روانشناسي مصرفكننده
سحر موسوي
صنعت مد به صورت هميشگي در حال تغيير و تحول بوده و جزو صنايعي است كه چون با مردم، نيازها و طرز فكر آنان مرتبط هست، لازم است پويايي و سرعت بهروزرساني بالايي داشته باشد.
نقشههاي نقش بر آب
در اسفند ماه امسال، بسياري از برندهاي پوشاك بعد از جلسات متعدد و با برنامهريزي دقيق استراتژي برند خود را چيده و در تلاش حداكثري براي تحقق آن بودند كه همهگيري ناخوانده از راه رسيد و زندگي همه را تحتتاثير قرار داد.
شناخت نياز مصرفكننده
بعد از به فروش نرسيدن اجناس شب عيد، توليدكنندگان با مشكلات جديدي چون تغيير سبك زندگي و طرز فكر مخاطبان خود مواجه شدند كه با درك هر چه بهتر اين شرايط و تغييرات مصرفكننده امكان بهروزرساني مناسبتري براي استراتژي خود خواهند داشت.
روانشناسي مصرفكننده
روانشناس مصرفكننده با استفاده از اطلاعات و علومي چون استايلينگ، نوروساينس، انسانشناسي و جامعهشناسي به تجزيه و تحليل رفتار مصرفكننده، نيازها و پيچيدگيهاي رفتاري او و با درك مصرفكننده و بررسي او از زواياي مختلف، به ارايه راهكار در زمينههاي تبيين استراتژي توليد، طراحي و تبليغات محصول ميپردازد.
مشاغل جديد حوزه پوشاك
با تغييراتي كه در دهه اخير در زمينه توليد و مصرف پوشاك رخ داده، طبيعي است كه شاهد ظهور مشاغل و تخصصهاي جديد در اين حوزه باشيم. روانشناسي مصرفكننده يكي از مشاغلي است كه نه تنها ميتواند راهنماي برندهاي بزرگ با فروشگاههاي متعدد و مخاطبان متفاوت باشد، بلكه براي برندهاي نوپا با مخاطبان محدود هم به عنوان يك تسهيلگر ميتواند ايفاي نقش كند.