• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4724 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱ شهريور

جشنواره فيلم كودك آنلاين برگزار مي‌شود

حال استاد شجريان رو به بهبود است

تلاش پزشكان براي ترخيص محمدرضا شجريان

اطلاعيه شماره 7 هيات مديره بيمارستان جم درباره اوضاع جسماني محمدرضا شجريان در حالي منتشر شد كه يكي از پزشكان نزديك به اين خواننده از تلاش تيم پزشكي براي ترخيص او تا 3 روز ديگر خبر داد. به گزارش مهر، هيات مديره بيمارستان جم با انتشار اطلاعيه شماره ۷ خود كه ساعت ۱۳ روز جمعه ۳۱ مرداد ماه منتشر شد، تازه‌ترين وضعيت درماني محمدرضا شجريان در اين مركز درماني را تشريح كرد اين در حالي است كه حسن عباسي از پزشكان نزديك به خانواده شجريان نيز در تازه‌ترين پست خود نسبت به تلاش تيم پزشكي براي ترخيص اين خواننده از بيمارستان خبر داده است. در متن اين اطلاعيه شماره ۷ بيمارستان جم آمده است:«در راستاي اطلاع‌رساني به مردم هنردوست و هم‌ميهنان عزيز به استحضار مي‌رساند امروز شرايط عمومي، قلبي و ريوي تنفسي استاد محمدرضا شجريان پايدار و مشابه روز قبل است و جهت مراقبت بيشتر در بخش‌ آي‌‌سي‌يو است.»

 

بازيگران جديد فيلم گي‌يرمو دل‌تورو

گي‌يرمو دل‌تورو گروه بازيگران فيلم «پينوكيو» را تكميل كرد و چهره‌هاي اسكاري چون كيت بلانشت و كريستوف والتس حالا در فهرست بازيگران فيلم جاي دارند. به گزارش فيلم انيميشن موزيكال استاپ موشن «پينوكيو» ساخته گي‌يرمو دل‌تورو، كارگردان برنده جايزه اسكار براي نت‌فليكس جمع بازيگران خود را كامل كرده و ستاره‌هاي جديدي به آن پيوسته‌اند. مشخص شده كه گرگوري مان بازيگر تازه‌وارد نقش اصلي فيلم را ايفا خواهد كرد، يوان مك‌گرگور ايفاگر شخصيت كريكت و ديويد بردلي ژپتو خواهند بود. از ديگر بازيگراني كه به فيلم ملحق شده‌اند مي‌توان به كيت بلانشت، تيلدا سويينتون و كريستوف والتس اشاره كرد كه همگي برنده جايزه اسكار هستند. اين فيلم كه بر پايه داستان كلاسيك كارلو كلودي ساخته مي‌شود، داستان سفر خارق‌العاده پسر بچه‌اي چوبي را تعريف مي‌كند كه به صورت جادويي با آرزوي پدرش جان مي‌گيرد. داستان فيلم در ايتالياي فاشيست موسوليني اتفاق مي‌افتد و ماجرايي از عشق و اعتراض خواهد بود.

 

انتشار فراخوان جشنواره فيلم كودك و نوجوان

براي برگزاري آنلاين

مقررات و فراخوان سي‌وسومين جشنواره‌ بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان كه پاييز امسال با مشاركت سازمان سينمايي، بنياد سينمايي فارابي و شهرداري اصفهان به صورت آنلاين برگزار مي‌شود، منتشر شد. اين دوره جشنواره بر اساس توافقنامه سازمان سينمايي، بنياد سينمايي فارابي و شهرداري اصفهان و با عنايت به شيوع جهاني كوويد۱۹ از ۲۷ مهرماه لغايت ۲ آبان ۱۳۹۹ (۱۸ اكتبر لغايت ۲۳ اكتبر ۲۰۲۰) به صورت مجازي و نمايش آنلاين، در قالب رقابتي در دو بخش«مسابقه سينماي ايران» و «مسابقه سينماي بين‌الملل» برگزار و در آن جوايزي به برگزيدگان جشنواره اهدا خواهد شد. در اين دوره جشنواره صرفا آثاري كه به لحاظ محتوا و شيوه روايت، قابليت جذب مخاطب كودك و نوجوان را داشته باشد، پذيرفته خواهد شد. فيلم‌هايي مجاز به حضور در اين دوره خواهند بود كه تا قبل از برگزاري جشنواره در ايران اكران عمومي نشده يا از شبكه‌هاي نمايش خانگي و صدا و سيما پخش نشده باشند. فيلم‌هاي پذيرفته نشده در دوره‌هاي قبلي نيز امكان شركت در اين دوره را نخواهند داشت. آثار سينمايي در ۲ گروه سني كودك (۶ تا ۹ سال) و نوجوان (۱۰ تا ۱۵سال) پذيرفته خواهد شد. فيلم‌هاي كوتاه (۳ تا ۱۵ دقيقه) و فيلم‌هاي سينمايي حداقل ۷۵ دقيقه و در مورد فيلم‌هاي پويانمايي حداقل ۷۰ دقيقه مي‌توانند متقاضي حضور در جشنواره باشند.

 

مشهورترين موزه جهان بازگشايي شد

درهاي موزه «متروپوليتن» نيويورك پس از تعطيلي 6‌ماهه به دليل شيوع كرونا از ۲۹ آگوست (۸ شهريور ۹۹) به روي بازديدكنندگان باز مي‌شود. به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع‌رساني اي‌بي‌سي‌نيوز، دنيل ويس، رييس موزه هنر متروپوليتن با اعلام اين خبر گفت:«بازگشايي موزه متروپوليتن پس از نزديك به ۶ ماه، لحظه‌اي تاريخي براي موزه و شهر نيويورك خواهد بود. در ماه‌هاي بلاتكليفي، انزوا و اندوه، ما بي‌صبرانه در انتظار روزي بوديم كه بتوانيم بار ديگر در جايي كه همه مي‌توانند تسلي و حس ارتباط اجتماعي را پيدا كرده و الهام بگيرند، پذيراي بازديدكنندگان باشيم. ديدن اينكه بازديدكنندگان دوباره به موزه پا مي‌گذارند، تجربه قدرتمندي خواهد بود.» مكس هولين، رييس اين موزه نيز گفت:«وقتي موزه در تمام اين ماه‌ها تعطيل بود، اشتياق جامعه بزرگ هنردوستان‌مان هم در نيويورك و هم در جهان به ما انگيزه مي‌بخشيد. حالا مي‌توانيم موزه متروپوليتن را به روي همگان بازگشايي كرده و از طريق برنامه‌ها و تورهاي مجازي به ارتباط با مخاطبان‌مان در جاي‌جاي جهان ادامه دهيم.» خبر بازگشايي موزه هنر متروپوليتن پس از آن اعلام شد كه مقامات شهر نيويورك، جواز بازگشايي موزه‌ها و موسسات فرهنگي اين شهر از روز ۲۴ آگوست (۳ شهريور) را صادر كردند. البته بازگشايي اين چهارمين موزه پربازديد جهان منوط به رعايت دستورالعمل‌هاي جديد پيشگيرانه است كه از آن جمله مي‌توان به تجهيز كاركنان، محدود كردن تعداد بازديدكنندگان به ۲۵ درصد ظرفيت موزه و ثبت زمان ورود هر بازديدكننده اشاره كرد. موزه متروپوليتن بزرگ‌ترين موزه هنري امريكاست كه در سال ۱۸۷۰ افتتاح شد. اين موزه يكي از مشهورترين موزه‌هاي جهان است و سالانه حدود 4 ميليون بازديدكننده دارد. در اين موزه كلكسيوني بزرگ و كمياب از آثار مربوط به تاريخ اسلام و ايران باستان نيز وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون