• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4814 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ آذر

خبرخوان

توضيح نوبخت درباره پرداخت غرامت هواپيماي اوكرايني

محمدباقر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه درباره موضوع پرداخت غرامت هواپيماي اوكرايني در لايحه بودجه 1400 اظهار داشت: اين اخبار يكسري گمانه‌زني بود وگرنه هنوز درباره پرداخت غرامت به جمع‌بندي نرسيده‌ايم كه بخواهيم اعداد و ارقامي براي آن مشخص كنيم. بنابراين معتقدم انتشار اين خبر بيشتر ناشي از گمانه‌زني‌ها بوده است. وي همچنين درباره وصول درآمدهاي مالياتي و پيش‌بيني آن براي سال آينده گفت: تا به امروز در سال جاري 100درصد اعداد و ارقام پيش‌بيني‌شده براي ماليات حاصل شده است. رييس سازمان برنامه و بودجه افزود: براي سال آينده، درآمدهاي مالياتي بالايي در نظر نگرفتيم به‌طوري كه ماليات امسال 180 تا 190 هزار ميليارد تومان بود كه اين عدد براي بودجه 1400 حدود 225 هزار ميليارد تومان است يعني حتي كمتر از نرخ تورم بوده است.

يك ميليارد دلار طي ۴ سال گذشته در ايران دود شد

روح‌الله لطيفي سخنگوي گمرك ايران گفت: طي چهار سال گذشته، حدود يك ميليارد دلار واردات محصولات دخاني به كشور انجام شده و همه آن دود شده است. لطيفي اظهار داشت: براساس آمارها در سال ۹۵، ۳۲ ميليون و ۳۲ هزار و ۲۴۰ دلار، در سال ۹۶، ۱۶ ميليون و ۳۶۴ هزار و ۳۱۲ دلار، در سال ۹۷، ۲۳ هزار و ۳۴ دلار و در سال ۹۸، ۲۹۸ دلار، واردات سيگار به كشور انجام شده است. سخنگوي گمرك ايران اضافه كرد: اما واردات كل محصولات دخاني در سال ۹۵، ۲۳۸ ميليون و ۷۹۳ هزار و ۵۱۲ دلار، در سال ۹۶، ۲۱۰ ميليون و ۹۰۹ هزار و ۳۰۱ دلار، در سال ۹۷، ۲۱۴ ميليون و ۷ هزار و ۴۲۹ دلار و در سال ۹۸، ۲۱۸ ميليون و ۲۱۲ هزار و ۴۵۱ دلار بوده است.

نمايشگاه‌ها دوباره برگزار مي‌شوند

با اعلام شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و با موافقت ستاد ملي مقابله با كرونا، نمايشگاه‌ها تا پايان سال با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي برگزار خواهند شد. براساس اعلام محمد جواد قنبري، معاون نمايشگاهي شركت‌هاي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، با هماهنگي‌هاي صورت‌گرفته با وزارت بهداشت و ستاد ملي مقابله با كرونا، مراكز نمايشگاهي در نقاط زرد و نارنجي امكان فعاليت خواهند داشت. تنها نمايشگاه‌هاي تخصصي براي معرفي محصولات خود امكان فعاليت دارند و بازديدكنندگان به شكل محدود و در صورت دعوت رسمي، امكان حضور خواهند داشت.

درخواست برداشت ۱۵۰ ميليون يورويي از صندوق توسعه

حميدرضا كشفي معاون راهبري و نظارت و بهره‌برداري آبفاي كشور گفت: با هدف برطرف كردن مشكلات و ايجاد پايداري شهرهاي داراي تنش آبي درخواست برداشت ۱۵۰ميليون يورو از صندوق توسعه ملي را اعلام كرديم. كشفي گفت: به‌ منظور ارتقاي خدمات آبرساني در شرايط تنش و كمبود آب شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور همواره اقدامات لازم را در دستور كار قرار داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون