• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4724 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱ شهريور

مقيمي: محصولات ايران‌خودرو با قواي محركه جديد به بازار مي‌آيد

نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي به همراه جمعي از نمايندگان با حضور در گروه صنعتي ايران‌خودرو از نزديك با توانمندي و دستاوردهاي اين خودروساز در زمينه بومي‌سازي قطعات در همكاري با شركت‌هاي دانش‌بنيان و طراحي و ساخت خودروهاي جديد آشنا شدند. نمايندگان مجلس همچنين از نخستين گيربكس شش سرعته دستي و اتوماتيك ايراني بازديدكردند. سيد اميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم مشهد و كلات و هيات همراه در بازديد از خطوط تكميل كاري محصولات و مركز تحقيقات، طراحي و تكوين محصول ايران‌خودرو، در جريان آخرين طرح‌هاي توسعه‌اي و نوآوري‌هاي اين گروه صنعتي قرار گرفتند. در اين بازديد، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: بومي‌سازي قطعات صنعت خودروسازي كشور با به‌ كارگيري توان قطعه‌سازان داخلي و شركت‌هاي دانش‌بنيان، سبب كاهش قيمت تمام شده محصول نهايي، افزايش كيفيت و رضايتمندي مردم مي‌شود.
سيد اميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي، بر ضرورت حمايت دولت و مجلس از بومي‌سازي قطعات با فناوري پيشرفته تاكيد كرد و افزود: توجه به ظرفيت و توان ساخت داخل، منجر به خودكفايي در صنعت خودرو مي‌شود.
وي گفت: در سال جهش توليد، توجه به تحقيق و توسعه، كاهش هزينه‌هاي سربار توليد، ارتقاي كيفيت محصولات و توسعه صادرات و توليد خودرو با نشان ايراني، توسعه و تعميق ساخت داخل از اهداف اصلي صنعت خودروي كشور است.
قاضي‌زاده‌هاشمي درباره شيوه فروش خودرو توسط خودروسازان تصريح كرد: با عرضه خودرو در بورس و در نظر گرفتن ماليات براي مابه‌التفاوت قيمت بازار و كارخانه مي‌توان زمينه واقعي‌سازي قيمت خودرو در بازار را فراهم كرد.
وي با اشاره به اينكه محصولات خودروسازان داخلي از نظر كيفيت قابل رقابت همتايان خارجي است، تصريح كرد: در حوزه طراحي داخلي‌سازي قطعات اقدامات خوبي انجام شده است.
نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: تخصيص ارز و قانونگذاري در حوزه تامين تسهيلات مانند استمهال ماليات، بدهي و حل مشكل قيمت‌گذاري از جمله درخواست خودرو‌سازان از مجلس است.
اين نماينده مردم در مجلس با اشاره به راهكار رفع مشكلات موجود در ثبت‌نام خودرو تصريح كرد: بايد ثبت‌نام خودرو بدون محدوديت انجام شود.
در ادامه اين بازيد، مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو گفت: مطابق با نقشه راه موتور و قواي محركه ايران‌خودرو، ارتقاي موتورهاي جاري، توليد موتور سه سيلندر و عرضه خودرو با گيربكس‌هاي جديد در سال جهش توليد در دستور كار قرار گرفته است.
فرشاد مقيمي افزود: در اين نقشه راه، توليد موتور7 EFپلاس كه حداكثر ظرف يك‌سال آينده با نصب روي محصولات مورد نظر، به بازار خواهد آمد، هدف كاهش مصرف دست‌كم يك ليتري سوخت در هر ۱۰۰ كيلومتر پيمايش محقق خواهد شد.
مقيمي، پروژه راهبردي ديگر ايران‌خودرو را توسعه موتور سه سيلندر عنوان كرد و افزود: تا آخر سال نمونه اوليه آن توليد خواهد شد. 
مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو تصريح كرد: در نقشه راه توسعه قواي محركه ايران‌خودرو، بومي‌سازي فناوري توليد گيربكس‌هاي دستي و اتوماتيك شش دنده ايراني با هدف كاهش وابستگي و مصرف سوخت و پاسخگويي به نياز مصرف‌كنندگان با همكاري مهندسان ايران‌خودرو و شركت‌هاي دانش‌بنيان هدف‌گذاري شده و در حال اجراست.
وي خاطرنشان كرد: توليد انبوه گيربكس شش سرعته دستي با ۹۵ درصد ساخت داخل از شهريورماه امسال آغاز خواهد شد كه تجهيز محصولات ايران‌خودرو به اين نوع گيربكس در مقايسه با گيربكس‌هاي پنج سرعته فعلي دست‌كم ۵. ۲ درصد كاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت. مقيمي تاكيد كرد: نمونه اوليه گيربكس نيمه اتوماتيك AMT نيز تا آخر امسال توليد خواهد شد. مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو از آغاز طراحي و توسعه گيربكس DCT اتوماتيك در امسال خبر داد و گفت: طراحي و توليد گيربكس اتوماتيك با ساخت داخل بالا در دستور كار قرار دارد كه در بازه زماني دو ساله، تمام نيازهاي مشتريان را پاسخ خواهيم داد. مقيمي با اشاره به حمايت وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرك و همچنين همدلي و همراهي قطعه‌سازان در تجاري‌سازي خودروها گفت: روزانه به‌طور متوسط سه هزار دستگاه خودرو داراي كسري قطعه را تكميل كرده و تحويل مشتريان مي‌دهيم. گفتني است، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي و جمعي از نمايندگان مجلس ضمن بازديد از تلاش‌هاي كارگران خطوط تكميل‌ كاري خودروهاي داراي كسري قطعه، خودروي دنا پلاس توربوشارژ اتوماتيك را تست كردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون