• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3240 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

رسيدگي خارج از نوبت به پرونده حادثه مهاباد


با گذشت دو روز از رسانه‌اي شدن حادثه افتادن يك دختر مهماندار از طبقه چهارم هتل تاراي مهاباد، حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي، سخنگو و معاون اول قوه قضاييه از تشكيل پرونده درباره اين حادثه و احضار و بازداشت چند نفر در رابطه با آن خبر داد.
به گزارش مهر، محسني اژه‌اي، عصر ديروز در حاشيه مراسم تحليف قضات در جمع خبرنگاران درباره پرونده مهاباد گفت: چرا گاهي ناخودآگاه جرياني را بايد دامن بزنيم در حالي كه ماهيت آن هنوز مشخص نشده است. حالا يك سايت يا فرد نااهلي چيزي را منتشر كرده كه اين خدمت به جامعه نيست. اين پرونده در حال رسيدگي است و عده‌اي احضار شده و برخي هم بازداشت شده‌اند.  در ابتداي وقوع اين حادثه اخباري درباره قصد متهم پرونده به تجاوز به متوفي، به شكل گسترده در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد كه به اعتراض جمعي از شهروندان مهابادي و آتش زدن هتل تاراي اين شهر انجاميد. در اين خبرها آمده بود كه متوفي براي جلوگيري از تجاوز، قصد داشت از بالكن طبقه چهارم خود را به طبقه سوم برساند كه از ارتفاع سقوط كرد و جان خود را از دست داد.  اين حادثه واكنش معاون اجتماعي ناجا و مقامات استان آذربايجان غربي را هم به دنبال داشته است.
سردار سعيد منتظر المهدي، معاون اجتماعي ناجا درباره اين حادثه گفت: هيچ رد‌پايي از مظنون امنيتي- انتظامي در اين حادثه وجود ندارد. فرد مظنون دستگير شده و در اختيار دادسرا قرار گرفته است تا اقدامات قضايي لازم انجام شود. متاسفانه اتفاقاتي كه در مهاباد افتاد به وسيله شبكه‌هاي معاند بزرگنمايي شده است و آنها تلاش كرده‌اند كه جو را متشنج كنند اما خوشبختانه با خويشتن‌داري ماموران نيروي انتظامي غائله خاتمه پيدا كرد. در اين حادثه تعدادي مجروح شده‌اند اما هيچ كشته‌اي وجود نداشته است. او در مورد آتش‌سوزي هتل در مهاباد گفت: به دليل جو ايجاد شده و اعتراض مردم نسبت به رييس هتل، اين هتل به آتش كشيده شد. البته در اين خصوص نيز عده‌اي دستگير شده‌اند. به گفته سردار منتظر‌المهدي، خانمي كه از هتل محل حادثه به پايين پرت شد به اين دليل كه مطلع شده بود خانواده‌اش و رييس هتل اطلاعاتي را در مورد وي به دست آورده‌اند، قصد داشت از بالكن اتاقي كه در آن بود به بالكن اتاق ديگر برود كه متاسفانه پرت و فوت شد.  توكل حيدري، رييس كل دادگستري آذربايجان غربي نيز با اشاره به رسيدگي خارج نوبت به اين پرونده به ميزان گفت: متهم مهندس و متخصص طراحي داخلي ساختمان است و فعاليت او در زمينه ارتقاي استاندارد هتلداري بوده است. او براي همين منظور در هتل تارا مهاباد حضور داشته و تحقيقات ما هرگونه وابستگي وي به دستگاه‌هاي دولتي را رد مي‌كند؛ چه برسد به اينكه وي بازرس يا مامور امنيتي باشد. حيدري با بيان اينكه بررسي 25 پيامك رد و بدل شده بين متهم و متوفي نشان مي‌دهد كه متهم، متوفي را به اتاقش دعوت كرده است، تصريح كرد: متهم اعلام كرده كه چند دقيقه پس از حضور متوفي در اتاق، رييس هتل كه متوجه عدم حضور متوفي شده، تلفني ماجرا را به مادر او اطلاع مي‌دهد و مادر متوفي نيز به دخترش زنگ مي‌زند كه رييس هتل دنبال تو مي‌گردد. پس از اين تماس متوفي با يكي از همكارانش تماس مي‌گيرد تا سر و گوشي آب دهد و ماجرا را به او اطلاع دهد.  رييس كل دادگستري استان آذربايجان غربي ادامه داد: بر اساس گفته‌هاي متهم، همكار متوفي پس از بررسي به او اطلاع مي‌دهد كه رييس هتل مشغول كنترل دوربين‌هاي مدار بسته است. متوفي دستپاچه شده و تصميم مي‌گيرد اتاق را ترك كند و اين كار را از طريق بالكن‌ها انجام مي‌دهد. او چند بالكن كناري را كه هر يك حدود 80 سانتي‌متر با يكديگر فاصله داشته‌اند، طي مي‌كند و پس از آن تصميم مي‌گيرد كه از طريق بالكن به طبقه پايين‌تر بپرد كه پس از آويزان شدن از بالكن موفق به اين كار نشده و به پايين پرت مي‌شود. به گفته حيدري، معاينات پزشكي قانوني هرگونه شايعه در مورد تجاوز به متوفي را رد كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون