ويژه
همراه اول؛ بالاترين كيفيت شبكه اينترنت اپراتورهاي تلفن همراه
بررسي وضعيت شبكه اينترنت اپراتورهاي تلفن همراه در نتسنج پلاس نشان ميدهد كه اينترنت همراه اول از ساير اپراتورها بهتر است. در بهمن ۱۳۹۸ سامانه نتسنج پلاس با هدف تست كيفيت اينترنت راهاندازي شد. هدف اين سامانه، بررسي كيفيت اينترنت و مقايسه وضعيت سرويسدهي اپراتورها با يكديگر در مناطق مختلف است. محمدجواد آذريجهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين رابطه گفت: نتسنج پلاس براي اينكه اپراتورها كيفيت اينترنت بهتري ارايه دهند، راهاندازي شده و در اين سامانه وضعيت پوشش و كيفيت و همينطور شكايتهاي مردمي از اپراتورها به صورت شفاف قرار گرفته است. حالا ما سري به سامانه نتسنج پلاس زدهايم و وضعيت شبكه اينترنت اپراتورهاي تلفن همراه را بررسي كردهايم كه آمار جالبي را دراختيار ما قرار ميدهد. قبل از بررسي آمار بايد به اين نكته اشاره كنيم كه شيوع ويروس كرونا و افزايش مصرف اينترنت توسط كاربران در دوران قرنطينه باعث شده كيفيت و سرعت اينترنت با افت قابلتوجهي مواجه شود. طبق آماري كه از سامانه سنجش شاخصهاي كيفيت شبكه ملي اطلاعات در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به دست آمده، كيفيت شبكههاي تلفن همراه در طول دو ماه اخير به دليل افزايش ترافيك مصرفي و نداشتن پهناي باند فركانسي مورد نياز اپراتورها تا ۲۰درصد افت داشته است. سامانه نتسنج پلاس در ارديبهشت ماه ۹۹ وضعيت شبكه اينترنت اپراتورهاي سهگانه در شاخص كيفيت اينترنت نسل سوم و چهارم در بخشهاي گروه كاربران تجاري، رتبه در گروه بازي، رتبه در گروه تماس اينترنتي، رتبه در گروه دانلود حجيم و رتبه در گروه وبگردي را به ما نشان ميدهد. وقتي شما به سامانه نتسنج پلاس مراجعه كنيد ميتوانيد وضعيت سرعت و كيفيت سرويس اينترنت خود را در محل زندگيتان مشاهده نماييد همچنين به آمارهاي مقايسهاي اپراتورها در زمينههاي مختلف دست پيدا كنيد. در بخشي از منو، مقايسه استاني كيفيت اينترنت اپراتورهاي تلفن همراه را ميبينيد كه در پنج بخش كاربران تجاري، بازي، تماس اينترنتي، دانلود حجيم و وبگردي تنظيم شده است. همانطور كه در تصاوير مشاهده ميكنيد، در هر پنج بخش، اپراتور همراه اول در استان تهران وضعيت بهتري نسبت به ايرانسل و رايتل دارد. درنهايت به رتبهبندي اپراتورهاي تلفن همراه در هر استان براساس پنج گروه كاربري تجاري، بازي آنلاين، تماس اينترنتي، دانلود حجيم و وبگردي ميرسيم. نتايج اين بررسي نشان ميدهد كه همراه اول در بيشتر استانها و در بيشتر شاخصها جايگاه بهتري در بين اپراتورهاي تلفن همراه دارد. همراه اول در شاخص كيفيت اينترنت نسل سوم و در گروه كاربران تجاري در ۱۸ استان، در گروه بازي در
۲۰ استان، در گروه تماس اينترنتي در ۲۰ استان، در گروه دانلود حجيم در ۱۶ استان و در گروه وبگردي در ۱۹ استان رتبه اول را دارد. در شاخص كيفيت اينترنت نسل چهارم نيز همراه اول در گروه كاربران تجاري در ۱۶ استان، در گروه بازي در ۱۷ استان، در گروه تماس اينترنتي در
۱۶ استان، در گروه دانلود حجيم در ۱۳ استان و در گروه وبگردي در ۱۶ استان وضعيت بهتري نسبت به ديگر اپراتورها دارد.
خريد آنلاين و اقساطي در طرح جديد بانك پاسارگاد
سپردهگذاران بانك پاسارگاد، در طرح خريد آنلاين اقساطي، ميتوانند به پشتوانه سپرده خود، به صورت آنلاين و اقساطي خريد كنند. به گزارش روابط عمومي بانك پاسارگاد، در طرح خريد آنلاين اقساطي بانك پاسارگاد، مشتريان داراي سپردههاي قرضالحسنه جاري بدون دسته چك و سپردههاي سرمايهگذاري كوتاهمدت و بلندمدت، اين امكان را دارند كه پس از عضويت در طرح و وثيقه نمودن سپرده خود تا سقف 90درصد مبلغ سپرده،
به صورت «اقساطي»، «طبق شرايط توافقي با فروشگاه» و «بدون پرداخت كارمزد به بانك»، كالا يا خدمات موردنظر خود را از فروشگاههاي آنلاين طرف قرارداد با بانك خريداري كنند. براساس اين خبر، در اين طرح سپردهگذاران ضمن بهرهبرداري بيشتر از سپرده خود، ميتوانند كالاي موردنظر را با پرداخت اقساط انعطافپذير مطابق با شرايط خود، تهيه كنند. هموطنان ميتوانند براي كسب اطلاعات بيشتر با مركز مشاوره و اطلاعرساني بانك پاسارگاد به شماره 82890 تماس حاصل كرده يا به سامانه CRM در سايت اين بانك به آدرس
https: //www.bpi.ir/crm مراجعه كنند.
رونمايي از سامانه «پيكاپ» در شعب منتخب بانك آينده
رونمايي از سامانه «پيكاپ» (پيشخوان كارگزاري در بازار پول) در شعب منتخب بانك آينده طي مراسمي با حضور دكتر محمد فطانت، مديرعامل؛ دكتر حسين فهيمي، مديرعامل شركت سپرده مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات) و جمعي از مديران ارشد بانك آينده انجام شد. با راهاندازي سامانهاي به نام «پيكاپ» (پيشخوان كارگزاري در بازار پول) در شعب منتخب بانك آينده و احراز هويت نهايي در سامانه «سجام»؛ فعالان بازار سرمايه در هيچ يك از مراجعات بعدي خود به نهادهاي مالي اعم از: كارگزاريها، صندوقهاي سرمايهگذاري، شركتهاي تامين سرمايه و ... نياز به احراز هويت مجدد نخواهند داشت. امكان دريافت كد بورس، دريافت كاربري كارگزاري بانك آينده، تغيير كارگزار ناظر و ... از جمله ديگر امكانات سامانه «پيكاپ» به شمار ميرود. دكترمحمد فطانت، مديرعامل بانك آينده ضمن تاكيد بر ارزشآفريني هر چه بيشتر براي مشتريان بازار سرمايه اظهار داشت: تلاش ما بر آن است كه اين خدمت براي تمام 4 ميليون و 500 هزار نفري كه در حال حاضر به عنوان مشتري، عضوي از خانواده بزرگ بانك آينده به شمار ميآيند، به صورت فراگير عملياتي شود و بالطبع در صورت تمايل، براي هر يك از هموطنان عزيز كه به جمع مشتريان بانك بپيوندند، بلافاصله اين امكان، فراهم خواهد بود تا ضمن دريافت كد بورسي خود، وارد بازار سرمايه كشور شوند. شايان ذكر است؛ احراز هويت در شعب منتخب به زودي در تمام شعب بانك آينده در سراسر كشور، به صورت رايگان و بدون صرف هيچگونه هزينهاي انجام خواهد شد.