بهانه مشكلات قلبي به لقايش بخشيده و ظاهرا خانه‌نشين شده است. همچنين يك ماه از انتشار خبر شكايت ويلموتس از فدراسيون فوتبال و تقاضاي غرامت 6 ميليون يورويي‌اش گذشته و قرار است فيفا در اين رابطه حكم صادر كند. با تمام اين تفاسير هنوز هيچ‌ يك از مراجع رسمي در كشور اعلام نكرده‌اند كه بالاخره مبلغ قرارداد ويلموتس با فدراسيون فوتبال ايران چقدر بوده است. تا اينكه سيد‌احسان قاضي‌زاده‌هاشمي، عضو فراكسيون ورزش مجلس و يكي از منتقدان سرسخت مهدي تاج سه‌شنبه اعلام كرد مجموع قرارداد ويلموتس با فدراسيون فوتبال ايران براي يك دوره همكاري سه‌ساله جمعا 8 ميليون يورو بوده است. قاضي‌زاده‌هاشمي در مورد جزييات قرارداد ويلموتس با فدراسيون فوتبال ايران گفت: «رقم اين قرارداد در سال اول معادل سه ميليون يورو، در سال دوم معادل ۲.۵ و در سال سوم نيز معادل ۲.۵ ميليون يورو منعقد كه از اين رقم تاكنون معادل ۲ ميليون يورو به صورت نقد و چمداني و از مسير دوبي به اين مربي پرداخت شده است.»

اظهارات قاضي‌زاده و شكايت ويلموتس براي دريافت 6 ميليون يورو باقي مانده قراردادش كاملا با هم جور درمي‌آيد. ويلموتس دو ميليون يورو از دستمزدش را گرفته و حالا دنبال بقيه پولش است. البته اين نماينده مجلس در همان روزهاي ابتدايي حضور مرد بلژيكي روي نيمكت تيم ملي روي همين مبالغ اصرار مي‌كرد و هر بار هم با پاسخ كوتاه و محكم فدراسيون‌نشينان مواجه مي‌شد. «رقم قرارداد ويلموتس محرمانه است، اما رقم آن بسيار پايين‌تر از چيزي است كه رسانه‌ها اعلام مي‌كنند.» اين همان جوابيه هميشگي فدراسيون است. البته مهدي تاج يك بار در برنامه‌اي تلويزيوني پا را كمي فراتر گذاشت و گفت: «رقم قرارداد ويلموتس بين يك ميليون تا دو ميليون دلار است. در صدا و سيما و رسانه ملي بايد با صداقت صحبت كرد. اينكه مي‌گوييم سه ميليون دلار قرارداد ويلموتس است، باعث تشويش اذهان عمومي مي‌شود. نماينده مجلس بايد درباره مشكلاتي مانند قيمت گوشت، نان و گراني صحبت كند.» مهدي تاج يك بار هم كساني كه چنين شايعاتي را مطرح مي‌كنند را تهديد به اقدام قانوني كرد.

حالا در اين شرايط ذكر چند نكته و پرسيدن چند سوال لازم به نظر مي‌رسد؛ اول اينكه چرا مراجع رسمي در اين مدت 9‌ماهه و مخصوصا زماني كه تاج هنوز رييس فدراسيون بود اين مبلغ را اعلام نكردند و چرا هنوز هم بايد يكي از نمايندگان مجلس به اين شكل «افشاگري» كند؟ افشاگري مخصوص زماني است كه مساله‌اي برچسب سري يا فوق‌محرمانه خورده باشد نه قرارداد سرمربي تيم ملي با فدراسيون فوتبال. دوم اينكه حالا كدام مرجع بايد يقه مهدي تاج را بچسبد و از او حساب بكشد؟ چه كسي بايد از او بپرسد چرا مبلغ قرارداد اينقدر بالاست؟ چرا در تلويزيون گفتيد مبلغ قرارداد بين يك تا دو ميليون دلار است و چرا مدام تاكيد داشتيد كه اين يكي از بهترين قراردادهايي است كه تاكنون بسته شده؟ طبق ادعاي قاضي‌زاده ويلموتس با همكاري همسرش كه يك وكيل كاركشته است براي دريافت غرامتش شكايت كرده و استنادش به اين نكته است كه فدراسيون فوتبال ايران قبل از قطع همكاري با سرمربي فعلي اقدام به پيدا كردن جانشين كرده است. آيا با همه گاف‌هايي كه هنگام قرارداد با ويلموتس داده شده است كسي در فدراسيون نبوده كه مديران را از تبعات چنين كاري برحذر دارد؟ و البته بعد از همه اين سوال‌ها دغدغه بزرگ باقيمانده اين است كه در صورت پيروزي ويلموتس در اين پرونده چه كسي قرار است 6 ميليون يورو به او پرداخت كند؟ گويا دستمزد ۲ ميليون يورويي ويلموتس تاكنون از محل منابع شستا (شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي) پرداخت شده است و طبق گفته قاضي‌زاده يعني «اين پول از جيب كارگران تامين اجتماعي پرداخت شده است!» حال قرار است 6 ميليون يوروي ديگر از جيب اين كارگران به ويلموتس بخشيده شود؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون