• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3243 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت

ارزش يورو در برابر دلار بالار فت

گروه اقتصادي|ديروز بازار ارز و طلاي داخلي تحت تاثير نوسان مثبت اونس جهاني و نفت خام تغيير روند دادند. دلار امريكا ديروز دو تومان گران شد و روي 3307 تومان ايستاد تا فاصله خود از كانال 3200 توماني را كم كند. يورو و پوند هم ديروز با افزايش ارزش همراه شدند.
بالا رفتن ارزش يورو و پوند در برابر دلار سبب شد يورو 3731 تومان و پوند 5166 تومان شود. لير تركيه هم ديروز با افزايش قيمت به 1247 تومان بازگشت اما درهم امارات تنها بازنده بازار ديروز بود كه با 904 تومان بسته شد. اين در حالي بود كه ديروز نفت خام برنت درياي شمال به 66 دلار و نفت خام امريكا به 60 دلار رسيد.
اونس جهاني طلا هم با افزايش تقاضا مواجه شد و به 1195 دلار رسيد.
در بازار فلزات اساسي اما روندي منفي حاكم بود و به نظر مي‌رسد اين ركود تا پايان هفته آتي ادامه داشته باشد. افزايش ارزش يورو و اونس جهاني ديروز هم نتوانست بازار سكه و طلا را متحول كند و با توجه به كاهش تقاضا، قيمت انواع سكه در بازار داخلي همچنان به سمت پايين حركت مي‌كند. سكه تمام طرح قديم و جديد ديروز 928 هزار تومان و 930 هزار و 500 تومان معامله شد. نيم‌سكه و سكه گرمي هم ديروز تا 472 هزار تومان و 180 هزار تومان كوتاه آمدند ولي ربع سكه روي 265 هزار تومان ايستادگي كرد. بدين‌ترتيب به نظر مي‌رسد روند روز گذشته تا پايان اين هفته بر بازار حكمفرما باشد و قيمت‌ها همچنان بر همين مدار حركت كنند. اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد ادامه تقويت ارزش دلار در برابر يورو و نگراني‌هاي بين‌المللي نسبت به وضعيت بحران بدهي يونان تاثير زيادي بر افت مجدد قيمت طلا داشته است.
كارشناسان معتقدند كه مساله يونان موجب افزايش تقاضاي طلا در بازارهاي بين‌المللي نشده است. حتي انتشار آمارهاي نااميد‌كننده اقتصادي در امريكا نيز تاثيري بر افزايش قيمت طلا نداشته است. اين مساله نشان مي‌دهد كه سرمايه‌گذاران براي ورود به بازار طلا به‌شدت محتاط هستند. همچنين پيش‌بيني مي‌شود كه قيمت طلا در كوتاه‌مدت قادر به شكستن سطح مقاومتي 1200 دلاري نخواهد بود. براساس تحليل تكنيكال، احتمال افزايش نرخ بهره فدرال رزرو امريكا و تقويت ارزش دلار موجب خواهد شد تا قيمت طلا به‌زودي به كمتر از 1170 دلار در هر اونس برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون