• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3266 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

گزارش «اعتماد» از كناره‌گيري سوريان و درگيري اميد نوروزي

جنجال روي تشك

 

مسابقات انتخابي كشتي فرنگي كه قهرمانان المپيك را ناچار كرده بودند به اجبار در آن شركت كنند، جنجالي ديگر ساخت. بعد از اينكه حميد سوريان تصميم گرفت بي‌خيال كشتي گرفتن شود، اميد نوروزي هم كه دور از آمادگي بود، كارش به كتك‌كاري با تيم داوري كشيد. در جريان مسابقات انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي، در كشتي وزن 66 كيلوگرم فرنگي اميد نوروزي قهرمان جهان و المپيك به مصاف مهدي زيدوند رفت. او در همان ابتداي بازي چهار امتياز عقب افتاد تا عصبي شود. اميد در ادامه قصد زدن سالتو روي حريفش را داشت كه داوران فن او را فاقد امتياز تشخيص دادند. نوروزي كه حس مي‌كرد حقش خورده شده شروع به اعتراض كرد. او دوبنده‌اش را در آورد و قهر كرد اما به اصرار روي تشك برگشت اما وقتي نتوانست از زيدوند امتياز بگيرد، عصبي شد. او در 20 ثانيه آخر اينقدر خشمگين بود كه ابتدا با شكستن تابلوهاي تبليغاتي تشك را ترك كرد و بعد با چوب‌هاي يكي از تابلوهاي تبليغاتي به سمت ميز داوران حمله‌ور شد كه نيروهاي امنيتي او را متوقف كردند. با اين شرايط نوروزي از مسابقات انتخابي ديسكاليفه خواهد شد.
    
حميد سوريان، پسر محبوب و هميشه طلايي رشته فرنگي هر چه دارد و ندارد از كشتي است و دوستداران كشتي به عشق مبارزات او راهي سالن شهيد بهشتي شده بودند. يكي از جنوب، ديگري از غرب، عده‌اي از شمال و گروهي از مركز ايران براي ديدن كشتي‌هاي او در انتخابي تيم ملي خود را به ديدار پهلوان اكبر خراساني رسانده بودند؛ اما او همچون ۹ سال گذشته تن به انتخابي نداد و اين در حالي است كه همين انتخابي مسير غلبه‌اش بر حسن رنگرز را براي موفقيت هموار كرد و حالا او چه با خساست كشتي ايران را محروم مي‌كند از كشف استعدادهايي چون خودش. سوريان به خراسان آمد، وزن‌كشي كرد، نرمش هم كرد؛ مشخص نيست چه كسي از كجا به او زنگ زد و مشاوره داد كه حميد كشتي، قيد كشتي را زد و جهاني امريكا را از دست داد تا شوراي فني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي در پي شرايط پيش آمده در رقابت‌هاي انتخابي وزن 59 كيلوگرم پيشنهاد دهد كه سوريان در مسابقات جهاني مي‌تواند در كنار تيم باشد؛ اما نه به عنوان كشتي‌گير بلكه همراه!
سوريان در سال‌هاي آخر عمر قهرماني‌اش است و احتمالا حضور در المپيك آخرين فرصت براي پربار‌تر كردن كارنامه پر بارش است، براي همين هم مي‌خواهد به يك المپيك ديگر برود. اما چه خوب مي‌شد حالا كه جوان است و توان باز قهرمان شدن را دارد در امريكا نيز به صيد طلاي ديگر مي‌نشست تا در آينده حسرت فرصت از كف رفته را نخورد. سال، سال قبل از المپيك است و بحث كسب سهميه المپيك. شركت نكردن در هيچ مسابقه انتخابي در كنار جاي خالي مدال بازي‌هاي آسيايي آمارهاي منفي در كارنامه حميد خوب و مثبت كشتي ما است. ترديدي نيست كه اگر سوريان پا به روي تشك مي‌گذاشت، اميد نوروزي هم جنجال به پا نمي‌كرد.
    
اميد نوروزي بعد از اتفاقات و حواشي‌اي كه در مسابقات انتخابي تيم ملي برايش رخ داد، گفت: «بايد از همه به خاطر اتفاقاتي كه رخ داد، عذرخواهي كنم. همه من را مي‌شناسند و مي‌دانند كه چنين آدمي نيستم كه اهل حاشيه باشم. من 10 سال است كه در كشتي هستم و در اين مورد هيچ كس از من بي‌اخلاقي نديده است اما در يكي دو سال گذشته اتفاقاتي برايم رخ داد كه خيلي سخت بود.»
وي ادامه داد: «به زودي صحبت‌هاي خود را در اين خصوص انجام مي‌دهم. من به همين دليل تمركز نداشتم و روز گذشته كاري كردم كه الان پشيمان هستم.  من قبول دارم نبايد به آن صورت عكس‌العمل نشان مي‌دادم و الان مقابل مردم شرمنده هستم به خاطر همين تلاش مي‌كنم تا همه‌چيز را جبران كنم. » همچنين فدراسيون كشتي در بيانيه‌اي اعلام كرد: «شوراي فني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي براي حمايت از توانمندي‌هاي فني حميد سوريان، قهرمان ارزنده كشتي كشور و حفظ قهرمان مذكور پيشنهاد مي‌كند كه كادر فني تيم ملي ضمن دعوت از مشاراليه براي تمامي اردوهاي مقدماتي و تداركاتي سال جاري، از ايشان به عنوان عضو همراه در رقابت‌هاي جهاني دعوت داشته باشد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون