• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3266 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

خبر كوتاه

تكذيب خبر مقصر شناخته شدن آتش‌نشاني در حادثه جمهوري

روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني تهران با صدور اطلاعيه‌اي مقصر بودن آتش‌نشاني در حادثه مرگ دو زن در حادثه خيابان جمهوري را تكذيب كرد. در اطلاعيه اين سازمان آمده است: «تاكنون حكمي از سوي دادگاه به سازمان آتش‌نشاني ابلاغ نشده است و مطالب اعلام شده به هيچ عنوان صحت ندارد و قويا تكذيب مي‌شود.» اين اطلاعيه در واكنش به سخنان فاطمه دانشور، از اعضاي شوراي شهر تهران صادر شده است كه 19 خرداد امسال، از صدور حكم قوه قضاييه مبني بر مقصر اعلام شدن سازمان آتش‌نشاني در اين حادثه خبر داده و خواستار تقويت تجهيزات اين سازمان شده بود.  29 دي ماه 92 يك فقره آتش‌سوزي در ساختماني تجاري در خيابان جمهوري تهران به وقوع پيوست كه در آن دو زن كارگر كه براي رهايي از شعله‌هاي آتش از پنجره‌هاي ساختمان آويزان شده بودند به پايين پرتاب شده و جان خود را از دست دادند.

 

آتش در انبار مواد نفتي در كهريزك

ايسنا| سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از حريق 250 هزار ليتر مواد نفتي و شيميايي در كهريزك خبر داد.  
سيدجمال ملكي در تشريح جزييات اين خبر گفت: ساعت 4:21 بامداد جمعه آتش‌نشان‌هاي كهريزك در تماس با ستاد فرماندهي آتش‌نشاني تهران از وقوع حريقي گسترده در يكي از انبارهاي مواد نفتي و شيميايي واقع در حوزه استحفاظي خود خبر داده و درخواست نيروي كمكي كرده است.
ملكي با بيان اينكه ستاد فرماندهي بلافاصله عوامل ايستگاه 50 و 9 را به همراه خودروي فوماتيك، خودروي كف و تانكر آب به محل حادثه واقع در يكي از روستاهاي اطراف كهريزك اعزام كرد، گفت: شدت حادثه به حدي بود كه شعله‌هاي آتش از شعاع بيش از 10 كيلومتري نيز قابل رويت بود.  سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل، افزود: محل حادثه يك انبار به مساحت چهار هزار متر مربع بود كه درون آن 13 تانكر كوچك و بزرگ نگهداري مواد نفتي و شيميايي كه در زيرزمين و سطح زمين ايجاد شده بود، قرار داشت.
ملكي با بيان اينكه هر يك از اين تانكرها بين 6 تا 60 هزار ليتر ظرفيت داشته و جمعاً بيش از 250 هزار ليتر مواد شيميايي درون اين تانكرها بوده است، گفت: تا پيش از رسيدن آتش‌نشان‌هاي تهراني يكي از تانكرها منفجر شده و شعله‌هاي ناشي از آن به ديگر تانكرها نيز سرايت كرده بود كه آتش‌نشان‌ها بلافاصله با استفاده از كف و تجهيزات موجود از سرايت آتش به ديگر اماكن جلوگيري كرده و پس از مدتي نيز موفق به مهار آن شدند.
  وي از مصدوميت دو آتش‌نشان آتش‌نشاني كهريزك در پي اين حادثه خبر داد و گفت: اين افراد از سوي عوامل اورژانس به بيمارستان منتقل شدند.
ملكي با بيان اينكه در اين انبار كارهاي مربوط به ميعانات نفتي انجام مي‌شد، گفت: آتش‌نشانان پس از ايمن‌سازي محل در ساعت 5:45 به عمليات خود خاتمه داده، همچنين علت اين حادثه از سوي عوامل آتش‌نشاني كهريزك اعلام خواهد شد. سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با اشاره به اينكه بخش قابل توجهي از اين 250 هزار ليتر مواد شيميايي و نفتي در آتش سوخته و از بين رفت، گفت: خسارات ريالي ناشي از اين حادثه بالا بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون