• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4841 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي

زن همراه قاضي منصوري از دوران معاونت دادستاني تا سفر به آلمان و مرگ در روماني كيست؟

يارِ غار قاضي متواريِ متوفي!

حدود يك هفته پيش بود كه سيدمحمود عليزاده طباطبايي از همراهي يك زن با قاضي منصوري در سفر نافرجامش به خارجِ كشور خبر داد. خبري كه پيش از اين اگرچه در حد شايعه و البته صرفا در فضاي مجازي مطرح بود، اما با گفته‌هاي عليزاده طباطبايي در مقام وكيل جديد خانواده منصوري، تاييد و قطعي شد. البته وكيل خانواده منصوري درباره هويت اين زن توضيح نداد و تنها بر «صحت صددرصدي» آن بسنده كرد. عليزاده طباطبايي كه پس از مرگ قاضي منصوري و مدتي بعد از خاكسپاري او، براي پيگيري پرونده به عنوان وكيل اين خانواده منصوب شد، حالا توضيحاتي تازه درباره هويت اين زن ارايه كرده است. او كه پيش از اين هم گفته بود «در راستاي رفع ابهامات، لايحه‌اي به بازپرس ارايه خواهيم داد كه در آن لايحه افرادي را كه لازم است براي رفع ابهامات احضار شوند، معرفي كرده‌ايم و توضيحاتي خدمت بازپرس ارايه داده‌ايم»، حالا علت عدم ارايه لايحه به بازپرس را «تعلل خانواده منصوري در انحصار وراثت» خوانده و گفته كه به محض تعيين‌تكليف مساله انحصار وراثت، تصميم دارند درخواستي به بازپرس ارايه دهند.
عليزاده طباطبايي ديروز بار ديگر تاكيد كرده كه در اين لايحه افرادي را كه با قاضي منصوري در روزهاي آخر در ارتباط بودند، معرفي مي‌كند تا تحقيقات صورت گرفته و شايد سرنخ‌هاي جديدي پيدا شود. اين وكيل دادگستري با اشاره به اينكه با بررسي حافظه موبايل منصوري، كاملا مشخص خواهد شد كه اين افراد چه كساني هستند، تاكيد كرده كه خانواده قاضي هم مي‌دانند اين افراد چه كساني بودند. او در اين رابطه به اعتمادآنلاين توضيح داد: «ازجمله اين افراد خانمي است كه در زمان فعاليت قاضي منصوري به عنوان معاون دادستان، به عنوان رييس دفتر ايشان فعاليت مي‌كرد. اين خانم همراه ايشان زماني كه به عنوان رييس هيات تخلفات منصوب شدند، به سازمان برنامه رفتند و آنجا مشغول بودند و در اين مسافرت همراه ايشان بوده است.» بنابر آنچه عليزاده طباطبايي گفته، اين خانم پيش از ايشان (قاضي منصوري) براي ادامه تحصيل به فرانسه رفته اما در جريان آخرين مسافرت قاضي درگذشته همراهش بوده، از فرانسه به آلمان آمده و قاضي‌منصوري را همراهي كرده و تا آخرين لحظات هم با او همراه بوده است.» اين وكيل دادگستري همچنين تصريح كرده كه «اين خانم اطلاعات بسياري دارد كه مي‌تواند به روشن شدن موضوع كمك كند.»
اظهارات اين زن درباره وضعيت قاضي منصوري در آخرين روزهاي عمرش باتوجه به تاكيد عليزاده طباطبايي بر اينكه او در تمام مدت اين مسافرت و «تا آخرين لحظات» همراه قاضي منصوري بوده، مي‌تواند گره‌هاي بسياري از پرونده مرگ پرابهام قاضي متواري كه ازجمله متهمان پرونده اكبر طبري بود، باز كند. دستگاه قضايي از زمان بازگشت جسد قاضي منصوري به كشور، اطلاعات چنداني ارايه نكرده و حتي جنازه در سكوت خبري به مشهد منتقل و دفن شد. با وجود اين، همان زمان غلامحسين اسماعيلي، سخنگوي قوه قضاييه بررسي دقيق حادثه را نيازمند دسترسي به تصاوير ضبط شده توسط دوربين هتل محل اقامت و اسناد و نوشته‌هايي متعلق به او عنوان كرد؛ اتفاقي كه ظاهرا هنوز رخ نداده و با گذشت نزديك به 7 ماه از مرگ قاضي منصوري، اين پرونده جنجالي همچنان بدون نتيجه مشخصي مفتوح است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون