• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3266 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

گزارش «اعتماد» از رايزني جرياني خاص براي اسپانسري آبي‌پوشان

اسپانسر پرحرف و حديث براي استقلال

گروه ورزش| «استقلال به يك بيمار شبيه شده است، الان مريض است و ناي راه رفتن ندارد. اين نه‌تنها براي استقلال بلكه براي كشور ما هم خوب نيست. اين دو تيم حالت ويژه دارند و من يادم هست كه آقاي پوري حسيني مي‌گفت سازمان خصوصي‌‌سازي شركت‌هاي چهار هزار ميلياردي را فروخته است اما با وجود اينكه قبول دارم او اين كار را انجام داده اما استقلال و پرسپوليس بيش از 300 ميليارد تومان مي‌ارزد. در واقع آنها يك وزارتخانه را مي‌خواستند بفروشند كه اين كار چندان هم ساده نيست.» اين تازه‌ترين اظهارنظر علي فتح‌الله‌زاده خويي از وضعيت باشگاهي است كه سابقا مديرعاملش بوده است.
وضعيت پرسپوليس هم بهتر از اين نيست. كريم باقري درباره تيمش مي‌گويد: « كدام پرسپوليس؟ پرسپوليس كه نه صاحب دارد و نه تكليفش مشخص است. متاسفانه پرسپوليس امروز بچه يتيمي است كه هركس از گرد راه مي‌رسد، يك پس‌گردني به آن مي‌زند!» اوضاع بغرنج است. اما نكته مهم نزديكي انتخابات مجلس و مانور «اسپانسرها» براي در اختيار گرفتن باشگاه‌ها است.
 براي باشگاه استقلال اين كار استارت خورده است. كار به‌جايي رسيده كه يكي از نزديكان اسپانسر با عليرضا منصوريان صحبت‌هاي اوليه را انجام داده است. عليرضا منصوريان بيشتر از هميشه به استقلال نزديك شده است و اگر اتفاق خاصي رخ ندهد، ظرف روزهاي آينده سكان هدايت كشتي شكسته آبي‌پوشان در دو فصل گذشته را در دست مي‌گيرد.
 البته مهم‌ترين و بزرگ‌ترين موضوع بر سر راه آبي‌پوش شدن منصوريان، ماجراي قول و قرار دو ساله او با نفت تهران است اما به نظر نمي‌رسد اين موضوع باعث شود منصوريان نتواند به جمع آبي‌پوشان پايتخت برگردد. اين موضوعي است كه بازيكن اسبق استقلال در گفت‌وگوي دوستانه با يكي از اعضاي هيات‌مديره اين تيم به آن اشاره كرده است. منصوريان وقتي با اين پرسش عضو هيات‌مديره استقلال روبه‌رو شد كه مي‌تواني از نفت جدا شوي و به استقلال بيايي؟ گفت: «شما دوست من هستيد، من حقيقت را به شما مي‌گويم، قرارداد من با نفت دو ساله است، يك فصل گذشت و قراردادم به گونه‌اي است كه مي‌توانم جدا شوم.‌بندي در قراردادم وجود دارد كه با توافق طرفين قابل تمديد است.
 من مي‌توانم در فضايي دوستانه جدا شوم به‌شرطي كه خود شما در هيات‌مديره حضور داشته باشيد و از من حمايت كنيد‌.» اما خبرها عجيب‌تر از اين موضوعات است. گويا يك بانك كه در دولت قبل، ارتباط نزديكي با نهاد رياست‌جمهوري داشت بسته پيشنهادي‌اي به وزارت ورزش داده است كه فقط براي مديرعامل موردنظرش حاضر است 20ميليارد ريال بدهد. شكست‌خوردگان انتخابات رياست‌جمهوري براي انتخابات مجلس اين گونه با پول‌هاي مشكوك براي اسپانسري پرسپوليس و استقلال به‌ميدان مي‌آيند.
 اوضاع در استقلال همانند پرسپوليس در وضعيت «عجيب» قرار دارد. همين ديروز بود كه افجه‌اي، عضو سابق هيات‌مديره باشگاه استقلال در مصاحبه‌اي گفت: «مسائلي در استقلال ديدم كه با اصول و مقررات جور در نمي‌آمد. فرض كنيم كه ۶۵ صورتجلسه در هيات‌مديره استقلال در فصل گذشته به تصويب رسيد. چرا هيچ مرجعي بررسي نكرد كه چند درصد از اين صورتجلسه‌ها اجرايي شدند؟ وظيفه مديرعامل باشگاه بود كه به دنبال اجرايي كردن مصوبات باشد اما آيا واقعا اين طور شد؟» حالا اسپانسر بالقوه باشگاه استقلال، آمادگي حضور بالفعل را دارد.
 آنها دو پيشنهاد دست به‌نقد هم دارند. اولي مديرعاملي كه اتفاقا سابقه حضور پررنگ در استقلال را داشته و دومي هم سرمربيگري عليرضا منصوريان. فتح‌الله‌زاده زمان را براي حضور منصوريان مناسب نمي‌داند: «شما مي‌دانيد همان زمان كه نام مربي داخلي مطرح شد، خودم اسم منصوريان را دادم اما حالا هم مي‌گويم منصوريان مربي استقلال شود اما كي، كجا و چطور؟ يك بار اين بلا بر سر من آمد و افرادي كنارم بودند كه به جاي كمك كردن من را اذيت كردند. اگر منصوريان با يك مدير ضعيف به استقلال بيايد مي‌شود يحيي گل‌محمدي كه خيلي زود داشت در پرسپوليس سوخت مي‌شد.
 منصوريان بايد با تصميم به موقع نشان بدهد كه درايت هم دارد. او بايد بگويد كه شرايطش را در استقلال بررسي مي‌كند. منصوريان حالا حالاها فرصت دارد و اگر هيات‌مديره استقلال عجله نكند او مي‌تواند يكي از سرمايه‌هاي آينده اين باشگاه باشد.»
عليرضا منصوريان البته پس از جلسه سه‌ساعته با مسوولان باشگاه نفت درباره آخرين وضعيت همكاري خود با اين باشگاه گفت: «نمي‌خواستم به فرهنگ قديم فوتبال ايران بازگردم و به همين دليل براي آنكه پنهان از باشگاه كاري انجام نداده باشم با مديرعامل، معاون و مديرفني باشگاه جلسه‌اي برگزار كردم و به آنها گفتم كه با استقلال و دو باشگاه ديگر صحبت‌ كرده‌ام. من خيلي راحت با اين سه نفر صحبت كردم و آنها هم كاملا منطقي برخورد كردند.  به آنها گفتم كه طبق اصول حرفه‌اي دوست داشتم كه آنها بدانند چنين صحبت‌هايي انجام شده است.» بهرام افشارزاده در خصوص اينكه عليرضا منصوريان با تيم نفت تهران جلسه‌اي برگزار كرده و اين احتمال وجود دارد كه او در نفت بماند گفت: «منصوريان مربي جوان و آينده‌داري است و اگر او با تيمش به توافق برسد ما سراغ گزينه‌هاي بعدي خواهيم رفت.
البته او با نفت قرارداد دارد و با وجود اينكه يكي از گزينه‌هاي ما بود اما به هر حال بايد تابع قوانين حرفه‌اي فوتبال هم باشيم. اگر منصوريان با نفت به توافق برسد بايد پرونده مربيان خارجي را بررسي كنيم.» مديرعامل باشگاه استقلال در خصوص اينكه يكي از اعضاي هيات‌مديره نشستي چهارساعته با منصوريان داشته گفت: «من با منصوريان صحبتي نكرده‌ام و نمي‌دانم چه كسي با او حرف زده ولي در هر صورت همان طور كه گفتم ما تابع اصول حرفه‌اي باشگاه هستيم.» افشارزاده در خصوص اينكه چه زماني تكليف سرمربي استقلال مشخص مي‌شود، گفت: «بايد صبر كنيم. من الان نمي‌توانم چيزي بگويم ولي شما هم اجازه بدهيد تا همه‌چيز مشخص شود.» حالا همه‌چيز به وزارت ورزش مربوط مي‌شود. آنها نشان داده‌اند كه تصميمات همه‌جانبه‌اي نمي‌گيرند و ممكن است حاشيه‌اي تازه به فوتبال ايران وارد شود. روزهاي آينده، تصميمات مهمي گرفته مي‌شود...

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون