• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4706 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد

خبرخوان

وام وديعه مسكن مستاجران در قالب عقد مرابحه ارايه مي‌شود

مصباحي‌مقدم، عضو شوراي فقهي بانك مركزي در خصوص وام وديعه مسكن گفت: با توجه با آراي مطرح شده در شوراي فقهي، نحوه پرداخت تسهيلات به مستاجران به صورت وديعه مسكن منتفي شد. نحوه پرداخت به صورت عقد مرابحه خريد كالا و خدمات خواهد بود. او در ادامه گفت: مستاجران پس از دريافت تسهيلات مي‌توانند نسبت به خريد كالا و خدمات اقدام كنند كه يكي از اين خدمات مي‌تواند مسكن و محل سكونت تلقي شود. غيرشرعي بودن تسهيلات با سود بيشتر از ۴ درصد مرتبط با قرض است اما تسهيلات عقد مرابحه خريد كالا جزو زيرمجموعه قرض تلقي نخواهد شد.


اعطاي كارت اعتباري ۵ ميليون توماني با سهام عدالت
مديرعامل بانك ملي: دارندگان سهام عدالت نزد بانك ملي ايران مي‌توانند تا سقف ۵ ميليون تومان در ازاي توثيق سهام خود كارت اعتباري ديجيتالي دريافت و از بيش از ۴ هزار فروشگاه زنجيره‌اي خريد كنند.


20 هزار ميليارد تومان براي وام وديعه مسكن در اختيار بانك‌ها قرار گرفت

واعظي رييس دفتر رييس‌جمهوري در خصوص وام وديعه مسكن گفت: دولت براي كمك به مستاجران ۲۰ هزار ميليارد تومان در اختيار بانك‌هاي كشور قرار داده است تا به متقاضيان تسهيلات وديعه مسكن با سود ۱۳ درصد پرداخت كند.


پروتكل‌هاي بهداشتي در پروازها رعايت  نمي‌شود؟

در حالي‌ كه  بر اساس برخي تصاوير منتشر شده، پروتكل‌هاي بهداشتي در پرواز يزد - تهران چندان رعايت نشده است، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد به شركت‌هاي هواپيمايي اعلام شده تنها دو رديف انتهايي هواپيما را براي رسيدگي به مسافران مشكوك احتمالي كرونايي خالي بگذارند. رضا جعفرزاده، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري در اين باره اظهار كرد: گر چه ساعت و تاريخ اين پرواز در فضاي مجازي مشخص نشده است اما به همه شركت‌هاي هواپيمايي الزام كرديم تا در پروازها حتما دو رديف از انتهاي كابين هواپيما را خالي نگه دارند كه اگر مسافر مشكوكي بود او را به اين محل منتقل كنند و اقدامات و رسيدگي‌هاي بعدي را براي آن مسافر انجام دهند. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا فاصله‌گذاري اجتماعي در هنگام سوار شدن مسافران در اين پرواز رعايت نشده است، افزود: برخي رعايت‌ها در زمينه پروتكل‌هاي بهداشتي پيشگيري از شيوع ويروس كرونا شخصي است و افراد هر يك بايد خودشان رعايت كنند. البته از زماني كه مسافران از پله‌هاي هواپيما بالا مي‌آيند تا زماني كه سر جاي‌شان مي‌نشينند، راهنمايي مي‌شوند اما ممكن است لحظه‌اي فاصله آنها كم شود اما ماسك دارند و اين مساله ايرادي ندارد. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا نبايد در كابين پرواز فاصله‌گذاري اجتماعي رعايت شود تا مسافران همگي كنار يكديگر ننشينند، تاكيد كرد: تنها دو رديف آخر هواپيما به دليل رعايت همين پروتكل‌هاي بهداشتي خالي نگه داشته شده و با توجه به اينكه هر 3 دقيقه يك ‌بار هوا در هواپيما عوض مي‌شود، مشكلي در زمينه فاصله‌گذاري اجتماعي وجود ندارد. با وجود اين اظهارات بايد به اين مساله دقت كرد كه هم اكنون وضعيت كشور و بسياري از استان‌ها در زمينه شيوع ويروس كرونا مناسب نبوده در وضعيت قرمز يا هشدار قرار دارند بنابراين رعايت كردن پروتكل‌هاي بهداشتي مانند استفاده از ماسك و فاصله‌گذاري اجتماعي كه جزو توصيه‌هاي همه متخصصان و دستگاه‌هاي متولي بهداشت در دنياست از اهميت بالايي برخوردار است اما به نظر مي‌رسد براي برخي ايرلاين‌ها تنها پر شدن لود پرواز و بالا رفتن درآمدهاي‌شان اهميت دارد.


برخورد جدي سازمان امور مالياتي با شركت‌هاي صوري

مدير كل دفتر حقوقي و قراردادهاي مالياتي سازمان امور مالياتي گفت: مطابق قانون، ثبت و استفاده از شركت صوري در انجام معاملات غيرواقعي جرم است و با سودجويان برخورد جدي مي‌شود. حسين تاجمير رياحي به افراد سودجويي كه براي فرار مالياتي مبادرت به ثبت شركت صوري مي‌كنند، هشدار داد و گفت: مطابق ماده ۲۷۴ قانون ماليات‌هاي مستقيم ثبت و استفاده از شركت صوري (كاغذي) در انجام معاملات غيرواقعي، جرم است. وي اظهار داشت: طي سال‌هاي اخير، اشخاصي فرصت‌طلب با ثبت شركت صوري به نام افراد فاقد صلاحيت و اهليت، اقدام به اعمال مجرمانه از قبيل فرار مالياتي، پولشويي، قاچاق كالا و يا اخذ تسهيلات بانكي به صورت غيرمجاز كرده‌اند كه با توجه به اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم مصوب ۳۱ تيرماه ۱۳۹۴ و به استناد بند (۵) ماده ۲۷۴ اين قانون، اين اشخاص تحت تعقيب قضايي و اعمال مجازات كيفري قرار مي‌گيرند.


لاستيك دوباره ۲۵ درصد گران شد

مصطفي تنها، سخنگوي انجمن لاستيك كشور در خصوص گراني مجدد لاستيك با اشاره به اينكه توليدكنندگان تاير در تيرماه امسال به صورت علي‌الحساب مجوز افزايش 30 درصدي قيمت محصولات خود را دريافت كرده بودند، اظهار كرد: در آن مقطع تاكيد شد كه نياز توليدكنندگان به افزايش قيمت بيش از اين رقم است و قرار شد سازمان حمايت اين موضوع را به صورت كارشناسي بررسي در نهايت مجوز جديد افزايش قيمت را به توليدكنندگان ارايه دهد. گفت: قيمت ارز مصرفي در صنعت لاستيك ۴ برابر شده و به همين دليل مجوز افزايش مجدد ۲۵ درصدي قيمت‌ها براي توليدكنندگان اين بخش صادر شده است. در حال حاضر تعدادي از توليدكنندگان مجوز را دريافت كرده و تعدادي ديگر در سازمان حمايت مشغول بررسي كارشناسي هزينه‌هاي توليد آنهاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون