• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4627 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ ارديبهشت

عدم موافقت با حذف ترم تمامِ دانشجويان

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درباره اعتراض برخي دانشجويان مبني بر بي‌كيفيت بودن آموزش الكترونيك گفت: آموزش مجازي در سطح گسترده براي اولين ‌بار در ايران انجام شد و ما با مشكلات ريز و درشتي در خصوص آن دست به گريبان هستيم.علي خاكي‌صديق، معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌وگو با ايلنا درباره اعتراض برخي از دانشجويان مبني بر بي‌عدالتي آموزشي و عدم دسترسي دانشجويان در استان‌هاي كردستان، لرستان، سيستان و بلوچستان به اينترنت و امكانات آموزشي مجازي اظهار كرد: بحث آموزش الكترونيكي آن هم با اين وسعيت براي اولين ‌بار در كشور ايجاد شد و اين يك تجربه تازه است. اگر مشكلي هم وجود دارد به اين خاطر است كه ما در شرايط بحراني خاصي قرار داريم.معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: اكثر كشورهاي جهان به سمت آموزش الكترونيك پيش رفتند كه اكنون ما نيز اين كار را انجام مي‌دهيم اما از آنجا كه اين كار براي اولين ‌بار در كشور با اين وسعت انجام مي‌شود ما با مشكلات ريز و درشتي دست به گريبانيم. اين طور نيست كه آموزش الكترونيك را بدون مساله و مشكل جلو ببريم.
او درباره مشكلات ناشي از آموزش الكترونيك گفت: آموزش الكترونيك در بسياري از دانشكده‌ها و دانشگاه‌ها جلو مي‌رود اما يك جاهايي هست كه مشكلاتي از قبيل قطعي اينترنت و كمبود پهناي باند داريم يا حتي ممكن است برخي دانشجويان به اينترنت، گوشي هوشمند و لپ‌تاپ دسترسي نداشته باشند.
خاكي‌صديق افزود: يك سري از دانشجويان امكان استفاده از آموزش الكترونيك را دارند و الان از اين امكانات استفاده مي‌كنند. آنها حتي خواستار ادامه رويه هستند تا از نظر تحصيلي لطمه نخورند؛ ما براي اين دسته از دانشجويان و آن دسته كه به امكانات و اينترنت دسترسي ندارند در قوانين آموزشي، تسهيلات و انعطاف‌هايي ايجاد كرده‌ايم. به تعبير ديگر اگر دانشجوياني نمي‌توانند آموزش الكترونيكي را به هر دليلي ادامه دهند در هر مرحله‌اي از ترم كه باشند، مي‌توانند درس را حذف كنند حتي مي‌توانند حذف ترم بدون احتساب انجام دهند و مي‌توانند تا دو برابر معرفي به استاد شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون