• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4684 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير

توليد محتوا در ايام اپيدمي

آرش نورآقايي

اگر از من بپرسند به چه كاري مشغولي، جوابم اين است: قلم زدم و قدم زدن؛ سفر كردن شغلي است كه به آن مشتاقم و نوشتن آرماني است كه به آن محتاجم.
هر چند در 15 سال گذشته سعي كرده‌ام به هر دو بپردازم اما شايد اگر وقت بيشتري داشتم بيشتر به نوشتن مي‌پرداختم. از همين‌ رو از دغدغه سال‌هاي اخيرم توليد محتواي خلاق براي معرفي ايران به ويژه در عرصه گردشگري است؛ موضوعي كه تقريبا بر آن متمركز شده‌ام. 
كرونا سفر را با دشواري روبه‌رو كرد و فرصتي دست داد تا بخشي از انديشه‌هايم را تجسم ببخشم و كارهاي نيمه‌كاره‌اي را به انجام برسانم. در مدت كرونا با همفكري، همدلي و همكاري جمعي از دوستان 3 پروژه را در همين راستا شروع كرديم كه هر يك درصدي پيش رفته‌اند. 
يكي از آنها توليد مجموعه كتاب‌هاي «ايران 1001» است، كتاب اول آن با عنوان «100 ميراث ايران» به زبان فارسي چاپ شده و در آينده خيلي نزديك نسخه انگليسي آن هم منتشر مي‌شود. كتاب‌هاي «100 شيء موزه‌اي ايران»، «100 محوطه باستاني ايران» و «100 خوراك و نوشيدني ايران» موضوع كتاب‌هاي بعدي در راستاي اين پروژه هستند.
ايراني‌هاي زيادي به كشورهاي مختلف و از جمله اروپا سفر مي‌كنند در حالي كه كتاب مناسبي براي راهنمايي سفرشان وجود ندارد. از اين‌رو بود كه نگارش كتاب‌هايي با اين محتوا را در ايام كرونا با جمعي ديگر از ياران و دوستان شروع كرديم. اولين آنها «روياي پاريس» است كه نهايي شده و در صف گرفتن مجوز است و پس از آن كتابي درباره ايتاليا خواهيم نگاشت.
توليد محتوا درباره ايران و مقاصد گردشگري آن سومين پروژه است. در همين راستا در حال نوشتن كتابي درباره كاشان هستيم و قصد داريم بعد از آن به مقاصد بعدي بپردازيم.
مجله گيلگمش كه تا پيش از كرونا منتشر شده و براي مدتي انتشار آن به تعويق افتاده نيز در حال آماده شدن است تا به زودي به دست علاقه‌مندان برسد. علاوه بر آن در اين روزها فرصت كردم كتاب‌هايي با موضوع ايران‌شناسي، تاريخ ادبيات ايران و جهان، سفرنامه و... بخوانم، ورزش كنم، حدود 20 جلسه لايو (گفت‌وگوي زنده) در اينستاگرام داشته باشم كه يكي از نمونه‌هاي‌ آن برگزاري گفت‌وگويي با همراهي استاد شمس لنگرودي درباره «تاثير ادبيات ايران بر ادبيات دنيا» بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون