• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4826 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ دي

نگاهي به تيم‌هاي حاضر در كنفرانس شرق NBA

غول يوناني در محاصره جادوگران و گاوهاي وحشي

در شماره ديروز روزنامه به واسطه شروع رقابت‌هاي NBA تيم‌هاي كنفرانس غرب را بررسي كرديم و امروز نوبت بررسي تيم‌هاي كنفرانس شرق است.

 

بروكلين نتز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۳۵ برد، ۳۷ باخت

روي كاغذ اين تيم با استعدادترين تيم كنفرانس شرق است. البته اگر نگوييم در تمام ليگ. نتز اين فصل ذخيره‌هاي كليدي روي نيمكت دارد و از آن مهم‌تر كوين دورانت هم بعد از رفع شدن مصدوميت آشيلش بازگشته. همچنين در آينده‌اي نزديك دوست و پارتنر نزديكش كايري اروينگ هم از مصدوميت شانه كه باعث شد او فصل قبل ۲۰ بازي را از دست بدهد، برخواهد گشت. اگر اين دو بازيكن با همان كيفيت قبل از مصدوميت بازي كنند، نتز تبديل به يك مدعي جدي براي قهرماني خواهد شد به ويژه بازيكنان رزرو خوبي هم دارد. نتز شوت‌زن‌هاي خوبي نظير شامت و جو هريس دارد. دآندره جردن و جارت آلن نيز در ريباندينگ و بلاك كردن سرآمد هستند. چند پلي‌ميكر خوب نظير كاريس لورت و اسپنسر دينويد هم در اين تيم بازي مي‌كنند.

 

ميلواكي باكس

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۵۶ برد، ۱۷ باخت (سيد شماره ۱)

باكس بدون استرس از اينكه آيا جيانيس آنتتوكمپو تمديد قراردادش را امضا مي‌كند يا خير وارد ليگ مي‌شوند و اين بزرگ‌ترين برد براي آنهاست. اما حالا تمركز سر اين است كه آيا اين تيم براي قهرماني خواهد جنگيد يا دوباره در مراحل اول پلي‌آف كنار مي‌رود. خريد هاليدي يك حركت عالي بود. يانيس به همراه ميدلتون و هاليدي يك مثلث ترسناك تشكيل مي‌دهند. باكس همچنين نيمكت خود را تغيير داده و آگوستين را به عنوان يك شوت‌زن با سابقه به خدمت گرفتند. به اين ترتيب جاي خالي متيوز و ايلياسووا به چشم نخواهد آمد.

 

ميامي هيت

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۴۴ برد، ۲۹ باخت (سيد شماره ۵)

بعد از فصل سيندرلايي آنها در سال گذشته كه به فينال رسيدند، هيت در اين فصل كم و بيش با رهبري جيمي باتلر، بم آدبايو و گوران دراگيچ وارد رقابت‌ها شده است. مي‌توان انتظار داشت كه تايلر هرو كه فصل گذشته از روي نيمكت به تركيب اصلي رسيد و نمايش‌هاي قدرتمندانه‌اي در پلي‌آف نشان داد، نقش بيشتري برعهده بگيرد. اين خيلي شگفت‌انگيز خواهد بود كه دوباره ميامي بتواند همه تيم‌ها را غافلگير كند. در حالي كه بسياري از تيم‌هاي شرق در حال بهتر شدن هستند يا مصدومان خود را دوباره به دست آورده‌اند.

 

فيلادلفيا سوني سيكسرز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۴۳ برد، ۳۰ باخت (سيد شماره ۶)

داريل موري، رييس جديد تيم در اولين تصميم نام خود را در مديريت تيم ثبت كرد و هارفورد كه بازيكن مناسبي به نظر نمي‌رسيد را رد كرد تا جا براي جوئل امبيد و بن سيمونز باز شود. تيم حالا متعادل‌تر از فصل نااميد‌كننده قبل است. اما امبيد و سيمونز هنوز بايد سطح بازي خود را بالاتر ببرند. يادمان نرود كه سيكسرز هنوز تلاش دارد جيمز هاردن را از هيوستون به خدمت بگيرد.

 

بوستون سلتيكز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۴۸ برد، ۲۴ باخت

از دست دادن يك بازيكن قوي به نام هايوارد كه در آل‌استار هم حضور داشت براي سلتيك يك شروع بد رقم زد. گرچه اين نقل و انتقال ركورد فروش را براي سلتيك به ارمغان آورد. براي مدعي بودن سلتيكز به جيسون تاتوم و جايلن براون نياز دارد تا يك جهش بزرگ به سمت موفقيت داشته باشد. در اين راه بازيكنان جوان تيم نظير گرانت ويليامز، رابرت ويليامز و رومئو لنگفورد بايد نمايش خوبي داشته باشند. با اين حال تيم مشكلات زيادي دارد نظير آسيب‌ديدگي زانوي كامبا واكر.

 

آتلانتا هاوكس

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۲۰ برد، ۴۷ باخت

هاوكس تيمي است كه براي جهش بسته شده است. جدا از داشتن بازيكن نخبه‌اي به تيم ترد يانگ آنها با چند ستاره نيز قرارداد امضا كرده‌اند. از جمله با جان كالينز، كلينت كاپلا، كيون هورتر و كم رديش. هماهنگي چهره‌هاي جديد ممكن است سخت باشد ضمن اينكه هاوكس در دفاع‌ها ضعف‌هايي دارد. اما بايد منتظر ماند و ديد در كشاكش فصل چه اتفاقي براي آنها مي‌افتد.

 

واشنگتن ويزاردز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۲۵ برد، ۴۷ باخت

هر دو ستاره تيم يعني بردلي بيل و راسل وستبروك در اين فصل با نشان‌هاي مشخصي بازي مي‌كنند. بيل به دليل اينكه فصل قبل به دليل درخشش به آل‌استار راه يافت و وستبروك به دليل آنچه در هيوستون انجام داده بود. در كنار اينها روي هاشيمورا هم هست كه فصل قبل جايزه بيشترين پيشرفت را به دست آورد.

 

اينديانا پيسرز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۴۵ برد، ۲۸ باخت (سيد شماره ۴)

بزرگ‌ترين خريد پيسرز در اين فصل مربي تيم بود. نيت بيورگرن در تمرينات پيش فصل به پيسرز اضافه شد. آنها همچنين ويكتور اولاديپو و دومانتز سابونيز سالم را به همراه مالكوم براگدون و وارن هم دراختيار دارند كه در حباب ايمن فصل قبل عملكرد قابل‌توجهي داشتند. سخت است كه اين تيم با پيشرفتي كه داشته در فصل پيش رو سروصداي زيادي ايجاد نمي‌كند.

 

تورنتو رپترز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۵۳ برد، ۱۹ باخت

تورنتو ممكن است سخت‌ترين تيم شرق براي پيش‌بيني باشد. پاسكال سياكام بعد از عملكرد خوب در پلي‌آف افت كرده است همچنين جايگزيني ايباكا با تركيب باينس و لن شايد جواب ندهد. كايل لوري در اين فصل ۳۵ ساله مي‌شود. تورنتو فصل قبل در دور دوم پلي‌آف حذف شد و نتوانسته در فصل جديد خودش را ارتقا دهد. با اين حال رپترز را هيچ‌وقت نبايد ناديده گرفت.

 

اورلاندو مجيك

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۳۳ برد، ۴۰ باخت

تنها دليل تماشاي بازي‌هاي اين تيم مي‌تواند اين باشد كه ببينيم آنتوني كه در درفت سال گذشته نفر پانزدهم شد چه جور بازيكني از آب درمي‌آيد. به جز اين با تيمي متوسط مواجهيم، به‌خصوص اينكه ممكن است جاناتان آيزاك به دليل مصدوميت زانو، فصل را از دست بدهد. دوره اغماض به پايان رسيده و بايد گفت سرمايه‌گذاري اطراف آرون گوردون و اوان فورنير به اندازه كافي خوب نيست.

 

شارلوت هورنتز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۲۳ برد، ۴۲ باخت

اين تيم مي‌تواند براي رسيدن به پلي‌آف تلاش كند. هايوارد فصل گذشته در بوستون سال خوبي را سپري كرد و بال در اين فصل خود را به عنوان يك بازي‌ساز با استعداد نشان داده است. دوونت گراهام كه در دوره دوم دانشگاهي‌اش متوسط ۱۸.۲ امتياز را دارد يك استعداد جوان به حساب مي‌آيد كه آماده جهشي بلند است.

 

شيكاگو بولز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۲۲ برد، ۴۳ باخت

بولز مربي جديدي به نام بيلي داناوان به خدمت گرفته ‌است. اين تيم زاچ لاوين را دراختيار دارد كه فصل قبل در آل‌استار بود و ركورد ۲۵.۵ امتياز در هر بازي را ثبت كرد. اما براي اينكه با شرايط تيم سازگار شود نياز به بازي بيشتر دارد. اگر بولز مي‌خواهد فصل را براي خودش رقابتي كند، نياز دارد لوري مارككن زودتر از يك سال ريكاوري كند.

 

نيويورك نيكز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۲۱ برد، ۴۵ باخت

نيكز جدا از استخدام تام تيبودو به عنوان مربي در پيش فصل هيچ حركت بزرگي انجام نداد كه البته خوب هم بود. آنها با اين كار انعطاف‌پذيري خود را حفظ كردند. با نخريدن هيچ بازيكن بزرگي اين يك فصل ديگر براي ارتقا فرصت دارند. اين فرصتي است براي اينكه ببينند بازيكنان جوان تيم نظير كوين ناكس، آر جي بارت و ميشل رابينسون دقيقا چه كاري مي‌توانند انجام دهند. به ‌طور جداگانه توپين مي‌تواند هيجان‌انگيزترين انتخاب نيكز در درفت سال‌هاي گذشته باشد.

 

ديترويت پيستونز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۲۰ برد، ۴۶ باخت

فصل قبل يك فصل عجيب و غريب ديگر براي ديترويت بود. زيرا تيم بازيكنان بزرگي كه نمي‌توانستند شوت بزنند را نگه داشت. در حالي كه بازيكنان با استعدادي نظير كنارد و وود را بيرون گذاشت. اما بليك گريفين سالم است همچنين آنها اميدوارند هايز براي دقايق حساس آماده شده باشد. اين تيم در حد رسيدن به پلي‌آف نيست اما بازيكناني مانند هابز اميد به آينده را در تيم زنده مي‌كنند.

 

كليولند كالواليرز

ركورد ۲۰-۲۰۱۹: ۱۹ برد، ۴۶ باخت

كالين سكستون كه سومين سال حضورش را در كالواليرز پشت‌سر مي‌گذارد تنها نقطه روشن تضمين شده تيم در آينده است. او يك گلزن ثابت شده است. اما آندره دراموند و كوين لاو در خط جلو زوج جالبي را تشكيل داده‌اند. با اين حال اينكه كالواليرز در پايان فصل به پلي‌آف نرسد اصلا تعجب‌آور نيست. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون