• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4645 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت

خبر

عملكرد شهرداري تهران در ايام شيوع كرونا از نگاه مردم

گروه اجتماعي| مشاور شهردار تهران اعلام كرد: تنها ۸ درصد مردم عملكرد شهرداري را نسبت به زمان قبل از شيوع كرونا بدتر ارزيابي كرده‌اند. اما 54درصد پاسخ‌دهندگان هم گفته‌اند فرقي نكرده است. غلامحسين محمدي در صفحه توييتر خود درباره اين آمار نوشت: « نتايج نظرسنجي دفتر مطالعات اجتماعي شهرداري و ايسپا نشان مي‌دهد ۳۴ درصد از شهروندان تهراني معتقدند عملكرد شهرداري پس از شيوع كرونا بهتر از قبل شده است. تنها ۸ درصد مردم عملكرد شهرداري را بدتر از قبل ارزيابي كرده‌اند. »


۱۰۰ميليارد براي تهيه مواد ضدعفوني‌كننده مدارس

مهرزاد حميدي معاون تربيت‌بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اختصاص بودجه ۱۰۰ميلياردي براي تهيه مواد ضدعفوني‌كننده براي مقابله با بيماري كرونا خبر داد. به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش، حميدي در نشست تخصصي دفتر سلامت با اشاره‌ به عملكرد دبيرخانه كميته آموزش‌وپرورش در مديريت كرونا در راستاي سلامت دانش‌آموزان، نقش آموزش سلامت در پلت‌فرم شبكه شاد، پيگيري سلامت كاركنان، پويش‌هاي بهداشتي سفيران سلامت در ايام عيد و هفته سلامت، رصد و هدايت استان‌ها در سامانه نظارت و اختصاص بودجه ۱۰۰ميلياردي براي تهيه مواد ضدعفوني‌كننده، شوينده‌ها و صابون مايع را از اقدامات مهم نام برد.
او تأكيد كرد كه اين ظرفيت نشان داد كه تهديد كرونا مي‌تواند فرصتي براي تحول آموزش سلامت دانش‌آموزان و به دست آوردن مطالبات حوزه آموزش سلامت دانش‌آموزان و پيگيري در مراجع تخصصي باشد. با استفاده از ظرفيت‌هاي مديريتي و اجرايي دفتر سلامت در اين بستر مي‌توان به مطالعات و مطالبات كارشناسي پرداخت تا پيگيري‌هاي قانوني و حقوقي موثر و اثربخشي را منتج شود. همچنين در ادامه اين نشست كارشناسان حوزه سلامت نيز به ارايه نظرات پرداختند و مواضع موجود و دغدغه‌هاي حوزه برنامه‌هاي سلامت مدارس و نيروهاي تخصصي بهداشت را مطرح كردند.


پرداخت ۳۰ ميليارد تومان كمك هزينه معيشتي براي ۸۵ هزار خانوار

وحيد قبادي‌دانا، رييس سازمان بهزيستي كشور از پرداخت كمك هزينه معيشتي براي ۸۵ هزار خانوار تحت پوشش بهزيستي خبر داد.
به گزارش ايلنا، قبادي‌دانا با اشاره به پويش همدلي مومنانه گفت: همزمان با ولادت امام حسن مجتبي(ع) در انجام فعاليت‌ها در پويش همدلي مومنانه در ماه رمضان براي ۸۵ هزار نفر از مددجويان كمك هزينه معيشتي به حساب آنها واريز شده است. اين مبلغ در واقع از ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان براي هر خانوار بوده است و در مجموع ۳۰ ميليارد تومان در اين حركت خير براي خانواده‌هاي جامعه هدف سازمان بهزيستي انجام شده است.
او در اين باره توضيح داد: تقريبا ۶۰ هزار خانوار از اين ۸۵ هزار خانوار از خانوارهاي افراد داراي معلوليت بوده و ۲۵ هزار خانوار ديگر نيز از خانوارهايي بودند كه كودكان داراي سرپرست غيرموثر داشتند يا زنان سرپرست خانوار نيازمند بوده‌اند. اين كمك‌ها با مساعدت مالي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي و همچنين ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) انجام شده است. بنياد مستضعفان مبلغ ۲۰ ميليارد تومان و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) ۱۰ ميليارد تومان متقبل شده‌اند كه جا دارد از همكاري اين دو نهاد سپاس و تشكر ويژه داشته باشيم.
رييس سازمان بهزيستي كشور همچنين خاطرنشان كرد: همچنين در پويش همدلي مومنانه تعداد زيادي از مردم عزيز در اين پويش شركت كرده و كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي خودشان را در استان‌هاي مختلف به عرصه آورده‌اند و ان‌شاءالله به صورت كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي در اختيار جامعه هدف سازمان بهزيستي قرار مي‌گيرد.
قبادي‌دانا در بخش ديگري از توضيحات خود تصريح كرد: در پويش همدلي مومنانه در ماه ضيافت الهي مبلغ ۵۰ ميليارد تومان به صورت نقدي و غيرنقدي از مردم خوب و خير ميهن اسلامي‌مان تاكنون جمع‌آوري و در بين عزيزان نيازمند در جامعه هدف سازمان بهزيستي اين كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي در استان‌هاي مختلف سراسر كشور توزيع شده است. از هموطنان خيرخواه تقاضا داريم كمك‌هاي خود را به صورت نقدي به حساب‌هاي اعلام شده دفتر مشاركت‌هاي مردمي سازمان بهزيستي واريز و همچنين كمك‌هاي غيرنقدي خود را به دفاتر استاني و شهرستاني سازمان بهزيستي در سراسر كشور تقديم كرده تا بر اساس جدول زمان‌بندي مربوطه هر چه سريع‌تر در بين خانواده‌هاي جامعه هدف سازمان بهزيستي توزيع شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون