• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4641 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ ارديبهشت

تايوان تماشاچيان را به استاديوم راه مي‌دهد

آدم‌هاي واقعي به جاي عروسك‌هاي مقوايي

در حالي كه برخي از دولت‌ها در حال كاهش محدوديت‌هاي قرنطينه‌اي هستند، دولت تايوان اين هفته اعلام كرد، تماشاگران مي‌توانند از هفته آينده وارد ورزشگاه‌هاي بيسبال شوند تا مسابقات را از نزديك تماشا كنند.  تايوان به لطف تلاش‌هاي زياد در راستاي پيشگيري و تشخيص زودهنگام بيماري در كنترل ويروس كرونا بسيار موفق عمل كرده است. به طوري كه تا به امروز آنها 439 كيس مبتلا و 6 مورد فوتي را گزارش كرده‌اند. آنها در حال حاضر 100 كيس فعال در كشور دارند. به اين ترتيب اين جزيره هيچ‌گاه به سمت قرنطينه كامل پيش نرفت و با اينكه دولت، شهروندان را به رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و استفاده از ماسك تشويق مي‌كند اما مسابقات فوتبال و بيسبال در اين كشور در ماه گذشته برگزار شد. با اين حال تماشاچيان حق نداشتند، وارد استاديوم شوند و به جاي آنها از عروسك‌هاي مقوايي استفاده شده بود. همين تماشا كردن مسابقات از خانه هم براي تايواني‌ها از ارزش بالايي برخوردار بود چراكه در هيچ نقطه از جهان رقابت بيسبالي انجام نمي‌شد. 
وزير بهداشت تايوان آقاي چن شيه چونگ به خبرنگاران گفت كه 1000 تماشاگر در روز جمعه در تايپه و در شهر مركزي تائي‌ چونگ اجازه دارند، وارد استاديوم شوند و اين به تدريج در ساير شهرها و استاديوم‌ها نيز اجرا خواهد شد. ايشان در مورد اينكه از چه زماني تماشاچيان مي‌توانند وارد استاديوم‌هاي فوتبال شوند، حرفي نزد. 
ليگ بيسبال تايپه در بيانيه‌اي جداگانه اعلام كرد كه بليت ‌فروشي براي اسامي واقعي افراد و براي صندلي‌هاي مشخص به فروش خواهد رسيد. به اين معني كه مقامات مي‌توانند در صورت بروز هر گونه عفونت كه در ايام مسابقات رخ مي‌دهد، افراد را به راحتي رديابي كرده و تمام كساني كه در نزديكي او بوده‌اند يا با او تماس داشته‌اند را شناسايي كنند. طرفداراني كه قصد رفتن به استاديوم را دارند بايد از ماسك استفاده كنند و دماي بدنشان هنگام ورود به ورزشگاه كنترل شود. آنها بايد روي صندلي‌هايي بنشينند كه از نفر كناري يك متر فاصله دارد. در اين بيانيه از تماشاچيان خواسته شده است:«ماسك خود را به درستي بپوشيد و وحدت و نظم و انضباط خود را به همگان نشان دهيد. بگذاريد دنيا با افتخار تايوان را ببيند.» بيسبال در كشور تايوان به لطف نفوذ كشورهاي ژاپن و ايالات متحده، ورزش بسيار محبوبي به حساب مي‌آيد. اين مسابقات براي پاسخ به درخواست‌هاي جهاني و مردمي كه مدت‌هاست از ديدن بيسبال محروم مانده‌اند، بازي‌هاي ليگ را با تفسير و گزارش انگليسي نيز روي آنتن مي‌برد و اين به شكل جالب و غيرمنتظره‌اي توانسته، توجه هواداران را در سراسر دنيا جلب كند. با اين حال همه چيز به اين راحتي نبوده و از زماني كه اين ليگ توجه جهاني را به دست آورده در تايوان بحث‌هاي زيادي در مورد نام‌گذاري ليگ درگرفته است. در حال حاضر نام ليگ بيسبال تايوان Chinese Professional Baseball League است. مفسران و كارشناسان زيادي در سراسر دنيا اين ليگ را با ليگ چين اشتباه گرفته‌اند. به همين خاطر برخي از سياستمداران و هواداران بيسبال در كشور تايپه از مقامات ورزشي خواسته‌اند نسبت به تغيير نام ليگ اقدام كنند كه البته اين درخواست فعلا مورد موافقت قرار نگرفته است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون