• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4654 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ خرداد

دومين هفته پساكروناي فوتبال آلمان برگزار شد

بايرن و دورتموند با برد به سراغ دركلاسيكر مي‌روند

هفته بيست و هفتم رقابت‌هاي فوتبال باشگاه‌هاي آلمان بوندسليگا با انجام 9 بازي برگزار شد و تيم‌هاي صدرنشين موفق به شكست رقباي‌شان شدند. در حالي كه تقريبا تمام رقابت‌هاي فوتبال دنيا به خاطر شيوع كرونا فعلا تعطيل هستند، بوندسليگا دومين هفته متوالي‌اش بعد از تعطيلي موقت بازي‌ها را نيز برگزار كرد تا فوتبال‌دوستان سراسر دنيا را تا حد زيادي سرگرم كرده باشد. 
هفته بيست‌وششم بوندسليگا روز جمعه با دربي برلين بين تيم‌ها هرتا و يونيون آغاز شد. دو تيمي كه در ميانه جدول با يك امتياز اختلاف قرار داشتند. در اين بازي ميزبان موفق شد با 4 گل حريفش را شكست دهد تا با فاصله نسبتا خوبي با پايين جدول خودش را به رتبه يازدهم برساند. روز شنبه نيز 5 ديدار ديگر برگزار شد كه در مهم‌ترين ديدارها تيم‌هاي بايرن و دورتموند، اصلي‌ترين مدعيان كسب عنوان قهرماني، حريفان‌شان را شكست دادند. بايرن در استاديوم خالي آليانز مقابل اينتراخت فرانكفورت با ارايه يك بازي مقتدرانه 5 بر 2 به پيروزي دست يافت. براي بايرن گورتزكا، مولر، لواندوفكسي، ديويس و هينترگر بازيكني كه به اشتباه دروازه خودي را گشود، گلزني كردند و نكته جالب اينكه هر دو گل اينتراخت را نيز همين بازيكن يعني مارتين هينترگر به ثمر رساند تا به نوعي عجيب‌ترين هت‌تريك را به ثبت رسانده باشد. بايرن با اين برد 61 امتيازي شد و در صدر جدول فاصله 4 امتيازي‌اش را با تيم دوم حفظ كرد. 
دورتموند ديگر تيم مدعي نيز كه در زمين وولفسبورگ به ميدان رفته بود با دو گل به پيروزي رسيد و 57 امتيازي شد. براي زنبورها رافائل گوئرورو و اشرف حكيمي موفق به گلزني شدند. در ديگر ديدارهاي روز شنبه لوركوزن با نتيجه 3 بر يك از سد مونشن گلادباخ گذشت. اين بازي از آن جهت اهميت داشت كه دو تيم براي كسب رتبه چهارم در جدول تلاش مي‌كنند و لوركوزن با اين برد توانست حريفش را از رتبه چهارم پايين بكشد و خودش در اين جايگاه قرار بگيرد. وردربرمن نيز با يك گل در زمين فرايبورگ به پيروزي رسيد. ديدار تيم‌هاي پادربورن و هافن‌هايم هم يك بر يك مساوي شد. 
در سه ديدار باقيمانده اين هفته نيز كه روز يكشنبه برگزار شد در مهم‌ترين ديدار لايپزيش تيم سوم جدول با 5 گل ماينتس را در هم كوبيد تا هنوز كورسوي اميدي براي رسيدن به جام قهرماني داشته باشد. همچنين شالكه در ادامه روند نااميد‌كننده‌اش پس از بازگشت مسابقات اين‌بار با 3 گل در خانه خودي مغلوب تيم رده دوازدهمي آگزبورگ شد. شالكه هفته پيش هم در دربي روهر با چهار گل به دورتموند باخته بود. در آخرين ديدار نيز دو تيم كلن و دوسلدورف به تساوي دو بر دو رضايت دادند. 
رقابت‌ها اين هفته در حالي به پايان رسيد كه همه نگاه‌ها به روز سه‌شنبه و شروع هفته بيست‌وهشتم مسابقات است. جايي كه دربي دركلاسيكر بين بايرن و دورتموند برگزار مي‌شود. اين رقابت كه به نوعي فينال بوندس‌ليگاي اين فصل هم محسوب مي‌شود از ساعت 21 امروز در سيگنال ايدونا پارك برگزار مي‌شود. دورتموندي‌ها براي اميدوار ماندن به قهرماني حتما بايد برنده باشند و بايرن در صورتي كه بتواند حريفش را شكست دهد، گام بلندي براي رسيدن به هشتمين قهرماني پياپي‌اش در ليگ برخواهد داشت. نتيجه تساوي در اين بازي نيز بيش از هر كسي لايپزيش را خوشحال خواهد كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون