• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۲ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4725 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲ شهريور

خبر

بي‌اطلاعي نوبخت از قيمت كالاهاي اساسي

رييس سازمان برنامه و بودجه مي‌گويد قيمت كالاهاي اساسي را نمي‌داند. محمدباقر نوبخت كه در يك برنامه تلويزيوني در شبكه خبر حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش مجري كه از او اجازه خواست تا قيمت چند كالاي اساسي را بپرسد، پاسخ منفي داد و با بيان پاسخ «خير» محكم و رسا، مدعي شد كه خريدهاي خانه را همسرش انجام مي‌دهد. واكنش معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه نسبت به قيمت كالاهاي اساسي به سرعت در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست و با واكنش كاربراني مواجه شد كه مي‌خواستند بدانند اگر قرار است مسوولان به بهانه آنچه خريد نكردن مي‌نامند از قيمت كالاهاي اساسي بي‌اطلاع باشند، پس چه كسي در جريان گراني‌هاي موجود در جامعه و فشار اقتصادي كه بر مردم وارد مي‌شود، خواهد بود و دنبال راهي براي حل اين مشكلات است؟!

لايحه تامين امنيت زنان برابر خشونت مهرماه به مجلس مي‌رود

 

معاون امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري از پايان بررسي لايحه صيانت، كرامت و تامين امنيت بانوان در برابر خشونت در دولت و تقديم آن تا يك ماه آينده به مجلس شوراي اسلامي خبر داد. به گزارش فارس، معصومه ابتكار درباره دليل تاخير در ارسال لايحه صيانت، كرامت و تامين امنيت بانوان در برابر خشونت از سوي دولت به مجلس چنين توضيح داد: «تاخير ايجاد شده در ارسال اين لايحه به مجلس به اين دليل بود كه چون تغييرات اعمال شده توسط قوه قضاييه در آن زياد بود، مجدد در كميسيون لوايح دولت مورد بررسي قرار گرفت.» ابتكار معتقد است كه لايحه صيانت، كرامت و تامين امنيت بانوان برابر خشونت مي‌تواند در كاهش خشونت عليه زنان كمك‌كننده باشد ضمن اينكه پيشنهاد تدوين لايحه ديگري را هم مطرح كرده‌ايم كه در پي تصويب آن مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند تشديد شود. به گفته معاون رييس‌جمهور، لايحه‌ مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند هم به كميسيون لوايح دولت فرستاده شد كه آن را براي اعلام نظر به قوه قضاييه ارسال كرده است.

تعجب عارف از سكوت نخبگان جهان

محمدرضا عارف، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با ابراز تاسف از اينكه در كشور ما نخبگان در جايگاه اصلي خود قرار ندارند، گفت:«نشست‌هايي كه مسوولان با نخبگان دانشگاهي برگزار مي‌كنند بعضا تشريفاتي و براي رفع تكليف است و اينگونه برخورد با نخبگان باعث سرخوردگي و بي‌انگيزگي آنها مي‌شود و در جامعه‌اي كه نخبگان آن بي‌انگيزه و گوشه‌نشين شوند، جامعه رو به رشدي نخواهد بود.» او با تاكيد بر ضرورت تعامل نخبگان جهان با يكديگر براي گسترش صلح در دنيا ادامه داد:«در دنياي آشوب‌زده امروز وقت آن فرا رسيده كه نخبگان دنيا دست در دست هم با خشونت و ناامني و جنگ و درگيري مقابله كنند. نخبگان بايد براي صلح در دنيا تلاش كنند و زمينه‌هاي جنگ را از بين ببرند.» او به تحريم‌هاي ظالمانه امريكا عليه ملت ايران اشاره كرد و گفت: «ملت و دولت ايران اكنون برابر يك جنگ تمام‌عيار اقتصادي قرار دارند و رييس‌جمهوري امريكا به‌زعم خود مي‌خواهد فشارها را بر مردم ايران با اعمال تحريم‌هاي بيشتر افزايش دهد، هرچند تاكنون در اين راه شكست خورده اما از نخبگان جامعه جهاني در تعجبم كه برابر اين بي‌عدالتي سكوت كرده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون