• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4641 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ ارديبهشت

تقويم جديد مسابقات دوچرخه‌سواري اعلام شد

يك‌سال در يك فصل

فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري اعلام كرد در تاريخ 29 آگوست دو تور دوچرخه‌سواري به صورت تقريبا همزمان برگزار مي‌شود؛ جيرود ايتاليا و ووئلتا اسپانيا. تور فرانسه كه از ماه ژوئن به تعويق افتاده، باز هم ممكن است به تعويق بيفتد. اين امكان زماني مطرح شد كه دولت فرانسه گفت هنوز مطمئن نيست. هفته گذشته فرانسه ممنوعيت تجمعات را تا ماه سپتامبر تمديد كرد. به خاطر همين اظهارنظر رقابت‌هاي فوتبال فرانسه به‌طور كامل تعطيل شد. 
همچنين تور زنان فرانسه كه قرار بود طي يك روز در تاريخ 19 جولاي در شانزليزه در پاريس برگزار شود به تعويق افتاده و قرار است در روز افتتاحيه تور آقايان برگزار شود. جيرود ايتاليا از 3 تا 25 اكتبر اجرا مي‌شود و ووئلتا از 20 اكتبر تا 8 نوامبر. همزمان بودن دو تا از معتبرترين تورهاي دوچرخه‌سواري دنيا از نكات جالب آن رقابت‌ها خواهد بود. اين بدان دليل است كه تقويم دوچرخه‌سواري به‌طور چشمگيري تحت تاثير همه‌گيري ويروس كرونا قرار گرفته است. 
با اين حال مسابقات قهرماني جهان جاده كه در سوييس قرار است، برگزار شود فعلا در تاريخ اصلي خود يعني 20 تا 27 سپتامبر باقي مانده است. تقويم زنان نيز از اول آگوست با Strade Bianche شروع مي‌شود و با رقابت‌هاي دو روزه مادريد تحت عنوان ووئلتا در 8 نوامبر به اتمام مي‌رسد. تور زنان جيرود ايتاليا براي زنان نيز از 11 تا 19 سپتامبر تنظيم شده است. 
ليزي ديوين انگليسي كه چند عنوان جهاني در كارنامه دارد، معتقد است تور پاريس روبياكس يك مسابقه نمادين است كه مي‌تواند بيشتر طرفداران دوچرخه‌سواري را به خود جلب كند. اين رقابت قرار است در ماه اكتبر برگزار شود. ليزي در سال 2015 قهرماني اين رقابت‌ها را به دست آورده بود. 
بسياري از مسابقات ورزشي در مقياس بزرگ كه قرار است در تابستان امسال برگزار شود همگي به تعويق افتاده‌اند؛ مانند مسابقات جام ملت‌هاي اروپا و المپيك تابستاني. با اين حال مقامات دوچرخه‌سواري اميدوارند هر چه سريع‌تر بتوانند تقويم جديد را استارت بزنند.
ديويد لاپارتينت، رييس UCI اظهار داشت: «ما يك تقويم جديد و مستحكم و جذاب و البته متنوع تهيه و تلاش كرده‌ايم كه تا حد امكان واقع‌بينانه و منسجم باشد.» رييس فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري افزود: «شروع فعاليت‌هاي ما به تحول وضعيت بهداشت جهاني بستگي دارد.»
اظهارات لاپارتينت در مورد وضعيت بهداشت جهاني نشان مي‌دهد هنوز هيچ قطعيتي براي بازگشتن مسابقات دوچرخه‌سواري نيست. اگرچه آنها سعي كرده‌اند تا حد امكان همه جوانب را در نظر بگيرند اما مشكل اصلي اينجاست كه سه تور بزرگ دنيا كه مقامات UCI به هيچ وجه حاضر نيستند آن را از تقويم خود كنار بگذارند در كشورهايي بايد برگزار شوند كه بدترين وضعيت را در مواجهه با ويروس كرونا داشته‌اند؛ يعني ايتاليا، اسپانيا و فرانسه. بنابراين فدراسيون جهاني مدام بايد با سازمان جهاني بهداشت و مقامات اين سه كشور در تماس باشد تا از آخرين اخبار مربوط به قرنطينه آگاهي پيدا كند. UCI بسيار علاقه‌مند است همه رقابت‌ها را در فاصله‌اي 12 هفته‌اي يا سه ماهه به پايان برساند تا از آغاز سال بعدي ميلادي بتواند تقويم سابق را دوباره از سر بگيرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون