• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4728 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ شهريور

معتبرترين رقابت دوچرخه‌سواري جهان برگزار مي‌شود

مرحله به مرحله با صد‌وهفتمين تور دوفرانس

بعد از كش‌وقوس‌هاي فراوان چندي قبل فرانسوي‌ها از عزم راسخ خود براي برگزاري رقابت‌هاي دوچرخه‌سواري توردوفرانس خبر دادند كه به خاطر شيوع كرونا در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته بود. روز دوشنبه نيز مسير مسابقات به صورت رسمي اعلام شد تا ركاب‌زنان بدانند در صدوهفتمين دوره از معتبرترين رقابت‌ دوچرخه‌سواري جهان به كجاها بايد سرك بكشند. مراحل كلي مسابقات كه از تاريخ 29 آگوست (شنبه هفته بعد) آغاز مي‌شود و در تاريخ 21 سپتامبر بعد از گذراندن 21 مرحله به پايان مي‌رسد به شرح زير است: 
مرحله يك از تاريخ 29 آگوست استارت مي‌خورد و مسير مسابقه در شهر نيس خواهد بود. مسيري تقريبا صعودي با چشم‌اندازهايي زيبا كه 186 كيلومتر است. 
مرحله دوم: 30 آگوست و باز هم در نيس به طول 198 كيلومتر. اين مرحله به اعتقاد كارشناسان يكي از سخت‌ترين مراحل افتتاحيه مسابقات است. اين مرحله يك صعود 9 كيلومتري دارد كه در انتهاي مسابقه قرار گرفته.
مرحله سوم: 31 آگوست از نيس تا سيسترون به طول 198 كيلومتر. اين مسيري است كه از كنار برخي شهرهاي شمالي فرانسه عبور مي‌كند. يك شيب صعودي 80 كيلومتري در انتهاي مسابقه وجود دارد. 
مرحله چهارم: اول سپتامبر از سيسترون تا مرلتس به طول 157 كيلومتر. در اين مرحله ركاب‌زنان از كنار پيست اسكي مشهور فرانسه عبور مي‌كنند.
مرحله پنجم: 2 سپتامبر از گپ تا پريواس به طول 183 كيلومتر. بخشي از مسير در سراشيبي قرار دارد و از كنار آبشارهايي زيبا عبور مي‌كند. البته هشت كيلومتر پاياني آن صعودي و سخت مي‌شود.
مرحله ششم: 3 سپتامبر از لتيل تا مونت آيگوال به طول 191 كيلومتر. اين دومين مرحله سخت در ميان رقابت‌هاي آغازين است. 150 كيلومتر مسير مستقيم بدون شيب و در پايان يك صعود 8 كيلومتري در انتظار ركاب‌زنان است. 
مرحله هفتم: 4 سپتامبر از ميلائو تا لوور با طول 168 كيلومتر. اين مرحله يك نبرد كلاسيك است كه در جاده‌هايي سخت  و بي‌رحم  برگزار مي‌شود. 
مرحله هشتم:  5  سپتامبر از گارونه تا لودنويل به طول 141 كيلومتر. يك رقابت كلاسيك ديگر در مسيري كه هم كوه دارد و هم عبور از كنار بندر.
مرحله نهم: 6 سپتامبر از پائو تا لارونس به طول 154 كيلومتر. يك مرحله براي اينكه ركاب‌زنان بتوانند كمي تجديد قوا كنند. بعد از اين مرحله ركاب‌زنان يك روز استراحت خواهند داشت. 
مرحله دهم: 8 سپتامبر از ال‌دي اولرون تا اي‌دي ره به طول 170 كيلومتر. ركاب‌زنان در اين مرحله به‌طور كامل به سواحل اقيانوس اطلس مي‌رسند و مي‌توانند حداكثر سرعت خود را به  نمايش  بگذارند.
مرحله يازدهم: 9 سپتامبر از پلاژ تا پويتيرس به طول 167 كيلومتر. اين مرحله مي‌تواند ديوانه‌‌وارترين مرحله در طول يازده رقابت اول باشد كه سرعت در آن حرف اول را مي‌زند و رقابت شديدي در آن شكل مي‌گيرد. 
مرحله دوازدهم: 10 سپتامبر از شاويگني تا ساران به طول 218 كيلومتر. اين يكي از معدود مراحلي است كه طولي بيشتر از 200 كيلومتر دارد. 
مرحله سيزدهم: 11 سپتامبر از چاتل گويون تا ماري سانتال به طول 191 كيلومتر. يكي از سخت‌ترين مراحل مسابقات كه شامل 7 صعود مي‌شود و مي‌تواند برنده پيراهن سلطان كوهستان را مشخص كند.
مرحله چهاردهم: 12 سپتامبر از كلرمونت فراند تا ليون به طول 197 كيلومتر. صعودي 68.5 كيلومتري در انتظار ورزشكاران است اما در عوض مناظر فوق‌العاده‌اي از آبشارها را نشان آنها مي‌دهد.
مرحله پانزدهم: 13 سپتامبر از ليون تا گرند كلومبير به طول 175 كيلومتر. اين مرحله پايان صعود سخت دوچرخه‌سواران است و آنها روي يك مسير شيب‌دار به سمت جنوب حركت مي‌كنند.
مرحله شانزدهم: 15 سپتامبر از لاتور دوپين تا ويلارد دلانس به طول 164 كيلومتر. اين مرحله يك استراحت زودهنگام است و برنده احتمالا سريع‌ترين فرد در 20 كيلومتر پاياني مسابقات است. 
مرحله هفدهم: 16 سپتامبر از گرنوبل تا لوز به طول 168 كيلومتر. سخت‌ترين مرحله دورهاي نهايي مسابقات است در ارتفاع 2340 متري از سطح دريا با 21.5 كيلومتر كوهنوردي با شيب 20 درصد!
مرحله هجدهم: 17 سپتامبر از مريبل تا فورون به طول 168 كيلومتر. آخرين مرحله از هشت مرحله عبور از آلپ كه البته به سختي مرحله قبل نيست.
مرحله نوزدهم: 18 سپتامبر از برس تا چامپاگنوله به طول 166.5 كيلومتر. اين آخرين شانس براي تيم‌هايي است كه از آلپ زنده بيرون آمدند و هنوز مرحله‌اي را برنده نشدند. 
مرحله بيستم: 19 سپتامبر از لور تا پلانشز به طول 36 كيلومتر. اين مرحله به صورت تايم‌تريل انفرادي برگزار مي‌شود و از دل يك روستا عبور مي‌كند.
مرحله بيست‌ويكم: 21 سپتامبر از مانتس لاجولي تا پاريس به طول 122 كيلومتر. اين مرحله آخر تور است و برگزاري آن به خيلي مسائل بستگي دارد. اينكه آيا ويروس كرونا اجازه داده رقابت‌ها ادامه پيدا كند يا نه؟ و اين سوال هم مطرح است كه چه كساني مي‌توانند خودشان را به پايين برج ايفل برسانند؟

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون