• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4700 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ مرداد

طرحي براي كاهش ناهنجاري‌هاي رفتاري و رسانه‌اي در فوتبال ايران

در جست‌و‌جوي جوانمردي گمشده

نشست دبيركل و جمعي از مديران فدراسيون فوتبال با دبير شوراي ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي اطلاع‌رساني و افكارسنجي قوه قضاييه برگزار شد. اين نشست با حضور دبيركل، رييس كميته انضباطي، رييس كميته وضعيت بازيكنان، رييس كميته حقوقي و تدوين مقررات، رييس دپارتمان امور حقوقي، رييس دپارتمان تيم‌هاي ملي، سرپرست كميته مسابقات سازمان ليگ فوتبال، رييس كميته فرهنگي، روساي روابط عمومي سازمان ليگ فوتبال و فدراسيون فوتبال و با حضور مهدي افتخاري، دبير شوراي ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي اطلاع‌رساني و افكارسنجي قوه قضاييه صبح ديروز در سالن روابط عمومي فدراسيون فوتبال برگزار شد.
در اين نشست مهدي محمدنبي، دبيركل فدراسيون فوتبال گفت: اگر عملكرد بخش‌هاي مختلف ورزش كشور در شرايط كنوني شيوع ويروس كرونا را با دقت بررسي كنيم، متوجه مي‌شويم كه موفقيت خوبي در اجرايي شدن برنامه‌هاي رشته فوتبال وجود دارد.
در واقع با وجود شرايط سخت، مسابقات ليگ و اردوهاي تيم ملي را با عزمي خوب در چارچوب پروتكل‌هاي بهداشتي ستاد مبارزه با كرونا به اجرا گذاشتيم.
وي ادامه داد: نشست امروز (ديروز) با هدف ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي و حقوقي از طريق ورزش فوتبال با هدف كاهش جرم و آسيب‌هاي اجتماعي برگزار شده است. در فدراسيون فوتبال و به‌طور ويژه در بخش‌هاي اركان قضايي، سازمان ليگ فوتبال، كميته فرهنگي و ... يك سري وظايف ذاتي داريم تا شرايطي را ايجاد كنيم كه از ظرفيت تاثيرگذاري زيادي كه در فوتبال، ورزشكاران و مربيان فعال در آن وجود دارد، به درستي و به بهترين نحو استفاده شود. دبيركل فدراسيون افزود: اثربخشي فوتبال در جامعه فوق‌العاده زياد و ملموس است. به همين دليل بايد با ايجاد همكاري مناسب در قالب يك پيش‌نويس بين فدراسيون فوتبال و شوراي ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي اطلاع‌رساني و افكارسنجي قوه قضاييه، شيوه‌نامه و نقشه راهي در راستاي هدفمند‌سازي اين ميزان از اثربخشي تاليف شود تا شاهد كاهش ناهنجاري‌هاي رفتاري و بعضا ناهنجاري‌هاي رسانه‌اي باشيم.
او در پايان تصريح كرد: نبايد از اهميت اين موضوع و چگونگي رفتار و تاثيرگذاري ورزشكاران و مربيان غافل ماند، چراكه رفتار ورزشكاران به خصوص در رشته پرطرفداري مانند فوتبال، نشات گرفته از دل جامعه و در واقع بخشي از هويت رفتاري ملي ماست.
همچنين مهدي افتخاري، دبير شوراي ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي اطلاع‌رساني و افكارسنجي قوه قضاييه گفت: ما در معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه معتقديم در ورزش فوتبال مي‌توان علاوه بر انجام ورزش قهرماني و افزايش سلامت اجتماعي از طريق رشته پرطرفدار فوتبال اقدامات ارزشي خوبي انجام داد.
او افزود: آموزش حيطه و چگونگي اظهارنظر بازيكنان و مربيان بسيار حياتي است همچنين در برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي با محوريت جامعه‌شناسي رسانه‌اي بايد اقدام لازم داشته باشيم. اقدامات فرهنگي از طريق رسانه‌ بسيار تاثيرگذارتر است و مي‌توان از آن در نهضت پيشگيري از وقوع جرم بهره برد.
او ادامه داد: در تعاملاتي كه با دبيركل فدراسيون داشتيم، اعلام آمادگي خود را با استفاده از ظرفيت‌هاي 5 اداره كل تخصصي كه داريم، پيش از اين اعلام كرديم و اميدواريم با تدوين پيش‌نويس خوبي كه در دستور كار قرار گرفته است، به اهداف مورد نظرمان كه افزايش آگاهي‌هاي عمومي و حقوقي در راستاي كاهش جرم و آسيب‌هاي اجتماعي است، برسيم. در پايان اين نشست مقرر شد، پيش‌نويس اين طرح في‌مابين از سوي شوراي ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي اطلاع‌رساني و افكارسنجي قوه قضاييه و فدراسيون فوتبال تدوين و مورد اجرا گذاشته شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون