• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3262 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

كمك 500 ميليون دلاري اروپا به عراق

سليم جبوري، رييس پارلمان عراق كه به بروكسل رفته بود تا از اتحاديه اروپا درخواست كمك‌هاي بيشتري در جنگ عليه داعش داشته باشد، از دست يافتن به هدف خود خبر داد. جبوري روز گذشته بعد از آنكه با فدريكا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در مقر اين اتحاديه ديدار كرد و با وي در خصوص اوضاع امنيتي و سياسي عراق در سايه مقابله با داعش و بحران انساني و تلاش براي كاهش رنج آوارگان بحث و تبادل نظر داشت، در مقابل خبرنگاران قرار گرفت و از ماحصل رايزني‌هاي خود در بروكسل خبر داد.
سليم جبوري در سخنان خود تاكيد كرد اولويت ما در عراق خلاص شدن از شر داعش است كه موجب ايجاد فاجعه‌ در كشورهاي جهان شده است و در اين راه به حمايت اتحاديه اروپا نيازمنديم. وي همچنين اعلام كرد به كمك 500 ميليون دلاري از سوي اتحاديه اروپا براي حمايت از آوارگان عراقي دست يافته است.
در همين حال فدريكا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز با بيان اينكه جنگ عليه تروريست‌ها بايد جنگ فرهنگي باشد، گفت: برخي جوانان در كشورهاي جهان به گروه‌هاي تروريستي مي‌پيوندند و بايد علاوه بر مقابله نظامي راهكارهاي اصلي براي مبارزه با تروريسم در پيش گرفت. همچنين اتحاديه اروپا بايد به ارايه كمك‌هاي بشردوستانه به عراقي‌ها ادامه بدهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون