• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4704 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ مرداد

ساخت فيلمي اقتباسي بر اساس داستان وفي

كمك بنكسي به بيمارستاني در بيت‌لحم

گروه هنر و ادبيات

 

فيلم كوتاهي بر اساس داستاني از فريبا وفي
فيلم كوتاه داستاني «چه زود پاييز شد» به كارگرداني و نويسندگي ابوالفضل كريمي‌اصل بر اساس داستان «يك مثقال يك انبار» نوشته فريبا وفي آماده نمايش شد. ابوالفضل كريمي‌اصل از فيلمسازان با سابقه عرصه فيلم كوتاه و مستند و از اعضاي ايسفاست و ساخت بيش از 22 فيلم كوتاه و مجموعه مستند را در كارنامه‌اش دارد. فيلم‌هاي: طرح رنگ نقطه، فرزند هفتم، كت، آن زن آمد، اتاق همسر، طعمي از زندگي و مجموعه مستند طراحان فرش ايران از جمله آثار اين كارگردان است كه در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي شركت داشته و جوايزي نيز كسب كرده‌اند. اين فيلم داستان دختري است كه پس از چهل سال تصميم مي‌گيرد به ديدار مادرش برود و او را در آغوش بگيرد.
طرح  خيرخواهانه  «بنكسي»
«بنكسي» تابلوهاي نقاشي سه‌گانه‌اي را با هدف جمع‌آوري كمك مالي براي بيمارستاني در «بيت‌لحم» به مزايده مي‎گذارد. به گزارش ايسنا و به نقل از گاردين، سه تابلو نقاشي رنگ روغن اثر «بنكسي» كه به بحران مهاجرت اشاره دارند در حراجي ساتبيز لندن به فروش گذاشته خواهند شد. انتظار مي‌رود اين تابلوهاي نقاشي كه به عنوان «منظره درياي مديترانه» شناخته مي‌شوند به قيمت ۸۰۰ هزار الي ۱.۲ ميليون پوند به فروش برسند. به نظر مي‌رسد «بنكسي» براي خلق اين سه تابلو نقاشي از سبك دوره رمانتيسم منظره استفاده كرده باشد و جليقه‌هاي نجات نارنجي رنگ و حلقه‌هاي نجاتي را در سواحل دريا خلق كرده تا به اين وسيله مرگ مهاجراني كه در دهه اخير به اروپا سفر كردند را به تصوير بكشد. مدير بخش هنر معاصر اروپايي در حراجي ساتبيز بيان كرد: «اين تابلوهاي سه‌گانه در گالري «ساتبيز» و در كنار آثار برخي از برترين نقاشان منظره تاريخ از جمله «بلوتو»، «فن خوين» و «ترنر» نصب شده است. با اين حال اين تابلوهاي «بنكسي» از نظر پيام سياسي كه دارند منحصر‌به‌فرد هستند.» قرار است اين سه اثر در جريان حراجي روز بيست و هشتم جولاي ساتبيز در كنار خودنگاره‌اي از «رامبرانت» به فروش گذاشته شوند.
افتتاح  سالني  روباز  به نام  هما  روستا
اولين سالن تخصصي روباز اجراي تئاتر و كنسرت با ظرفيت ۶۰۰ خودرو با سرمايه‌گذاري گروه هنري و موسسه تجربه هنر نمايش ساخته شد. اولين سالن تخصصي روباز براي اجراي تئاتر و كنسرت به نام زنده‌ياد «هما روستا» بازيگر نام‌آشناي تئاتر، سينما و تلويزيون نامگذاري شده است. اين سالن به سيستم تخصصي صدا، نور و ال‌اي‌دي‌هايي وسيع تجهيز شده و داراي استيجي مسقف به ارتفاع ۱۲ متر در ابعاد ۵۰۰ مترمربع است تا امكان اجراهايي زنده و باكيفيت، جهت تئاتر و كنسرت فراهم شود. ايده ساخت اين سالن در دوران تعطيلي سالن‌هاي تئاتر و موسيقي به دليل شيوع گسترده ويروس كرونا توسط همايون غني‌زاده ارايه و طراحي شده است تا از اين طريق هم بخشي از فعاليت‌هاي هنري دوباره به حيات خود ادامه دهند و هم مخاطبان از اين مكان با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي بتوانند استفاده كنند. فاز اول پروژه و استقرار سالن «هما روستا» در شهر آفتاب است كه ۲ ماه از مراحل ساخت خود را پشت گذاشته است و به زودي افتتاح مي‌شود و مديريت پروژه به عهده محمد قدس است. ظرفيت سالن فوق در زمان اجراي تئاتر يا كنسرت با ماشين حداكثر ۶۰۰ خودرو بوده و در مجموع مي‌تواند پذيراي ۲۰۰۰ نفر در هر رويداد هنري باشد.
كلر دني رييس بخش «افق‌هاي ونيز» شد
هفتاد و هفتمين جشنواره فيلم ونيز اسامي اعضاي هيات داوران خود را در بخش‌هاي مختلف اعلام كرد. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، سازمان‌دهندگان جشنواره فيلم ونيز كه قرار است طبق برنامه از پيش اعلام شده در ماه سپتامبر در ليدو برگزار شود، اسامي اعضاي هيات داوران اين دوره را اعلام كرد. در حالي كه پيش‌تر كيت بلانشت بازيگر استراليايي به عنوان رييس هيات داوران بخش مسابقه اصلي انتخاب شده بود اكنون جوانا هاگ بريتانيايي، كريستين پتسولد آلماني و كريستي پوئيو رومانيايي كارگردان‌هايي هستند كه با وي در بخش داوري همكاري مي‌كنند. ورونيكا فرانتس كارگردان مولف اتريشي، نيكولا لاجيويا نويسنده ايتاليايي و لودواين سانير بازيگر زن فرانسوي از ديگر اعضاي هيات داوران بخش رقابتي هستند. اين گروه با هم بايد جوايز اصلي را كه شامل شير طلاي جشنواره مي‌شود، اهدا كنند. سال پيش كه لوكرتسيا مارتل رياست هيات داوران را برعهده داشت، اين جايزه به «جوكر» رسيده بود. در همين حال در بخش رقابتي افق‌ها، كلر دني كارگردان، فيلمنامه‌نويس و بازيگر فرانسوي به عنوان رييس بخش افق‌ها انتخاب شد. در اين بخش كريستين واچون تهيه‌كننده امريكايي، اوسكات آلگريا كارگردان اسپانيايي، فرانچسكا كومنچيني كارگردان و فيلمنامه‌نويس ايتاليايي سريال «گومورا» و كاتريل شوري تهيه‌كننده از رژيم صهيونيستي داوران اين بخش خواهند بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون