• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4725 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲ شهريور

در شب 11 ساله شدن حسرت نراتزوري

سويا قهرمان ليگ اروپا شد

سامان سعادت

در ديدار پاياني رقابت‌هاي فوتبال ليگ اروپا تيم سويا با برتري ۳ بر ۲ مقابل اينتر به عنوان قهرماني دست پيدا كرد. ديدار نهايي ليگ اروپا جمعه شب و در شهر كلن آلمان برگزار شد. در اين ديدار اينتر به دنبال فتح چهارمين جام خود در تاريخ ليگ اروپا بود و مي‌خواست بعد از 

۱۰ سال بالاخره يك جام معتبر را بالاي سر ببرد و در سمت مقابل مردان بندر سويل در پي ششمين قهرماني خود در اين مسابقات بودند. آنها تا پيش از اين ۵ فينال را تجربه كرده بودند و در همه فينال‌ها به مقام قهرماني رسيده بودند.
بازي بسيار سريع و جذاب آغاز شد و هنوز 
۵ دقيقه از زمان بازي نگذشته بود كه لوكاكو مهاجم ارزشمند اينتر با يك فرار سريع مدافع حريف را مجبور به خطا در محوطه جريمه خودي كرد و يك ضربه پنالتي به دست آورد و خودش آن را تبديل به گل كرد. چند دقيقه بعد سويا روي سانتر ناواس و ضربه سر دي‌يونگ گل تساوي را زد. هنوز ۳۰ دقيقه از بازي نگذشته بود كه سويا روي يك ضربه كاشته و باز هم ضربه سر دي‌يونگ بازي باخته را به برد تبديل كرد. اما قبل از اتمام نيمه نخست اينتر به شيوه‌اي مشابه گل دوم سويا به گل تساوي رسيد. اين بار برزويچ ارسال كرد و گودين موفق به گلزني شد. نيمه نخست با تساوي دو  بر دو به پايان رسيد.  در آغاز نيمه دوم دو تيم باتوجه به شناختي كه از هم به دست آورده بودند با احتياط بيشتري وارد زمين شدند. اينتر يك بار روي فرار لوكاكو در موقعيت تك به تك قرار گرفت اما بونو كه مقابل منسچتريونايتد هم بارها مهاجمين حريف را در موقعيت تك به تك ناكام گذاشته بود، موفق عمل كرد و اجازه نداد دروازه تيمش باز شود. در دقيقه ۷۴ خطاي گاليارديني يك ‌بار ديگر سويا را پشت محوطه جريمه اينتر صاحب موقعيت كرد. اين بار سانتر بانگا با ضربه سر مدافعين اينتر برگشت داده شد اما ضربه قيچي ديه‌گو كارلوس با برخورد به پاي لوكاو به گل سوم سويا تبديل شد. اينتر در ۱۵ دقيقه آخر بازي نتوانست، كار خاصي از پيش ببرد تا متخصص ليگ اروپا براي ششمين ‌بار به عنوان قهرماني دست پيدا كند. در پايان بازي و مقابل چشمان غمگين بازيكنان نراتزوري اين مردان آندلس بودند كه جام را بالاي سر بردند. 
پيروزي سويا در حالي رقم خورد كه قبل از بازي بيشتر كارشناسان از احتمال وقوع يك بازي بسيار نزديك خبر داده بودند. اتفاقي كه در زمين بازي هم رخ داد. مي‌توان گفت آنچه در اين ميان تعيين‌كننده ظاهر شد، تمركز بازيكنان سويا و تغييرات به‌موقع لوپتگي سرمربي سويا بود. در سمت مقابل كونته هنگامي كه تيمش براي بار دوم عقب افتاد در فاصله ۱۵ دقيقه وقت معمول بازي و ۶ دقيقه وقت اضافه با تعويض‌هاي بيهوده و بي‌هدف نتوانست كمكي به تيمش كند تا تيمش با وجود برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و برخلاف انتظارات مديران و هواداران افعي‌ها بهره‌اي از جام نبرد. اينتر در ليگ سري آ نيز بعد از يوونتوس دوم شده بود و تنها چيزي كه هواداران اينتر نمي‌خواستند يك نايب قهرماني ديگر در اين فصل بود. اين چهارمين نايب قهرماني پياپي كونته در فينال‌هاي اروپايي بود. او پيش از اين 3 بار به عنوان بازيكن با يوونتوس به فينال رسيده بود و هر 3 بار نايب قهرمان شده بود.
علاوه بر كونته كه شب بسيار تلخي را پشت ‌سر گذاشت كه ممكن است روي ادامه حضورش در اينتر نيز اثر بگذارد لوكاكو نيز شب عجيبي را تجربه كرد. او كه روي گل اول خودش پنالتي گرفته بود و آن را به گل تبديل كرد، موفق شد از زدن سي‌وچهارمين گلش به ركورد رونالدوي برزيلي در يك فصل براي اينتر برسد. او روي گل دوم هم موفق شده بود خطاي پشت محوطه را بگيرد و همان توپ گل شد. با اين حال از دست دادن يك تك به تك و بعد اثري كه روي توپ گذاشت و آن را به سمت دروازه خودي روانه كرد، شب او را از رويا به كابوس تبديل كرد تا بهترين بازيكن فصل اينتر با تلخكامي راهي تعطيلات شود. در طرف مقابل لوپتگي بعد از آن اتفاقات عجيب و غريب جام جهاني ۲۰۱۸ و اخراج از تيم ملي اسپانيا و پيوستن به رئال و بعد اخراج از اين تيم با اين قهرماني دوباره خودش را زنده كرد. اشك شوق اين مربي بعد از سوت پايان بازي نشان داد كه او چه فشاري را در اين مدت تحمل كرده است. همانند لوپتگي، دي‌يونگ مهاجم سويا نيز با دو گلي كه در فينال به ثمر رساند فصل را به بهترين شكل ممكن براي خودش به پايان رساند. او تا قبل از بازي نيمه‌نهايي تيمش مقابل منچستريونايتد تنها يك گل در ليگ اروپا براي سويا زده بود و معمولا به عنوان بازيكن جانشين به بازي گرفته مي‌شد. با اين حال مهاجم هلندي در بازي مقابل يونايتد گل پيروزي بخش تيمش را به ثمر رساند و در فينال هم با دو ضربه سر بيشترين نقش را در قهرماني تيمش ايفا كرد. 
بازي فينال ليگ اروپا حواشي جالبي هم داشت. ازجمله درگيري اور بانگا با آنتونيو كونته در بين دو نيمه كه با وساطت بازيكنان ختم به‌ خير شد. گويا بانگا به كونته گفته بود كمتر به داور اعتراض كند سپس موهاي سرمربي اينتر را مسخره كرده بود. كونته جزو كساني است كه به خاطر كچلي چند سال پيش مو كاشته بود. كونته هم در پاسخ به بانگا گفت بعد از بازي بيرون استاديوم بايست! ديگر حاشيه جنجالي بازي، توييت باشگاه يوونتوس بعد از قهرماني سويا بود. توريني‌ها و دشمن شماره يك اينتر بعد از بازي از طريق اكانت رسمي باشگاه يووه قهرماني سويا را به اين تيم تبريك گفتند. تبريكي كنايه‌آميز به رقيب هميشگي‌شان كه مجبورند علاوه بر 10 سال گذشته يك سال ديگر را نيز در انتظار كسب جام بمانند. با اتمام رقابت‌هاي ليگ اروپا و قهرماني سويا تنها مسابقه باقي‌مانده فصل فوتبال قاره سبز، فينال ليگ قهرمانان است كه يكشنبه شب در پرتغال بين دو تيم بايرن مونيخ و پاري‌سن‌ژرمن برگزار مي‌شود. با مشخص شدن قهرمان يوسي‌ال پرونده مسابقات يكي از طولاني‌ترين فصول سال بسته خواهد شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون