• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4625 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۱ فروردين

محققان دانشگاه هاروارد اعلام كردند

ضرورت تداوم فاصله‌گذاري اجتماعي تا سال ۲۰۲۲

طبق يافته‌هاي جديد تحقيقاتي، فاصله‌گذاري اجتماعي مداوم يا متناوب بايد تا سال ۲۰۲۲ براي پيشگيري از شيوع فصلي بعدي كوويد ۱۹ ادامه داشته باشد. به گزارش مهر، محققان دانشگاه هاروارد در اين مطالعه از برآوردهاي فصلي، ايمني و ايمني متقابل براي دو بتاكرونا ويروس جهت آگاهي از مدل انتقال كوويد ۱۹ استفاده كردند. «استفن كيسلر» سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي‌گويد: شيوع مجدد كوويد ۱۹ در فصل زمستان احتمالا بعد از شديدترين موج اوليه پاندمي روي خواهد داد. از اين رو بدون وجود واكسن يا ساير اقدامات، لازم است كه تا سال ۲۰۲۲ فاصله‌گذاري اجتماعي متناوب يا مداوم حفظ شود.
او در ادامه تاكيد مي‌كند: اقدامات ديگر نظير افزايش ظرفيت خدمات درماني و روش‌هاي درماني موثر موجب بهبود فاصله‌گذاري اجتماعي و تسريع در مصونيت جمعيت دنيا مي‌شود. محققان تاكيد دارند كه بايد به منظور تعيين ميزان و طول مدت مصونيت به ويروس، مطالعات سرم‌شناسي طولي فورا انجام شود.
براساس اين مطالعه، حتي در صورت از بين رفتن ظاهري اين بيماري، بايد نظارت بر كوويد ۱۹ حفظ شود زيرا امكان اپيدمي اين ويروس تا اواخر سال ۲۰۲۴ وجود دارد. در همين حال همه‌گيري بيماري كوويد-۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و كشورها با اتخاذ تدابيري همچون بستن مرزها، تمديدِ محدوديت‌هاي تردد و حفظ فاصله‌گذاري اجتماعي در تلاش براي مهار اين بيماري هستند. به گزارش ايسنا، ويروس جديدكرونا كه عامل بروز بيماري كوويد-۱۹ است در حال حاضر به ۲۱۰ كشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پيدا كرده است. تا لحظه انتشار اين خبر شمار كلي مبتلايان به كوويد-۱۹ در جهان دو ميليون و ۲۵۱ هزار و ۸۱۷ نفر است كه ۱۵۴ هزار و ۳۱۱ نفر از آنها جان باخته و ۵۷۴ هزار و ۳۹۸ نفر نيز بهبود يافته‌اند. ايالات متحده امريكا با ۷۱۰ هزار و ۲۷۲ مورد ابتلا و ۳۷ هزار و ۱۷۵ قرباني در صدر فهرست مبتلايان و قربانيان جهاني قرار گرفته است. ۶۳ هزار و ۵۱۰ نفر از مبتلايان اين كشور نيز بهبود يافته‌اند.اسپانيا با افزايش شمار مبتلايان و ثبت ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلايان جهاني كرونا قرار گرفته است. تاكنون 20 هزار و دو نفر  از مبتلايان اين كشور جان خود را از دست داده و ۷۴ هزار و ۷۹۷ نفر بهبود يافته‌اند.
ايتاليا نيز ۱۷۲ هزار و ۴۳۴ مورد ابتلا را به ثبت رسانده كه از اين ميان ۲۲ هزار و ۷۴۵ نفر جان خود را از دست داده و ۴۲ هزار و ۷۲۷ نفر بهبود پيدا كرده‌اند. فرانسه نيز شمار مبتلايان به بيماري كوويد-۱۹ را ۱۴۷ هزار و ۹۶۹ نفر اعلام كرده است. از اين ميان تاكنون ۱۸ هزار و ۶۸۱ نفر جان باخته و ۳۴ هزار و ۴۲۰ نفر بهبود يافته‌اند.همچنين آلمان تاكنون ابتلاي ۱۴۱ هزار و ۳۹۷ نفر را به كروناويروس جديد گزارش كرده است كه از اين ميان ۴۳۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۸۳ هزار و ۱۱۴ نفر بهبود پيدا كرده‌اند. انگليس نيز با افزايش شمار مبتلايان جديد به كوويد-۱۹ در فهرست جهاني مبتلايان به كروناويروس جديد پيش از چين قرار گرفته است. اين كشور تاكنون ابتلاي ۱۰۸ هزار و ۶۹۲ نفر را به اين بيماري تاييد كرده است كه از اين ميان ۱۴ هزار و ۵۷۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. شمار بهبوديافتگان اين كشور اعلام نشده است. چين كه اعلام كرده شيوع كروناويروس را تا حد زيادي كنترل كرده تاكنون ۸۲ هزار و ۷۱۹ مورد ابتلا به كوويد-۱۹ را گزارش كرده و تعداد قربانيان اين بيماري در اين كشور به ۴۶۳۲ نفر رسيده است. همچنين تاكنون ۷۷ هزار و ۲۹ نفر از بيماران در اين كشور بهبود يافته‌اند. در ايران نيز تاكنون ابتلاي ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر تاييد شده است كه از اين ميان ۴۹۵۸ نفر جان خود را از دست داده و ۵۴ هزار و ۶۴ نفر نيز بهبود يافته‌اند. تركيه هم كه پس از ايران بيشترين شمار مبتلايان را به خود اختصاص داده است، تاكنون ابتلاي ۷۸ هزار و ۵۴۶ نفر را به بيماري كوويد-۱۹ اعلام كرده كه از اين ميان ۱۷۶۹ نفر جان باخته و ۸۶۳۱ نفر نيز بهبود يافته‌اند. بنا بر آمارهاي سايت «ورلداُمتر»، همچنين بلژيك با ۳۶ هزار و ۱۳۸ مبتلا و ۵۱۶۳ قرباني، برزيل با ۳۴ هزار و ۲۲۱ مبتلا و ۲۱۷۱ قرباني، روسيه با ۳۲ هزار و هشت مبتلا و ۲۷۳ قرباني، كانادا با ۳۱ هزار و ۹۲۷ مبتلا و ۱۳۱۰ قرباني، هلند با ۳۰ هزار و ۴۴۹ مبتلا و ۳۴۵۹ قرباني از ديگر كشورها با ميزان شيوع گسترده محسوب مي‌شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون