• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3264 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

نظرخواهي

فعالان سياسي و چهره‌ها چه توصيه‌اي به دولت دارند؟


گروه سياسي|روز گذشته نمايندگان مجلس دومين كارت زرد خود را به علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد دولت روحاني نشان داد. اين در حالي بود كه نامه استيضاح وزير آموزش و پرورش روحاني نيز در مجلس اعلام وصول شد و همزمان 19 نماينده از محمدجواد ظريف طرح سوال كردند. به نظر مي‌رسد روزهاي سخت دولت با مجلس در اين سال پاياني شدت يافته است. در همين راستا نظر چند تن از فعالان سياسي را جويا شديم و از آنها پرسيديم در اين روزهاي سخت دولت پيشنهادشان به دولت روحاني چيست؟

 

دولت آرامش خود را حفظ كند

آذر منصوري

تندروهاي مجلس به سياق دو سال گذشته تلاش مي‌كنند تا در تحقق برنامه‌هاي دولت سنگ‌اندازي كنند و براي اين كار طبيعي است كه مانع كار وزرا شوند و با كارت زرد، سوال و استيضاح اجازه ندهند تا نيروهاي دولت قدم‌هاي خود را براي تحقق وعده‌هاي رييس‌جمهور محكم بردارند. اما دولت بايد تمام تلاش خود را به كار ببندد تا در اين سال پاياني مجلس هم به روال گذشته با مجلس و ساير نهادها مسير تعامل را در پيش بگيرد. در اين سال پاياني مجلس دولت بايد آرامش خود را در فضاي سياسي كشور حفظ كند و عزم خود را در ارتباط با تحقق وعده‌هايش جزم و فضاي اميد براي بهبود اوضاع را به جامعه و بدنه اجتماعي منتقل كند. اين فضاي اميد مي‌تواند نقش مهمي را در انتخابات آينده مجلس بازي كند و نتايج مثبت و سازنده‌اي را براي دولت و كشور به ارمغان بياورد.


دولت با صلابت قدم بردارد

حسين مرعشي

امسال سال حساسي براي دولت و مجلس است. يك سو دولت است كه اميد دارد نيروهاي همسويش بتوانند وارد مجلس شوند و در سوي ديگر نمايندگاني هستند كه مي‌خواهند جايگاه خود را در مجلس حفظ كنند. طبيعي است كه در اين سال آخر نمايندگاني كه مخالف دولت هستند تمام توان خود را به كار گيرند تا مقابل برنامه‌هاي دولت بايستند و هرچه به انتخابات مجلس نزديك شويم اين فشارها بيش از پيش خواهد شد. اما دولت بايد با صلابت تمام در مقابل مخالفانش بايستد و تلاش كند تا برنامه‌هاي خود را با قدرت به پيش ببرد. پيش رفتن برنامه‌اي دولت و تحقق وعده‌هاي حسن روحاني بي‌شك بزرگ‌ترين و مهم‌ترين تضمين‌كننده پايگاه اجتماعي‌اش است و همين پايگاه اجتماعي مي‌تواند در انتخابات مجلس و همچنين انتخابات بعدي رياست‌جمهوري نقش‌آفريني كند و به كمك دولت بيايد.


چند وزير ديگر هم استيضاح خواهند شد

عزت‌الله يوسفيان‌ملا

با توجه به شرايطي كه در كشور حاكم است نمي‌توانيم چشم‌هاي‌مان را روي مشكلات مردم ببنديم. پيشنهاد من به دولت و همچنين مجلس يك كلمه است «تعامل». دولت بايد بداند تعامل نمي‌تواند در شعار باشد و بايد در عمل آن را نشان دهد. در مورد استيضاحي كه امروز اعلام وصول شد بايد بگويم متاسفانه وزير آموزش و پرورش باب اين تعامل را با مجلس باز نكرد و ايشان چند ماه به نمايندگان وقت ملاقات را نمي‌داد و كار به اينجا رسيد. بايد بگويم اگر وضعيت همين طور پيش برود تا پايان كار اين مجلس چند وزير ديگر هم استيضاح خواهند شد. اما از سوي ديگر به دولت هم توصيه مي‌كنم در مقابل نظارت‌هاي بي‌خودبرخي از نمايندگان نيز ايستادگي و از حق خود دفاع كند. اگر دولت و مجلس هر دو طبق اصول و قانون پيش بروند و تلاش كنند تا تعامل سازنده داشته باشند بدون ترديد نتايج بهتري براي مردم و كشور خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون