• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4652 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت

خبر

مبلغ فطريه سال 99 مشخص شد

دفتر مقام معظم رهبري در پاسخ به سوالي مبلغ فطريه سال 1399 را اعلام كرد. متن اين سوال و پاسخ دفتر معظم‌له به اين شرح است؛ سوال: مبلغ و مقدار فطريه براي هر نفر چه مقدار است و چه چيزي بايد به عنوان فطريه پرداخت شود؟ جواب: مكلف بايد براي خودش و كساني كه نان‌خوار او هستند به ازاي هر نفر يك صاع (تقريبا سه كيلو) گندم يا جو يا خرما يا كشمش يا برنج يا ذرت و مانند اينها به مستحق بدهد و اگر پولي يكي از همين‌ها را بدهد كافي است. (مبلغ زكات فطره براي سال 1399 شمسي مطابق با سال 1441 قمري، بر مبناي قيمت گندم مبلغ 10 هزار تومان است.)


اختصاص ارز به كالاهاي اساسي  و دارو در اولويت باشد

يكصد و سي و هفتمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت روز سه‌شنبه به رياست حسن روحاني تشكيل و در اين جلسه برخي موضوعات مهم در بخش جهش توليد و رونق صادرات و افزايش درآمدهاي ارزي بررسي و درباره آن تصميم‌گيري شد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، در اين جلسه وزارتخانه‌هاي نيرو، ارتباطات و همچنين بانك مركزي موظف شدند موضوع استخراج ارز ديجيتال را پيگيري و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را در اين زمينه انجام دهند. در ادامه جلسه با توجه به مشكلات پديد آمده در اقتصاد جهاني و تامين ارز، شيوه بازپرداخت وام‌هاي ارزي سرمايه‌گذاران در صنعت برق به صندوق توسعه ملي بررسي و مقرر شد در مرحله نخست براي بازپرداخت وام اين بخش، امهال دو ساله در نظر گرفته شود. در بخش ديگري از جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، گزارشي از شيوه‌هاي درآمد ارزي از طريق صادرات به تفكيك بخش‌ها، استان‌ها و كشورهاي هدف ارايه و پس از بررسي مقرر شد به منظور ايجاد هماهنگي‌هاي لازم و سرعت بخشيدن به فعاليت‌هاي صادراتي، ‌بانك مركزي و وزارتخانه‌هاي صمت و نفت و سازمان برنامه و بودجه به‌ طور مداوم سياست‌هاي صادراتي و ارزي و تجاري را رصد، موانع را برطرف و تسهيلات لازم را براي صادركنندگان پيش‌بيني كنند. رييس‌جمهوري در اين زمينه تاكيد كرد در اختصاص ارز بايد اولويت‌هاي لازم از جمله كالاهاي اساسي، ‌دارو، ‌تجهيزات و مواد اوليه مورد نياز بخش توليد بايد مدنظر قرار گيرد.


اختلاف‌نظر در مورد بازگشايي‌  ناشي از عدم ‌اطلاعات حوزويان است

مهدي طائب در نشست عملكرد حوزه علميه در مقابله با صهيونيسم كه به همت موسسه راهبردي بعثت در سالن جلسات اداره كل تبليغات اسلامي قم برگزار شد، با بيان اينكه حوزه علميه در زمينه كرونا انفعالي عمل كرده است، اظهار كرد: «آيا در زمينه باز شدن مساجد در حوزه علميه وحدت نظر وجود دارد؟ برخي مي‌گويند باز شود و برخي مي‌گويند بسته و اين اختلاف‌نظر به‌ دليل عدم اطلاعات جامع است.» به گزارش رسا؛ اين استاد حوزه و دانشگاه با تشريح اينكه حوزه بايد در زمينه فلسطين از حالت انفعال خارج شده و هجومي شود، گفت: «محتواي علمي در زمينه فلسطين در حوزه علميه فراوان است و در هيچ جاي عالم چنين اطلاعاتي نيست اما تبديل به اعلان نشده است. به عنوان مثال امام خميني (ره) فرموده‌اند «اسراييل غده سرطاني است» كه در زمينه اين كلام چه مقدار كار شده يا سخن گفته شده است؟!»

 

ادعاي وزير كشور در مورد خروج از نصاب استيضاح واقعيت ندارد
نماينده مردم تهران در مجلس پاسخ وزير كشور درباره مقصر نبودن اين وزارتخانه در حوادث آبان ۹۸ را قانع‌ كننده ندانست. به گزارش ايسنا، علي مطهري در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: «پاسخ وزير كشور به نطق من درباره مقصر بودن ايشان در حوادث آبان ۹۸ قانع‌كننده نبود. حرف من اين بود كه وي به عنوان مسوول اجراي تصميم سران قوا بايد لااقل يك ماه با مردم سخن مي‌گفت. ضمنا ادعاي از نصاب افتادن امضاهاي استيضاح وي نيز واقعيت ندارد.»


حجاب نداشتن در فضاي مجازي تخلف است
سرهنگ رامين پاشايي، معاون اجتماعي پليس فتا با اشاره به ناهنجاري‌هاي برخي كاربران در فضاي مجازي گفت: «در رابطه با كشف حجاب در فضاي مجازي به علت اينكه زيرمجموعه ناهنجاري‌ها قرار مي‌گيرد، تخلف محسوب مي‌شود.» به گزارش برنا، سرهنگ پاشايي، معاون اجتماعي پليس فتا ناجا، در اين خصوص اظهار كرد: «مصاديق مجرمانه در فضاي مجازي غالبا مواردي است كه مربوط به جرايم رايانه‌اي مي‌شود. در بعد كلان اين جرايم شامل فيشينگ، دسترسي غيرمجاز به اطلاعات، حملات سايبري، جرايم تكامل يافته شامل استفاده از فضاي مجازي در راستاي هتك حرمت، كلاهبرداري، فروش اجناس ممنوعه و جرايم اخلاقي كه با ترويج موارد غير اخلاقي به وقوع مي‌پيوندد.» او گفت: «در فضاي مجازي در اين زمينه هيچ تفاوتي ميان افراد پرطرفدار و افرادي كه فالورهاي كمتري دارند، وجود ندارد.» اين مقام انتظامي در خصوص تفاوت ميان جرايم حوزه فضاي مجازي با جرايم مطرح در جامعه اذعان كرد: «هيچ تفاوتي ميان جرايم در فضاي مجازي و واقعيت وجود ندارد و هر امري كه موجب تشويش اذهان عمومي مي‌شود قطعا با آن برخورد خواهد شد.»


افتتاح مجلس يازدهم با 276 نماينده خواهد بود

سيداسماعيل موسوي، دبير ستاد انتخابات وزارت كشور درباره تعداد نمايندگان گفت: «از مجموع 290 نفر نماينده دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي تكليف 279 نفر آنها در مرحله اول انتخابات مشخص شد و به مجلس راه يافتند.» به گزارش ايرنا، او افزود: «در 21 شهريور تكليف 11 نماينده باقي مانده كه در مرحله اول راي نياوردند و به مرحله دوم راه پيدا كردند، مشخص خواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون