• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3240 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

خبر كوتاه

ابهام در قتل زن جوان
اعتماد| راز قتل زني جوان كه دو سال پيش در خانه‌اش خفه شده بود با اظهارات متناقض همسرش در ابهام ماند. 12خردادماه سال 92 وقوع يك فقره مرگ مشكوك در بيمارستان رسول تهران به كلانتري 137 نصر اطلاع داده شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد زني جوان به نام لعيا كه صبح روز قبل به بيمارستان منتقل شده بود به دلايل نامشخصي جان خود را از دست داده است. به اين ترتيب پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «فوت مشكوك» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز تحقيقات، همسر متوفي به اداره دهم احضار شد. سعيد به كارآگاهان گفت: ساعت 8:20 صبح يازدهم خردادماه 92 با صداي زنگ گوشي‌ام از خواب بيدار شدم و ديدم كه همسرم جلوي آشپزخانه افتاده و در خانه هم باز است. با اورژانس تماس گرفتم و لعيا را به بيمارستان بردم. اظهارات سعيد درباره روز حادثه در حالي بود كه پزشكي قانوني علت مرگ را «خفگي ناشي از انسداد مجاري تنفسي» اعلام كرد. به اين ترتيب موضوع پرونده به «قتل عمد» تغيير پيدا كرد و تحقيقات كارآگاهان از اعضاي خانواده مقتول آغاز شد. تحقيقات نشان مي‌داد كه در ورودي خانه مقتول از نوع ضد سرقت بوده و هيچ گونه آثاري از تخريب يا فشار بر آن براي ورود به زور به خانه ديده نشده است. همچنين تحقيقات كارآگاهان نشان مي‌داد كه همسر مقتول هر روز صبح ساعت 6:30 به محل كار خود در جاده قديم تهران – كرج مي‌رفت اما روز حادثه خواب مانده و در ساعت 8:30 با صداي زنگ تلفن خود از خواب بيدار شده است. با اين حال بررسي‌هاي ليست تماس‌هاي گوشي همراه متهم ثابت كرد كه صبح روز حادثه او به هيچ تماسي پاسخ نداده است. سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اظهارات متناقض همسر مقتول در جريان بازجويي‌ها از صدور دستور بازداشت موقت او از سوي مقام قضايي به عنوان متهم اصلي پرونده و ارسال پرونده به مراجع قضايي خبر داد.

خودسوزي يك دختر دانشجو در شيراز
پنجشنبه گذشته، يك دانشجوي دختر يكي از دانشگاه‌ها در پاركينگ دانشگاه اقدام به خودسوزي كرد.  خبرگزاري ايلنا درباره اين حادثه و به نقل از شاهدان عيني، آورده است «اين دانشجوي دختر پس از تهيه دو ليتر سوخت قابل اشتعال در پاركينگ مجاور دانشگاه اقدام به خودسوزي كرده است. به محض اينكه اطرافيان متوجه اين آتش‌سوزي مي‌شوند، سعي مي‌كنند به وسيله چادر و هر چيز دردسترس آتش را خاموش كنند اما زماني آتش خاموش مي‌شود كه درصد سوختگي بالا بوده است و بعد ازانتقال اين فرد به بيمارستان قطب‌الدين شيراز جان خود را از دست مي‌دهد.» اين در حالي است كه سرپرستار بخش سوختگي زنان بيمارستان قطب‌الدين شيراز به «اعتماد» گفت «اين دانشجوي دختر در بيمارستان قطب‌الدين بستري است اما به آنها گفته‌اند كه اجازه ندارند درباره اين حادثه خبري به كسي بدهند.» ايلنا همچنين با استناد به برخي شنيده‌ها، يك رابطه عاطفي نافرجام را علت اقدام به خودسوزي دختر جوان اعلام كرده و آورده است: شنيده‌ها حاكي از آن است يك رابطه عشقي و عاطفي نافرجام علت اين كار بوده است و آخرين تماس تلفني دانشجو با‌‌ همان فرد مورد نظربرقرار شده كه در حال حاضر اين فرد در بازداشت به سر مي‌برد.

توقيف 47 خودروي لوكس در شمال تهران
پنجشنبه گذشته با اجراي طرح برخورد پليس با رانندگان حادثه ساز خودروهاي مدل بالا، 47 خودروي لوكس حادثه ساز شناسايي، توقيف و به پاركينگ منتقل شد.  سردار سرتيپ تيمور حسيني، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به تشديد طرح برخورد قانوني پليس با رانندگان حادثه ساز خودروهاي مدل بالا در پايتخت در شرح جزييات آن گفت: اين طرح در شش ماه نخست امسال براي برقراي آرامش و امنيت مردم كه به علت خُنكي هوا در ساعات پاياني شب از تفرجگاه‌ها استفاده مي‌كنند، با شدت بيشتري در تهران اجرا مي‌شود. به گفته سردار حسيني، پيشگيري از سرعت‌هاي سرسام آور، كل كل كردن‌هاي بچگانه براي به رخ كشيدن قدرت خودروهاي لوكس يكديگر، حركات مارپيچ، لايي كشيدن‌هاي بي‌محابا و شناسايي رانندگاني كه در حالت غيرعادي به رانندگي پرخطر اقدام مي‌كنند، مهم‌ترين اهداف اين طرح است و پليس براي تشخيص قطعي وضع غيرعادي برخي رانندگان معلوم الحال اقدام به گرفتن تست الكل مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون