• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4613 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ فروردين

دستورهاي كرونايي روحاني به اعضاي كابينه

رييس‌جمهور در تماس‌هاي تلفني با هفت عضو كابينه و رييس كل بانك مركزي، دستوراتي را درباره موضوعات مختلف و به ويژه مبارزه و مديريت بيماري كرونا و ارزيابي دقيق طرح فاصله‌گذاري اجتماعي صادر كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام حسن روحاني روز جمعه در تماس با سعيد نمكي و عبدالرضا رحماني فضلي وزيران بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و كشور دستور داد به سرعت از روند اجرا و ميزان تاثير و موفقيت طرح فاصله‌گذاري اجتماعي، ارزيابي‌هاي دقيقي تهيه كنند تا در جلسه ستاد ملي مقابله با بيماري كرونا براي هرگونه تصميم‌گيري درباره روند مديريت و پيشبرد مبارزه با كرونا مورد بهره‌برداري قرار گيرد.
رييس‌جمهور در گفت‌وگوهايي با محسن حاجي‌ميرزايي و دكتر منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري نيز براي انجام بررسي‌هاي دقيق جهت طراحي و تدوين پروتكل‌هاي بهداشتي در دوره بازگشايي مجدد مدارس، دانشگاه‌ها، مراكز علمي و آموزشي و خوابگاه‌ها و نحوه اجراي اين پروتكل‌ها دستوراتي صادر نمود. روحاني همچنين به جمشيد انصاري معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان اداري و استخدامي كشور نيز دستور داد دستورالعملي را براي طراحي، تدوين و اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي در محيط‌هاي سازمان‌ها و ادارات دستگاه‌هاي دولتي، آماده كند. رييس‌جمهور در تماس با بيژن زنگنه وزير نفت نيز درخصوص تامين انرژي و فعاليت موثر در توليدات پتروشيمي و فضاي جهاني نفت و موضوعات پيرامون اين موضوع، دستوراتي را صادر نمود. روحاني به محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور نيز دستور داد در خصوص اختصاص ۷۵هزار ميليارد تومان تسهيلات به رسته‌هاي مختلف شغلي و گروه‌هاي واجد شرايط تعريف شده از طرف ستاد اقتصادي دولت، سريعا روندي طراحي و به مرحله اجرا گذاشته شود. رييس‌جمهوري همچنين در گفت‌وگوي تلفني با عبدالناصر همتي رييس كل بانك مركزي در جريان برنامه‌هاي بانك مركزي براي اعطاي اعتبار ۷۵هزارميليارد توماني براي كسب و كارهاي آسيب‌ديده از شيوع كرونا و شيوه اجراي آن قرار گرفت.
رييس‌جمهور بر ضرورت حمايت هرچه سريعتر از واحدهاي توليدي وخدماتي آسيب ديده تاكيد و از خدمات بانك مركزي و نظام بانكي خصوصاً كاركنان شعب بانك‌ها دراين روزهاي سخت قدرداني نمود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون