• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4705 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد

ويژه

كارنامه پرداخت تسهيلات در بانك آينده  در 3 ماهه نخست سال

شعب بانك آينده از تاريخ اول فروردين‌ماه تا پايان روز سي‌ويكم خردادماه سال 1399، بيش از 7 هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت كرده‌اند كه اين ميزان به‌ترتيب به تسهيلات مشاركتي، مبادله‌اي و قرض‌الحسنه اختصاص يافته است. شعب تهران در اين بازه‌ زماني در مجموع بيش از 5 هزار ميليارد ريال تسهيلات اعطا كرده است و سهم شعب ساير شهرها بيش از 1,600 ميليارد ريال بوده است. در حوزه تجهيز منابع نيز بررسي‌هاي انجام‌شده نشان از عملكرد مثبت بانك آينده در كاهش قيمت تمام‌شده پول در سه‌ماهه فصل بهار دارد؛ بدين‌ترتيب كه بهاي كل تمام‌شده پول بدون احتساب سپرده قانوني در تاريخ 30/09/1398 تا تاريخ 31/03/1399 از 92/22 درصد به 85/19 درصد كاهش پيدا كرده است. گفتني است؛ يكي از عوامل موثر در بهاي خدمات بانكي و تسهيلات پرداختي از سوي بانك‌ها، قيمت تمام‌شده پول در سيستم بانكي است. قيمت تمام‌شده پول بيانگر مديريت صحيح منابع و مصارف و هزينه‌هاي يك بانك است و بررسي راهكارهاي كاهش قيمت تمام‌شده پول در بانك‌ها مي‌تواند شاخصي بر كارآيي عملكرد يك بانك باشد.


تكذيب خروج محصولات فولادي از بورس كالا 

طهمورث جوانبخت معاون فروش شركت فولادمباركه دستور خروج فروش محصولات فولاد از بورس كالا را تكذيب كرد. نقل از خبرنگار فولاد، طهمورث جوانبخت معاون فروش شركت فولادمباركه دستور خروج فروش محصولات فولاد از بورس كالا را تكذيب كرد و اظهار داشت: تا اين لحظه هيچ دستوري مبني بر خروج از بورس كالا ابلاغ نشده و چنين بحثي مطرح نبوده است.
 وي افزود: تعيين نرخ فولاد در بازار سرمايه براساس عرضه و تقاضا، معاملات اين محصول را شفاف و جلوي رانت موجود در بازار را گرفته است؛ بنابراين خروج محصولات از بورس كالا و برگشت به تعيين نرخ دستوري، نه منطقي است و نه مورد تاييد نهادهاي ذي‌ربط و نه شركت‌هاي بزرگ توليدكننده فولاد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون