• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3262 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

عدد نوشت

واردات سيگار

 در دو ماهه نخست سال جاري 1500 تن سيگار حاوي توتون به ارزش 10 ميليون دلار از مبادي رسمي به كشور وارد شده‌ است كه نسبت به همين مدت طي سال گذشته تغيير چنداني در واردات اين كالا به وجود نيامده است. آمارهاي گمركي از واردات كالا در دو ماهه نخست سال جاري نشان مي‌دهد كه واردات سيگار در اين مدت روندي مشابه با سال گذشته را دارد به اين ترتيب كه هيچ تغييري در ميزان واردات سيگار به كشور به وجود نيامده است و درست مانند دوماهه اول سال گذشته 5/1 هزار تن سيگار خارجي از گمرك به مرزهاي كشور راه پيدا كرده است. ارزش كل واردات اين حجم سيگار توتون‌دار به كشور مجموعا معادل 10 ميليون دلار بوده‌ است كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به علت كاهش 2/0 دلاري ارزش هر كيلو سيگار وارداتي، كاهشي جزيي داشته‌ است.

سرانه مصرف گل در اروپا

رييس اتحاديه فروشندگان گل و گياه سرانه مصرف گل در اروپا را 26 برابر ايران عنوان كرد و گفت: روزانه حدود چهار ميليون شاخه گل در كشور توليد مي‌شود كه از اين ميزان 50 درصد آن به دليل نبود بازار صادراتي و قيمت بالا به ضايعات تبديل مي‌شود. سيد جلال عجايبي، با بيان اينكه سالانه تنها 50 ميليون دلار گل به كشور‌هاي عراق و آسياي ميانه صادر مي‌شود، اظهار كرد: اين درحالي است كه ايران قابليت چندين برابري در اين حوزه را دارد. وي ادامه داد: تا زماني كه پايانه صادراتي گل در كشور ايجاد نشود اين مشكل برطرف نخواهد شد لذا با توجه به عمر كوتاه گل و گياه بايد به اين امر رسيدگي شود.

سهم مرسولات قراردادي در پست

مديركل روابط عمومي شركت پست درباره گلايه‌هاي مختلفي كه در ارتباط با تاخير اين شركت در ارسال نامه‌ها و بسته‌ها مطرح مي‌شود، توضيحاتي ارايه كرده و متذكر شد: بر اساس تدابير انديشيده شده شركت پست روي سايت خود امكان پيگيري وضعيت مرسوله‌ها را هم فراهم كرده است. ترابي اظهار كرد: بر اساس آمارهاي سال 1393 حدود 85 درصد ترافيك شركت پست مربوط به محصولات قراردادي است كه از سوي ارگان‌هاي مختلف ارسال مي‌شوند اما نكته قابل توجه آنكه در برابر اين مرسوله‌ها علاوه بر شركت پست طرف مقابل نيز وظايفي را بر عهده دارد. ترابي به بحث كارت‌هاي طرح ترافيك و انتقادات برخي مردم مبني بر عدم دريافت اين كارت‌ها اشاره كرد و گفت: در اين زمينه تا پايان ارديبهشت ماه حدود 36 هزار و 398 كارت به اداره پست تحويل شد كه از اين ميان تنها حدود 1300 كارت به شركت پست برگشت خورده است.

صادرات امريكا به ايران

صادرات امريكا به ايران در چهار ماه نخست سال جاري ميلادي ۶۷ درصد رشد كرد و به حدود ۱۰۰ ميليون دلار رسيد. وزارت بازرگاني امريكا در جديدترين گزارش خود از رشد 67 درصدي صادرات اين كشور به ايران در چهار ماه نخست سال جاري ميلادي خبر داد. صادرات امريكا به ايران در ژانويه تا آوريل 2015 بالغ بر 2/98 ميليون دلار اعلام شده است. اين كشور در مدت مشابه سال قبل 6/58 ميليون دلار كالا به ايران صادر كرده بود. ايران در ميان مقاصد صادراتي امريكا در چهار ماهه نخست 2015 در جايگاه 110 قرار داشته است. واردات امريكا از ايران در اين مدت صفر بوده است.

ركورد مصرف برق

 با ثبت پيك ۴۶ هزار مگاواتي در بعدازظهر روز شنبه، ركورد مصرف برق در سال ۹۴ در كشور شكست. طبق آمار رسمي توانير، ساعت 14 و 44 دقيقه روز 16 خرداد مصرف برق كشور ركورد كم‌سابقه 46 هزار و 556 مگاوات را به ثبت رساند. اين حجم مصرف در يك بعدازظهر بهاري در ماه خرداد در كشور بي‌سابقه بوده است. پيش از اين در ميانه تابستان با پيك مصرف بيش از 46 هزار مگاوات مواجه مي‌شديم. در روز مشابه سال گذشته پيك مصرف برق كشور 34 هزار و 958 مگاوات بود كه نسبت به روز گذشته 11 هزار و 598 كمتر بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون