• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4643 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۱ ارديبهشت

پرونده شكايت پسر محمدباقر قاليباف از محمدعلي نجفي امروز بررسي مي‌شود

رويارويي غيرمستقيم 2 شهردار پايتخت

محمدعلي نجفي و محمدباقر قاليباف به گواه آمار و ارقام دو چهره پرطرفدار در ميان فعالان راست و چپ سياست ايران محسوب مي‌شوند. دو فعال سياسي كه هر دو روزگاري به عنوان شهردار پايتخت ايران مشغول فعاليت بودند ولي حالا سرنوشت‌هاي به مراتب متفاوتي يافته‌اند، سرنوشتي كه پنجمين دوره شوراي شهر تهران كه با حضور تمام و كمال اصلاح‌طلبان برگزار شد، نقشي اساسي در آن ايفا كرد. شوراي پنجم قاليباف را پس از سال‌ها تكيه بر سكان دستگاه مديريت شهري، محمدعلي نجفي را به عنوان شهردار انتخاب كرد. قاليباف از آن روز به بعد به عضويت مجمع تشخيص مصلحت نظام درآمد و حالا به عنوان اصلي‌ترين شانس كسب كرسي رياست قوه مقننه مشغول فعاليت است ولي نجفي از شهرداري تهران استعفا داد و چندي بعد به عنوان يك قاتل به پشت ميله‌هاي زندان رفت و امروز هم در پرونده‌اي جديد بايد با فرزند فردي رقابت كند كه هنوز حرف و حديث‌هاي بسياري درباره بدهي‌هاي نهاد تحت مديريتش مطرح است.
الياس قاليباف، فرزند محمدباقر قاليباف مدعي جديد نجفي است و براساس اظهارات وكيلش، جلسه رسيدگي به شكايت او از شهردار اسبق تهران امروز برگزار خواهد شد. حميدرضا گودرزي، وكيل مدافع محمدعلي نجفي در همين راستا به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفته است: «جلسه رسيدگي به شكايت الياس قاليباف از نجفي امروز در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضايي ويژه رسيدگي به جرايم كاركنان دولت برگزار مي‌شود. در اين پرونده، الياس قاليباف و شركت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه ۲، مدير وقت حراست شهرداري منطقه ۲ و همچنين از نجفي به عنوان شهردار وقت تهران تحت عنوان نشر اكاذيب و گزارش خلاف واقع شكايت كرده و پرونده مزبور در دادسراي كاركنان دولت مطرح رسيدگي است.»
ماجرا از اين قرار است كه حراست منطقه ۲ شهرداري تهران در هفدهم بهمن‌ماه ۹۶ گزارشي درمورد تخلفات موسسه نوآوران آموزشي شمس‌الشموس متعلق به الياس قاليباف مبني بر تخلفات و جرايم تهيه و آن را به شهردار وقت منطقه ۲ يعني رسول كشت‌پور اعلام كرد. اين گزارش به انضمام اسناد و مدارك مربوطه براي نجفي به عنوان شهردار تهران ارسال شد و او نيز گزارش حراست و شهرداري منطقه ۲ تهران را در نامه‌اي خطاب به دادستان عمومي و انقلاب تهران ارسال كرد و نوشت: «به‌پيوست، گزارش شهردار منطقه ۲ درخصوص احتمال وقوع جرايم و تضييع حقوق شهرداري تهران در ارتباط با موسسه شمس‌الشموس تقديم مي‌شود و خواهشمند است به موضوع رسيدگي كرده و نتيجه را به شهرداري اعلام داريد.»
پس از اين، قاليباف از افراد يادشده تحت‌عنوان نشر اكاذيب، افترا و انتشار مطالب خلاف واقع شكايت كرد كه اين شكايت پس از صدور كيفرخواست براي رسيدگي به دادگاه ارسال شده؛ حال آنكه براساس اظهارات وكيل مدافع نجفي، «وقتي حراست يا شهرداري مناطق مطالبي را به شهردار تهران مبني بر وقوع جرايم يا تخلفاتي اعلام مي‌كنند، شهردار تهران خود حق رسيدگي به جرايم را ندارد و راهي هم غير از اعلام موضوع به مرجع قضايي ندارد. موكل من هم موضوع را به مرجع قضايي اعلام كرده و در متن نيز نوشته‌ احتمال وقوع جرايم وجود دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون