• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4781 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۴ آبان

خبر

مقابله وزارت اطلاعات با اختلاف‌افكني ميان شيعه و سني

همايش وحدت با حضور علماي اهل‌سنت و تشيع استان بوشهر و هرمزگان و فارس و همچنين سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات ايران در منطقه چهارم سپاه نيروي دريايي عسلويه برگزار شد. وزير اطلاعات در جريان اين همايش وحدت ميان پيروان مذهب شيعه و اهل سنت را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: «وحدت بين شيعه و سني در منطقه جنوب امر تازه‌اي نيست بلكه سال‌هاي سال مردم شيعه و سني با هم زندگي مي‌كنند و نسب خانوادگي دارند و اين وحدت و برادري و صميميت جان تازه‌اي گرفته است. وفاق و همدلي و صميميت عامل وحدت يك ملت است، نبايد دچار اختلاف شد؛ افرادي هم كه بر طبل اختلاف مي‌كوبند، طعمه گرگ‌ها مي‌شوند؛ امت اسلام از خدا و پيامبر اطاعت مي‌كنند نبايد به جان يكديگر بيفتند.» علوي در جريان اين اظهارات كه خبرگزاري فارس آن را منتشر كرد با اشاره به اختلاف‌افكني دشمنان بين مسلمانان گفت: سياست دشمن در خاورميانه تقويت اسراييل و تضعيف مسلمانان است؛ هر وقت با هم باشيم و وحدت يكپارچه خود را حفظ كنيم، اين سرويس‌ها نااميد مي‌شوند و به مقصد شوم خود نمي‌رسند.» وزير اطلاعات همچنين با هشدار به گروه‌هاي اختلاف‌افكن بين شيعه و سني، تصريح كرد: «وزارت اطلاعات با هر حركتي كه بين مسلمانان اختلاف ايجاد كند و امنيت جامعه را بخواهند به خطر بيندازند و دست به ماشه ببرند، برخورد جدي مي‌كند.»

 

نماينده بعثه رهبري در عراق درگذشت

نجف نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري كه در يك ماه اخير از شدت بيماري رنج مي‌برد، صبح ديروز سه‌شنبه، ۱۳ آبان‌ماه در بيمارستان شهيد بهشتي قم‌ دار فاني را وداع گفت. به گزارش ايسنا، نجفي روحاني در چند ماه اخير كه كرونا فراگير و اعزام زائران متوقف شد، از عراق به ايران بازگشت و در قم سكونت داشت. او پيش از عراق، مسووليت نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در شهر مدينه را بر عهده داشت و در اين سال‌ها به زائران ايراني در مدينه و كربلا خدمت مي‌كرد. ايرج مسجدي ـ سفير ايران در عراق ـ با صدور پيامي درگذشت نجفي روحاني را تسليت گفته است.

 

تاكيد جهانگيري بر از بين بردن ريشه‌هاي عداوت و خشونت

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري در پيامي تاكيد كرد كه اهانت به پيام‌آور آزادي و اخلاق، جفا به انسانيت و آزادي است. در متن پيام جهانگيري كه در پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري منتشر شده، آمده است: «ميلاد فرخنده پيامبر اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به هم‌ميهنان عزيز و مسلمانان جهان تبريك مي‌گويم. امروز رهايي از چرخه جهل و خشونت بيش ازهميشه نيازمند خرد و شفقت نبوي است. اهانت به پيام‌آور آزادي و اخلاق، جفا به انسانيت و آزادي است. چنانكه قساوت و جنايت جايي در اقتدا به محمد رسول‌الله ندارد. مسووليت سياستمداران در همه جاي عالم اين است كه زمينه‌هاي اهانت، عداوت و خشونت را از بين ببرند.»

 

انتقاد ميرسليم از توهين نمايندگان به رييس‌جمهوري

نوع برخوردهاي نمايندگان مجلس يازدهم با حسن روحاني و دولتش آن‌قدر تند شد كه عالي‌ترين مقام جمهوري اسلامي را براي دومين‌بار در 5 ماه گذشته به حمايت علني از دولت واداشت. با اين حال و از قرار معلوم نمايندگان قصد عقب‌نشيني ندارند و گاه و بي‌گاه انتقادات تند و تيزي را متوجه دولتي‌ها مي‌كنند. در همين زمينه مصطفي ميرسليم، نماينده تهران در مجلس در اظهاراتي كه خبرگزاري ايرنا آن را منتشر كرد، با انتقاد از توهين به مسوولان جمهوري اسلامي اظهار كرد: «توهين كردن و هتك حرمت به هيچ‌ وجه مقبول نيست.» او همچنين بيان كرد: «در مقابل اگر بخواهيم زمينه رفع كمبودها و حتي پيشرفت كشور را فراهم كنيم، انتقاد دلسوزانه، سازنده، چاره‌جويانه و مستند نه تنها اشكال ندارد كه واجب است.»

 

رزمايش «اقتدار هوايي فداييان حريم ولايت نهاجا» پايان يافت

نهمين رزمايش اقتدار هوايي فداييان حريم ولايت نيروي هوايي كه از روز شنبه هفته جاري آغاز شده بود، روز گذشته به كار خود پايان داد. امير فرهاد گودرزي، سخنگوي اين رزمايش در جريان اظهاراتي كه ايرنا آن را منتشر كرد، درباره تجهيزات استفاده شده در رزمايش اقتدار هوايي فداييان ولايت نهاجا اظهار كرد: «در اين رزمايش دو روزه كه در منطقه عمومي اصفهان برگزار شد، هواپيماهاي بمب‌افكن سنگين راهبردي سوخو ۲۴، اف ۴، اف ۵، اف ۷، ميگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپيماهاي سوخت‌رسان بويينگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپيماهاي ترابري و پشتيباني c۱۳۰ به همراه انواع هواپيماهاي بدون سرنشين كرار، آرش و كمان ۹۹ مجهز به موشك‌هاي نقطه‌زن، بمب‌هاي هوشمند برد بلند و اخلالگر راداري كه از روزها قبل به پايگاه شهيد بابايي گسترش پيدا كرده بودند، حضور داشتند.» او در پاسخ به چرايي برگزاري اين همايش نيز بيان كرد: «اين رزمايش به منظور ارتقاي توان رزم، تمرين اجراي طرح‌هاي عملياتي و كسب الگوي مناسب جهت نبرد در شرايط واقعي و با بهره‌گيري از انواع هواپيماهاي با سرنشين و بدون سرنشين به صورت دو سويه برنامه‌ريزي و اجرا شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون