• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4751 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳ مهر

بين‌الملل

توليد نفت ليبي به ۲۶۰ هزار بشكه در روز مي‌رسد

شركت ملي نفت ليبي پيش‌بيني كرد كه هفته آينده توليد افزايش خواهد يافت و به حدود 260 هزار بشكه در روز خواهد رسيد. اين در حالي است كه قبل از رفع محاصره بنادر و ميادين نفتي اين كشور در پايان هفته گذشته، حدود 100 هزار بشكه در روز نفت توليد مي‌شد. براساس اعلام شركت ملي نفت ليبي، اين شركت همچنين در حال انجام مقدمات براي ورود نفتكش‌ها از روز چهارشنبه و حمل نفت خام از بندرهايي كه ايمن بوده و توسط گروه‌هاي مسلح اشغال نشده باشند، است. شركت ملي نفت ليبي گفت: انتقال محموله‌هاي نفت خام در ابتدا از بندرهاي بريقه و حريقه از سر گرفته مي‌شوند و سپس بارگيري از بنادر ديگر نيز بسته به شرايط امنيتي دنبال مي‌شود. طي روزهاي شنبه و يكشنبه، شركت دولتي نفت ليبي شرايط «فورس ماژور» را در پايانه‌هاي نفتي‌اي كه داراي امنيت هستند لغو و اعلام كرد كه توليد خود را در برخي ميادين نفتي و همچنين صادرات آغاز خواهد كرد.


توافق تركيه و يونان براي مذاكره

طبق بيانيه‌اي كه از سوي دفتر رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهور تركيه منتشر شده، تركيه و يونان آماده هستند تا مذاكرات را براي از بين بردن اختلاف در مورد مرزهاي دريايي و حقوق بهره‌برداري از منابع نفت و گاز ازسر بگيرند. به گزارش آسوشيتدپرس، اين بيانيه به دنبال نشست ويديوكنفرانس اردوغان با آنگلا مركل، صدراعظم آلمان و چارلز ميشل، رييس شوراي اروپا منتشر شد. در اين جلسه، اردوغان خواستار يك نشست منطقه‌اي شد كه همه طرف‌هاي درگير، از جمله ترك‌هاي قبرس را در آن جمع كند و گفت كه تداوم گفت‌وگو بايد ادامه داشته باشد. دو عضو همسايه ناتو  بر سر بهره‌برداري از نفت و گاز در منطقه‌اي بين سواحل جنوبي تركيه، چندين جزيره يونان و جزيره تقسيم شده قبرس دچار اختلاف شده‌اند. تركيه تابستان امسال يك كشتي اكتشافي را به داخل آب‌هاي مورد اختلاف ارسال كرد. به دنبال تلاش‌هاي ميانجي‌گرانه آلمان و ساير كشورها، تركيه كشتي اكتشافي خود را به بندر برگرداند و هر دو كشور حضور دريايي خود در اين منطقه را كاهش داده، مانورهاي نظامي را نيز متوقف كردند و زمينه را براي گفت‌وگو فراهم كردند. مشخص نيست كه مذاكرات از چه زماني و چگونه آغاز مي‌شود. اردوغان به مركل و چارلز ميشل گفت كه «گام‌هايي كه يونان بايد بردارد» تعيين‌كننده روند مذاكرات است.


تعداد كشتي‌هاي با نيرو محركه ال‌ان‌جي ۲  برابر مي‌شود

تقاضا براي كشتي‌هاي با نيروي محركه ال‌ان‌جي در حالي افزايش يافته است كه توجه شركت‌هاي كشتيراني جهان به ال‌ان‌جي به عنوان سوخت پاك‌تر جلب شده است. در اوايل اين ماه اولين كشتي بسيار بزرگ ال‌ان‌جي محرك كانتينربر جهان توسط صنايع سنگين هيونداي به آب انداخته شد تا به شركت كشتيراني استرن پاسيفيك، يكي از بزرگ‌ترين مالكان كشتي در جهان تحويل داده شود. اين تنها آغاز موج استفاده از كشتي‌هاي با نيروي محركه ال‌ان‌جي است. يكي از اتفاقات بسيار مهم امسال صنعت كشتيراني جهان كه در هياهوي بحران كرونا گم شد اجرايي شدن قانون جديد استفاده از سوخت‌هاي با آلايندگي پايين در كشتي‌ها، توسط سازمان بين‌المللي دريانوردي بود. اين منبع جديد تقاضا باعث شده است پالايشگاه‌ها توليد سوخت‌هاي با آلايندگي پايين را در دستور كار خود قرار دهند و توليدكنندگان ال‌ان‌جي هم توليدات خود را افزايش دهند.با اينكه پاندمي كرونا تقاضاي جهاني سوخت را پايين آورده است با اين حال گرايش بلندمدت به سوي ال‌ان‌جي در حال تقويت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون