مديريت ارتباطات
شماره 121 ماهنامه مديريت ارتباطات با پرونده ويژه درباره نسبت روشنفكر و سلبريتي بودن/ نبودن ميپردازد. نكته اينجاست كه اگر مجموع تيراژ مجلات امريكا، هم مجلات عامهپسند و هم تخصصيتر، را حساب كنيم، باز هم از تعداد فالوورهاي اينستاگرام بسياري از سلبريتيها كمتر ميشود. اين وضعيتي است كه از پس سيطره شبكههاي اجتماعي در زيست روزمره مردمان دنيا پديد آمده است. براي كسي كه در اين زمانه ميخواهد كار روشنفكري كند، ضرورت دارد كه به اين بستر فكر كند. به اينكه راه چاره براي كار روشنگري با عنايت به اين وضعيت چيست؟ عدهاي معتقدند كه روشنفكر براي كار روشنفكري بايد كه تن به اقتضائات سلبريتي شدن بدهد و بعد از سلبريتي شدن آن چيزي را بگويد كه خود ميخواهد. كاوه بهبهاني، مترجم و پژوهشگر فلسفه اسم اين تز را «روشنفكر؛ سلبريتي انتحاري» گذاشته است. در نگاه او روشنفكر بايد كه از خود برندي درست كند، مخاطب جذب كند و به وقتش اين برند را خرج روشنگري كند و به گرده جهل شلاق بزند. اين تزِ منسجم در نظر، در عمل چقدر ميتواند محقق شود؟ صحبت از اين سوال محور اصلي پرونده اصلي مديريت ارتباطات 121 است. در اين پرونده آثار و گفتاري از محمود حسينيزاد، صادق زيباكلام، محمدرضا سرگلزايي، كاوه بهبهاني، موسي اكرمي و... ميخوانيم. قابل توجه است كه لوگوي مديريت ارتباطات بعد از 10 سال باز طراحي شده است. لوگوي پيشين كار مرحوم احمدرضا دالوند بود. براي دريافت نسخه پيدياف اين ماهنامه به سايت ميگران برويد و براي خريد با دفتر اين مجله (88356436 -021) تماس بگيريد.