• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4844 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ دي

نامه‌اي به رييس سازمان سينمايي

كيوان كثيريان

آقاي انتظامي رييس محترم سازمان سينمايي
مي‌خواهم نظر شما را به چند نكته جلب كنم: 
اول:  جواد شمقدري در سريال روزهاي ابدي كه از تلويزيون -كه طبعا محدوديت‌هاي بسيار سخت‌تري به لحاظ پوشش نسبت به سينما دارد- پخش مي‌شود، برخي زنان پيش از انقلاب را به كرات با كلاه‌گيس نشان داده و با اين تمهيد از دام حجاب غيرواقعي براي برخي زنان و همچنين زنان خارجي گريخته است. 
دوم:  پسر آقاي شمقدري كه معمولا به ساخت مستندهايي با موضوع جنسي علاقه‌مند است يك توييت زده و به اين تمهيد پدرش نازيده‌ است. او اين اقدام را به نقل قولي كه از امام مي‌گويند، نسبت داده و نوشته: «بعد از انقلاب، كارگردانان بايد زنان را با روسري نشون مي‌دادند، حتي در خانه. همون موقع مساله رو با امام مطرح مي‌كنند، شنيده شده پيشنهادي مياد كه از كلاه‌گيس استفاده كنين. حالا جواد شمقدري (پدرم) در سريال «روزهاي ابدي»  از اين راهكار استفاده مي‌كنن. نظرتون راجع به اين كار چيه؟»
سوم: آقاي كيانوش عياري سه سال پيش فيلم كاناپه را ساخته‌اند كه فيلم خوبي هم هست و احتمالا شما بخش‌هايي از آن را ديده باشيد. در اين فيلم براي واقعي شدن صحنه‌هاي داخل خانه براي فرزندان و همسر مرد خانواده از كلاه‌گيس استفاده شده؛ آن‌ هم به شكلي كه بشود كلاه‌گيس بودنش را فهميد، چون طبيعي نيست كه زن و دختران يك مرد جلوي پدر يا شوهرشان در خلوت خانه، حجاب كنند. آن فيلم توقيف شده و توقيف مانده است.
چهارم:  به گفته‌اي از خودتان توجه كنيد: «حسين انتظامي شفافيت را پيش‌بيني‌پذيري دانست و اظهار كرد: كسي كه هر كدام از شيوه‌نامه‌هاي نظارتي يا حمايتي را مي‌خواند بايد بتواند بدون مراجعه، واكنش ما را با احتمال بالا حدس بزند: اينكه با درخواست او موافقت مي‌كنيم؟ و اگر مخالفت مي‌كنيم اولا به استناد كدام مقرره بالادستي است؟ و ثانيا آيا با فرد ديگر در شرايط مشابه، عين همين رفتار را مي‌كنيم يا تبعيض قائل مي‌شويم؟» به «ثانيا»‌تان توجه مضاعف كنيد. اين مفهوم را در توييت‌هاي‌تان هم مي‌شود ديد. 
پنجم:  شما دكتراي مديريت داريد. گفتن اين حرف‌ها به شما زيره به كرمان بردن است. اما يك مدير گاهي نياز دارد لااقل يك نقطه مثبت برجسته در كارنامه‌اش داشته باشد كه دوران او را با همان به ياد بياورند. يك حركت شجاعانه كه در يادها بماند. اسلاف شما گاهي از اين كارها كرده‌اند. 
ششم: در دوره شما كه شاخ‌هاي اينستاگرامي اجازه فيلمسازي دارند، لااقل كاري كنيد كه كيانوش عياري‌ها در محاق توقيف نمانند. بگذاريد در دوره شما امثال كيانوش عياري هم چيزي گيرشان بيايد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها