• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4704 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ مرداد

برخي از مهم‌ترين خبرهاي رييس بنياد مستضعفان:

  برنامه مصوب سال ۹۸ بنياد با ۳۴ درصد رشد نسبت به سال ۹۷ محقق شد. ما رديف بودجه دولتي نداريم و درآمد كل بنياد در سال ۹۸، ۳۶ هزار ميليارد تومان و سود عملياتي ناخالص قبل از كسر ماليات هزار ميليارد توماني، ۷ هزار ميليارد تومان است و امسال ۴۰ درصد سود، به شركا و سهامداران بنياد خواهد رسيد و 60 درصد مابقي را در سال 99 براي محروميت‌زدايي هزينه مي‌كنيم .
  با هماهنگي كامل با دولت و مجلس و قوه قضاييه و نيروهاي مسلح و شهرداري تهران و ساير نهادها كار مي‌كنيم و كارها را با تعامل مثبت پيش مي‌بريم.
  طي يك‌سال گذشته، 11 هزار و 300 فقره از اسناد علوي را به رايگان به مردم تحويل داديم؛ مردمي كه تا امروز، سندي به نام خود نداشتند. تا امروز 92 هزار فقره واگذاري محقق شده و تمام املاك بايد به مردم برسد .
 22 هزار ميليارد تومان از منابع بنياد در حال سرمايه‌گذاري است و تا 3 سال آينده، هيچ پروژه معطل و نيمه‌كاره و رها نخواهيم داشت.
  قبل از حضور من در بنياد، 30 شركت از اين نهاد در بورس بودند و امسال 30 شركت به بورس وارد مي‌كنيم و تا 3 سال آينده بايد تمام شركت‌هاي زيرمجموعه بنياد وارد بورس شوند و سهامداران‌شان هم، مردم باشند .
 كاخ مرمر را پس از سال‌ها از مجمع تشخيص مصلحت نظام پس گرفتيم و بازسازي كرديم و به شكل اول برگردانديم و تبديل به «موزه نفيس هنر ايران» شد و با 400 اثر نفيس، آماده بازديد مردم است و در تلاشيم تا ۵ موزه جديد هم تا پايان امسال، بازسازي يا احداث شود.
 در طول 5 ماه گذشته و به دنبال شيوع ويروس كرونا، 1800 ميليارد تومان كمك كرونايي به اقشار آسيب‌پذير داشتيم كه 1200 ميليارد تومان از اين رقم، كمك نقدي و مابقي، وام قرض‌الحسنه اشتغال يا وام ضروري يا وديعه مسكن بوده است.
 تمام فعاليت‌هاي ما توسط مجلس، ديوان محاسبات، سازمان بازرسي كل كشور و ساير دستگاه‌هاي حسابرسي قابل رصد است . مردم نبايد به ما بي‌اعتماد شوند. اينجا بنياد مستضعفان است و بايد منافعش به محرومان برسد.
 47 هزار نفر حقوق‌بگير مستقيم داريم و بيش از 200 هزار نفر با بنياد مستضعفان كار مي‌كنند. با اين حال، تا امروز كسي نشنيده كه حقوق يك نفر در اين نهاد، پرداخت نشده يا به تاخير افتاده باشد.
   در مرحله اول طرح همراهي مومنانه، ۶۰۰ هزار بسته معيشتي تحويل داديم. ۷۰۰ هزار بسته افطاري ساده هم در ماه رمضان توزيع شد. براي مرحله دوم هم ۵۰۰ هزار بسته تحويل مي‌دهيم كه ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان و در قالب مواد غذايي يا كارت خريد خواهد بود.
  وقتي من به بنياد آمدم، پي‌ريزي ساختمان پلاسكو مورد اختلاف و متوقف بود. بخشي از اختلافات با كسبه و مجوزهاي شهرداري حل شد. پرونده پلاسكو در نهايت از شوراي عالي معماري و شهرسازي مصوبه گرفت و حالا در حال اجراست و 100 درصد اسكلت‌بندي تمام شده و حالا در مرحله ديوارچيني و ساخت تاسيسات است و نما هم تاييد شده و به سرعت نصب مي‌شود و در نهايت، پلاسكو تا پايان سال تكميل و تحويل مي‌شود.
  3 روز بعد از حضورم در بنياد مستضعفان (مرداد 1398)، بازديدي از آزادراه تهران شمال داشتم و اعلام كرديم كه قطعه نخست آزادراه، در دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسد در حالي كه خيلي‌ها از جمله رييس‌جمهوري نسبت به تحقق اين قول ترديد داشتند ولي اوايل اسفند سال گذشته قطعه نخست آن به بهره‌برداري رسيد . قطعه دوم آزادراه نيز به صورت 50 درصدي - مسير رفت - تا نيمه اول سال آينده آماده عبور و مرور مي‌شود و درآمدهاي حاصل از عوارض آزادراه بعد از كسر هزينه‌هاي نگهداري، براي محروميت‌زدايي هزينه خواهد شد.
  با حضور در كميسيون اقتصادي مجلس اعلام كردم كه آمادگي داريم در تامين زمين براي ساخت مسكن محرومان و تامين سيمان و برخي مصالح ساختماني رايگان مشاركت داشته باشيم.
  موسس بانك سينا بنياد مستضعفان است. سيستم بانكي كشور عمدتا قابليت سازگاري با تسهيلات قرض‌الحسنه ندارد، چراكه اغلب بانك‌هاي خصوصي در مناطق شمال شهر شعبه دارند و مي‌گويند حضورشان در مناطق محروم به صرفه نيست ولي سوال اينجاست كه مردم محروم بانك و كارت بانكي نمي‌خواهند؟
  سال گذشته مجموعه شركت‌هاي بنياد حدود 600 ميليون دلار صادرات داشت و تمامي اين ارزها به كشور بازگشت كه گزارش صحت اين موضوع از بانك مركزي و سامانه نيما قابل دريافت است.
  رويكرد ما در اين شرايط سخت كرونايي و تحريمي، حفظ توليد و اشتغال است. اعلام كرديم هيچ شركتي در بنياد مستضعفان حق تعديل نيرو ندارد حتي اگر اين ايده غيراقتصادي باشد ولي حتي اجازه نداده‌ايم حقوق كارگران و پرسنل شاغل در شركت‌ها و كارخانجات بنياد مستضعفان معوق شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون