• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4706 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد

خبر كوتاه

با گراني مواجه هستيم نه گرانفروشي!

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با تاكيد بر برخورد با گرانفروشان، تصريح كرد كه در حال حاضر كالا به وفور وجود دارد و تغييرات قيمت كالاها ناشي از افزايش هزينه‌هاي توليد است و نه گرانفروشي. حسين مدرس خياباني با بيان اينكه بازار در حال حاضر با كمبود و گراني مواجه نيست، تصريح كرد: بخش عمده‌اي از كالاها تحت تاثير شاخص‌هاي كلان اقتصاد مثل نرخ ارز، نرخ تورم و دستمزد هستند، ضمن اينكه وفور و فراواني كالا هم وجود دارد. بنابراين افزايش قيمتي كه در حال حاضر در همه كالاها شاهد هستيم متاثر از شاخص‌هاي كلان اقتصادي است و اگر جلو تغييرات طبيعي قيمت متاثر از افزايش قيمت عوامل توليد را بگيريم و دستوري برخورد كنيم، يعني در سال جهش توليد جلو توليد را مي‌گيريم. وي افزود: البته در اين شرايط عده‌اي هم سوءاستفاده مي‌كنند، بنابراين اگر گرانفروشي ناشي از احتكار و امتناع اتفاق افتاده باشد و نه تغييرات قيمت و گراني، به‌شدت برخورد مي‌كنيم.


سياست سازمان مالياتي از التماسي به  تهاجمي تغيير كرده است

معاون فناوري سازمان امور مالياتي با بيان اينكه اين سازمان به دنبال دريافت اطلاعات مالياتي است، گفت: تاكنون سازمان امور مالياتي سياست تعامل و التماسي را براي تكميل داده‌هاي خود در پيش گرفته بود كه امروزه به سياست تهاجمي تغيير كرده است. هادي خاني از چابك‌سازي نظام مالياتي گفت و افزود: در مجموع اين دو فاز با 50 طرح و پروژه در دستور كار است. او افزود: با اجرايي شدن طرح ماليات هوشمند و رصد تراكنش‌هاي مالي و هوشمندسازي پرونده‌هاي مالياتي حجم زيادي از فرار مالياتي كاهش چشمگيري يافته است. خاني با بيان اينكه سازمان امور مالياتي به دنبال دريافت اطلاعات مالياتي است، افزود: وصول درآمد‌هاي مالياتي از طريق مدرن‌سازي نظام مالياتي و همچنين هوشمندسازي مبتني بر ريزداده‌هاي ثبتي مؤديان در كنار تكميل پايگاه اطلاعات مؤديان مالياتي و برخي اقدامات اولويت‌دار همچون نصب، راه‌اندازي  و استفاده از پايانه‌هاي فروشگاهي از جمله اقداماتي است كه در اين بخش مي‌توان از آنها نام برد.


سوءاستفاده از كارت‌هاي بانكي ۹۰ درصد كم شد

طبق اعلام بانك مركزي «افشاي اطلاعات حساس كارت بانكي» و رخدادهاي مرتبط با «فيشينگ درگاه‌هاي پرداخت» در اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به ميانگين رخدادهاي شناسايي ‌شده در ماه‌هاي ابتدايي سال (پيش از عملياتي‌سازي رمز دوم پويا) به ترتيب قريب به ۹۰ و ۸۵ درصد كاهش داشته است. رصد و پايش مداوم رخدادهاي سايبري شبكه بانكي پيش و پس از عملياتي‌سازي رمز دوم پويا از اقدامات بانك مركزي به‌منظور حصول اطمينان از اثربخشي آن بود.


بيش از 7 هزار شغلي اولي جذب كار  شدند

بر اساس آخرين آمار عملكرد طرح يارانه دستمزد، تاكنون بيش از ۸۵۰۰ داوطلب در اين طرح ثبت نام و بيش از 7 هزار نفر از شغل اولي‌ها قرارداد كار بسته و جذب شده‌اند. «طرح يارانه دستمزد» يكي از برنامه‌ها و سياست‌هاي دولت در حوزه اشتغال در شرايط بحران اقتصادي است كه با هدف ايجاد و حفظ اشتغال در استان‌هاي پر بيكار در دستور كار قرار گرفته است. دولت درصدد است با اجراي اين طرح در مناطق محروم و كم‌برخوردار، نرخ بالاي بيكاري را كاهش و فرصت‌هاي شغلي را در اختيار جوانان جوياي كار و شغل اولي و فارغ التحصيلان دانشگاهي قرار دهد. مطابق آخرين آمار از اجراي طرح يارانه دستمزد، تاكنون ۷۱۶۶ نفر از جذب‌شدگان شغل اولي، ۸۵۴۹ نفر داوطلب و۱۵۴۴ كارفرما در اين طرح ثبت نام كرده‌اند. آمارها نشان مي‌دهد كه استان لرستان، بيشترين تعداد جذب‌شدگان شغل اولي و داوطلبان ثبت نام شده و استان كرمانشاه بيشترين تعداد كارفرماي ثبت‌نام شده را به خود اختصاص داده است. طرح يارانه دستمزد در حال حاضر در استان‌هاي ايلام، لرستان، سيستان و بلوچستان، كردستان، كرمانشاه، خراسان جنوبي، چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد به اجرا در آمده است.جامعه هدف اين طرح بخشي از جوانان هستند كه در كم‌مزيت‌ترين شرايط قرار گرفته و از فرصت‌هاي شغلي مناسب برخوردار نبوده‌اند. بر همين اساس اولويت جذب نيرو در طرح يارانه دستمزد با فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است.


پيش‌بيني ۲۹ هزار ميليارد تومان اعتبار براي خريد امسال گندم

معاون برنامه‌ريزي شركت بازرگاني دولتي ايران از پيش‌بيني ۲۹ هزار ميليارد تومان اعتبار براي خريد گندم در سال ۹۹ خبر داد. قدرت حيدري در برنامه روي خط خبر شبكه ۶ سيما افزود: اعتبار و نقدينگي لازم براي پرداخت پول گندم‌كاران با تلاش دولت و مسوولان تامين مي‌شود و تا اين مقطع از خريد، ۱۳ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان به حساب كشاورزان واريز شده است. وي گفت: كشاورزاني كه تا ۲۳ تيرماه گندم به مراكز خريد تحويل داده‌اند، پول گندم خود را دريافت كرده‌اند. حيدري با اشاره به خريد ۶ ميليون و ۳۰۰ هزار تن گندم در همين زمان در سال گذشته، دلايل افزايش ۹ درصدي خريد را بارندگي‌هاي خوب در كشور دانست و گفت: در استان‌هاي گلستان و فارس اين افزايش قابل توجه است. وي نرخ خريد تضميني گندم در سال جاري را ۲,۵۰۰ تومان به ازاي هر كيلوگرم اعلام كرد كه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه ۴۷ درصدي داشته و با مشوق‌ها براي خريد گندم با كيفيت به ‌طور متوسط، ۲,۵۳۰ تومان پرداخت مي‌شود و گندم‌كاران از اين نرخ رضايت دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون