• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4805 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر

خبر كوتاه

طرح تقسيم سيستان و بلوچستان؛ غيركارشناسي و چالش‌انگيز

مديركل تقسيمات كشوري وزارت كشور در واكنش به انتشار اخباري در خصوص طرح تقسيم استان سيستان و بلوچستان گفت: اين طرح غيركارشناسي و چالش‌برانگيز است. به گزارش ايسنا، زهرا احمدي با «غيركارشناسي و چالش برانگيز» توصيف كردن طرح تقسيم استان سيستان و بلوچستان اظهار كرد: اين طرح بدون توجه به شرايط و پيچيدگي‌هاي خاص اين استان در ابعاد اجتماعي، سياسي، امنيتي و اقتصادي مطرح شده است بنابراين پرداختن به آن بدون توجه به اين ابعاد، قطعا اجماع عمومي را به همراه نخواهد داشت و چه بسا موجب پسرفت توسعه‌اي منطقه شود. او با اشاره به اينكه ضروري است مباحث مرتبط با تقسيم استان‌ها، همراه با مطالعات كارشناسي از مجراي مبادي اصلي تخصصي مطرح و پيگيري شود، گفت: حجم و گستردگي اين نوع مباحث تخصصي به‌ويژه در اين استان، نيازمند مطالعات گسترده و چندوجهي است. به عنوان مثال، ضرورت دارد استفاده از ظرفيت دريا و مرزهاي زميني و دريايي در توسعه عدالت محور مورد توجه قرار گيرد. او تاكيد كرد: در حال حاضر دولت برنامه‌اي براي تقسيم اين استان و ايجاد استان‌هاي جديد ندارد.

ساخت آزمايشگاه ايراني «سطح سه زيستي» زيرنظر شهيد فخري‌زاده

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت: ما با كمك و مشاركت سپند در طرح‌ريزي پدافندي در استان‌هاي هسته‌اي اقدامات ارزشمندي انجام داديم كه ايجاد ظرفيت‌هاي عمليات پدافندي و درماني از جمله آنهاست. به گزارش ايسنا، سردار غلامرضا جلالي، با اشاره به نقش و جايگاه شهيد فخري‌زاده در ارتقاي توان دفاعي كشور در برابر تهديدات نوين، اظهار كرد: يكي از بازوان توانمند وزارت دفاع، سازمان پژوهش و نوآوري دفاعي (سپند) است كه تحت مديريت شهيد فخري‌زاده همراهي و همكاري بسيار زيادي با سازمان پدافند غيرعامل كشور داشته است، براي مثال در عرصه پدافند زيستي سازمان سپند به ارتقاي ظرفيت‌هاي فني و تخصصي كشور به ويژه از نظر آزمايشگاهي و ساخت تجهيزات پيشرفته مانند آزمايشگاه سيار سطح ۳ ايمني زيستي (3- BSL) سيار پرداخته است كه موجب ارتقاي توان دفاع بيولوژيك كشور شده است. جلالي با بيان اينكه اين توفيقات بدون همكاري شهيد فخري‌زاده ميسر نمي‌شد، تأكيد كرد: در زمينه مقابله با شيوع ويروس كرونا هم اين سازمان وظايف بسيار خطيري را برعهده گرفت كه برخي از آنها توليد كيت‌هاي تشخيصي و موضوع راهبردي توليد واكسن بود كه امروز در آستانه ورود به آزمايش‌هاي انساني است.

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور با بيان اينكه شهيد فخري‌زاده مبدع صنعت پدافند غيرعامل در حوزه‌هاي CBRNE است، تصريح كرد: ما طي سال‌هاي گذشته به كمك سازمان سپند و شخص شهيد فخري‌زاده، آتش‌نشاني‌هاي بيش از 50 شهر را به تجهيزات بومي و پيشرفته مقابله با تهديدات CBRNE مجهز كرديم كه بخشي از آنها در شرايط مقابله با كرونا به كمك كشور آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون