• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4651 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت

در رقابت‌هاي شطرنج آنلاين ويلهلم اشتاينيتس

خادم‌الشريعه ششم شد

مسابقات شطرنج آنلاين جام ويلهلم اشتاينيتس كه از روز 14 مه آغاز شد بعد از انجام سه روز مسابقه روز يكشنبه به پايان رسيد. 
در اين رقابت‌هاي 30 هزار يورويي كه در دو بخش آزاد و زنان با حضور 20 ورزشكار برتر شطرنج جهان برگزار شد سارا سادات خادم‌الشريعه نماينده كشورمان پس از 18 دور بازي با كسب 9 امتياز در بخش زنان از ميان 10 شركت‌كننده در جايگاه ششم ايستاد. حضور مگنوس كارلسن بهترين شطرنج‌باز حال حاضر جهان و كاترينا لاگنو نفر پنجم زنان جهان در اين مسابقات از نكات قابل توجه به شمار مي‌رفت.
خادم‌الشريعه در روز دوم و در يك روند پرفراز و نشيب كه به باخت مقابل ضعيف‌ترين شركت‌كننده و پيروزي برابر لاگنو نفر پنجم منجر شده بود، توانست در جايگاه هشتمي كارش را به پايان برساند. اما در روز آخر مسابقات نماينده كشورمان وضعيت بهتري را تجربه كرد و در نهايت با دو پله صعود به كارش پايان داد. 
خادم‌الشريعه در روز آخر رقابت‌ها 6 مسابقه برگزار كرد. او در نخستين رقابت به مصاف آنتوانتا استفانووا قهرمان سابق زنان جهان از كشور بلغارستان رفت و يك پيروزي ارزشمند به دست آورد. 
خادم‌الشريعه در بازي دوم با الكساندرا كوزتنيوك روس با ريتينگ 2521 قرار گرفت و حريف قدرتمندش را متوقف كرد. سارا در چهار بازي بعدي اما توفيق چنداني به دست نياورد و با دو باخت و دو شكست در مجموع تنها يك امتياز ديگر به اندوخته‌هايش اضافه كرد و در پايان با 9 امتياز در جايگاه ششمي قرار گرفت. در جدول رده‌بندي نهايي رقابت‌ها كاترينا لاگنو از روسيه با ريتينگ 2608 موفق شد با 12 امتياز جايگاه نخست را به دست آورد. اين شطرنج باز در روز دوم مسابقات به خادم‌الشريعه باخته بود. بعد از لاگنو ، شطرنج‌باز چيني تينجي لي هم‌امتياز با نفر نخست و به دليل شكست در بازي رو در رو كه 152 حركت به طول انجاميد جايگاه دوم را به خودش اختصاص داد و ژانسايا عبدوماليك قزاقستاني با ريتينگ 2409 با 11.5 امتياز سوم شد. 
در بخش مردان نيز مگنوس كارلسن با 12 امتياز مقتدرانه موفق به كسب جايگاه نخست شد. بعد از او دانيل دوبوف شطرنج‌باز روسي با 10 امتياز دوم و هم‌وطنش پيتر اسويدلر با 9.5 امتياز سوم شد. 
اما از همين امروز يك رقابت آنلاين جذاب ديگر آغاز مي‌شود. اين مسابقه كه دومين جام ابتكاري كارلسن به حساب مي‌آيد با نام Lindores Abbey برگزار مي‌شود و در آن 12 شطرنج‌باز از جمله خود كارلسن، دينگ ليرن، وسلي سو، لوون آرونيان و عليرضا فيروزجا نيز حضور دارند. در اين رقابت‌ها يك دور رقابت مقدماتي برگزار مي‌شود و بعد از آن دور حذفي آغاز مي‌شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون