• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4755 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

«كنتورسازي ايران» توسط تامين اجتماعي پلمب شد

خودداري كارفرماي كنتورسازي از پرداخت حق بيمه كارگران باعث شد تا اداره تامين اجتماعي قزوين اين واحد صنعتي را موقتا پلمب كند.
يكي از كارگران كنتورسازي ايران در قزوين به خبرنگار ايلنا گفت: «كارخانه كنتورسازي از سال‌هاي گذشته مبالغي را به سازمان تامين اجتماعي بدهكار بوده و به همين دليل سازمان تامين اجتماعي از روز ۲۵ شهريورماه سال جاري همه سالن‌هاي توليدي و انبارهاي كارخانه را به جز يك ساختمان اداري پلمب كرده است. طبق اطلاعي كه از سازمان تامين اجتماعي به دست آورده‌ايم ميزان طلب سازمان تامين اجتماعي از كنتورسازي ۲۵ميليارد تومان است كه با كسر جرايم به حدود ۱۴ ميليارد تومان مي‌رسد. اخيرا اين واحد توليدي اقدام به توليد كنتور با جذب حدود ۱۰ تا ۱۵ كارگر جديد كرده بود كه اين اقدام تامين اجتماعي مانع از ادامه فعاليت آن‌ شده است. وضعيت پيش‌آمده در حالي است كه از روز ۱۵ فروردين ماه سال جاري فعاليت كارخانه كنتورسازي تا اول شهريور به‌طور كامل متوقف شده بود. قبل از اين اقدام هم اداره برق قزوين چندين بار برق كارخانه را به دستور برخي مسوولان شهرستاني در حالي قطع كرد كه اين واحد هيچ گونه بدهي به اداره برق ندارد و از قرار معلوم با اين كار مي‌خواسته‌اند كارگران قديمي را از محل كار سابق خود دور كنند در حالي كه قطع ناگهاني برق ممكن است به برخي از ماشين‌آلات كارخانه خسارات‌ جبران‌ناپذيري وارد كند.»
سيروس نصيري؛ مدير كل تامين اجتماعي استان قزوين با تاييد اين خبر به ايلنا گفت: «پلمب كارخانه كنتورسازي با هماهنگي شوراي تامين و به جهت افزايش مطالبات كارفرماي اين كارخانه به تامين اجتماعي صورت گرفته است. شركت كنتورسازي بالغ بر ۲۵ ميليارد تومان با جرايم به تامين اجتماعي بدهكار است و اين كارخانه چندين سال است دچار مشكل است و از فروردين ماه سال جاري به دليل سوءمديريت تعطيل اعلام شده و كارگران آن براي دريافت مقرري بيمه بيكاري معرفي شده‌اند. قرار است اين كارخانه به سرمايه‌گذار جديد واگذار شود و پلمب كنتورسازي تا زمان واگذاري آن ادامه خواهد داشت و به محض شروع فعاليت توليد از پلمب خارج مي‌شود.» 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون